Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Stall 5 in Oosterhout is officieel 1b. Gekoppeld aan 1a, dus klopt wel dat die dan alle twee kuren vertonen.

Ik weet niet in hoeverre onze draadjes door tesla worden gelezen (en wanneer). Misschien kunnen we ons voornemen om, als we stuiten op een defecte SuC (wat dus ook is als er heel weinig stroom uitkomt terwijl de "zusterstall" onbezet is) het nummer bellen dat op de stall staat en de storing doorgeven. Hoe meer er gebeld wordt, hoe eerder men zal herstellen. Misschien gaan we (mijzelf incluis) er wel van uit dat het bekend zal zijn en dan duurt het lang. Problemen met stall 1 (1a en 1b, 1b is daar de vijfde stall) duren nu al weken.

Voor doorreizenden die blij aankomen dat deze plaats vrij is is het erg vervelend dat het niet werkt (zoals het hoort). Ik heb me in ieder geval voorgenomen om het voortaan te doen
 
Ik weet niet in hoeverre onze draadjes door tesla worden gelezen (en wanneer). Misschien kunnen we ons voornemen om, als we stuiten op een defecte SuC (wat dus ook is als er heel weinig stroom uitkomt terwijl de "zusterstall" onbezet is) het nummer bellen dat op de stall staat en de storing doorgeven. Hoe meer er gebeld wordt, hoe eerder men zal herstellen. Misschien gaan we (mijzelf incluis) er wel van uit dat het bekend zal zijn en dan duurt het lang. Problemen met stall 1 (1a en 1b, 1b is daar de vijfde stall) duren nu al weken.

Voor doorreizenden die blij aankomen dat deze plaats vrij is is het erg vervelend dat het niet werkt (zoals het hoort). Ik heb me in ieder geval voorgenomen om het voortaan te doen

Ik heb stal 1 en een paar andere opmerkingen al aan iemand in het Suc team doorgegeven. Hij heeft aangegeven hier zsm op terug te komen....
 
Vanochtend kwam ik langs Eindhoven en heb voor de aardigheid nog even rond Van der Valk gereden. Nog geen tekenen die wijzen op een SuC. Eerder had John gemeld dat men binnen had verteld dat er "iets gebeurde bij het fietsenhok". Dat klopt, daar staat nu een ABB lader met de bekende drie kabels en een paar gewone laders (weet niet hoe snel die zijn).

Overigens verwacht ik de SuC t.z.t. net als in Urmond helemaal achter op het parkeerterrein.
 
Gisteravond SuC Amsterdam bijna helemaal vol. Helaas van 3 auto's geen enkele eigenaar te vinden. Bewaker vertelde dat ze waarschijnlijk naar concert van Sting waren.

In mijn geval dus SuC delen met eigenaren die er wel waren en daardoor niet boven 72kW kunnen laden.
Gelukkig maar een klein beetje nodig om thuis te komen maar toch jammer dat er mensen zijn die geen rekening houden met andere Tesla bezitters die graag willen laden.


Genoeg 22kW laders waar je tijdens het concert je auto ook helemaal vol kunt laden. Onbegrijpelijk dit.
 
Gisteravond SuC Amsterdam bijna helemaal vol. Helaas van 3 auto's geen enkele eigenaar te vinden. Bewaker vertelde dat ze waarschijnlijk naar concert van Sting waren.

In mijn geval dus SuC delen met eigenaren die er wel waren en daardoor niet boven 72kW kunnen laden.
Gelukkig maar een klein beetje nodig om thuis te komen maar toch jammer dat er mensen zijn die geen rekening houden met andere Tesla bezitters die graag willen laden.


Genoeg 22kW laders waar je tijdens het concert je auto ook helemaal vol kunt laden. Onbegrijpelijk dit.

Wat een complete en zelfingenomen aso ben je dan. Geen goed woord voor over. Bannen van SuC gebruik.
 
Gisteravond SuC Amsterdam bijna helemaal vol. Helaas van 3 auto's geen enkele eigenaar te vinden. Bewaker vertelde dat ze waarschijnlijk naar concert van Sting waren.

In mijn geval dus SuC delen met eigenaren die er wel waren en daardoor niet boven 72kW kunnen laden.
Gelukkig maar een klein beetje nodig om thuis te komen maar toch jammer dat er mensen zijn die geen rekening houden met andere Tesla bezitters die graag willen laden.


Genoeg 22kW laders waar je tijdens het concert je auto ook helemaal vol kunt laden. Onbegrijpelijk dit.

Op basis van mijn eigen ervaring besluit ook ik dat heel wat EV-bezitters niet meer laadpaal-etiquette vertonen dan ICE-rijders. Alle verhoudingen in acht genomen, werd ik al meer verhinderd te laden door niet (meer) ladende EV's dan door ICEs.
 
Gisteravond SuC Amsterdam bijna helemaal vol. Helaas van 3 auto's geen enkele eigenaar te vinden. Bewaker vertelde dat ze waarschijnlijk naar concert van Sting waren.
Genoeg 22kW laders waar je tijdens het concert je auto ook helemaal vol kunt laden. Onbegrijpelijk dit.

Tja, dan klagen we over ICE-en (en terecht). Maar dit is ook niet goed te praten. Als nu zelfs onze "eigen" Tesla rijders niet meer (willen) begrijpen waar die SuC's voor bedoeld zijn ....
Zucht ....
 
Tja, dan klagen we over ICE-en (en terecht). Maar dit is ook niet goed te praten. Als nu zelfs onze "eigen" Tesla rijders niet meer (willen) begrijpen waar die SuC's voor bedoeld zijn ....
Zucht ....

Dit kan natuurlijk niet. Geen goed woord voor over.

Parkeer dan ofwel aan de 22 kW laders ofwel op een gewone parkeerplaats.

Laten we blij zijn dat we daar van de parkeerruimte gebruik mogen maken. Als dit zo door gaat zal dat in de toekomst wel eens anders kunnen worden.
 
Ik was vanochtend in Amsterdam, voor de zekerheid nog wat bijgeladen. Toen ik aankwam waren er nog 5 stallen vrij. Na 1 espresso bleek dat de hele SuC al volstond: 6 taxi's, nog 2 reguliere gebruikers en een paar taxi's in de wacht. Ik heb nog even op de gewone parkeerplaats gestaan ivm een paar telefoontjes en de taxi's bleven af en aan rijden. Als je niet beter weet, zou je gaan denken dat hier een nieuwe taxistandplaats is geopend.

Zou het wel jammer vinden als hier serieuze wachttijden gaan ontstaan, want het is voor mij een handige bijlaadoptie waarmee ik met 1 keer wat bijladen zonder verdere stops heen en weer kan naar het noorden van het land.

Voor wat betreft superchargen en dan een paar uur naar de Arena: lijkt me, los van etiquette, ook een kwestie van gezond verstand om niet urenlang een schaarse plek aan de supercharger bezet te houden.
 
Dat was mijn overweging ook. Ik weiger een plek bezet te houden als ik het niet nodig heb. Ik was enorm blij toen ik zag dat er ook 'gewone' parkeerplekken waren. Als die er niet waren dan had ik of de 22kW genomen of gewoon in een reguliere parkeergarage geparkeerd. Toch zag ik ook een paar Tesla's aan de SuC staan zonder eigenaren....
Tja, we blijven toch mensen , niet waar?
 
het beste zou nog zijn als Tesla er gewoon een penalty op zet. als je langer dan X tijd na 100% laden blijft staan wordt je gewoon voor maand buitengesloten van SuC gebruik. Kun je ze nog twee keer een bericht sturen van "auto nu weghalen, want anders .." etc. Dat leert mensen wel af van het bezet houden tijdend diner op doorreis naar zuid frankrijk. Want dan sta je immers voor de rest van de rit stil...
 
Vermoedelijk weet Tesla zelf nog niet wat ze "commercieel" met dat probleem moeten aanvangen (net als met de taxi's). Zou toch alvast beginnen met een protocol van SuC-etiquette opstellen en meedelen aan nieuwe kopers, en de notificatie van einde laden op smartphone (met verzoek auto te verplaatsen) om de 10 minuten herhalen of zo:smile:
 
Ik heb ook al eerder gezegd dat Tesla hier actief nu wat mee moet doen.
Vorige week ben ik maar rustig naar huis gereden aangezien er een flinke wachtrij stond bij de SUC. Even kort bijladen zat er niet in. Gelukkig had ik voldoende om met rustig rijgedrag thuis te laden.
Echter als je dit op doorreis hebt en er vanuit gaat dat er een SUC in A'dam voldoende stalls heeft dan baal je flink als je achter een rij taxi's mag aansluiten om ook te kunnen laden.
 
Ik heb ook al eerder gezegd dat Tesla hier actief nu wat mee moet doen.
Vorige week ben ik maar rustig naar huis gereden aangezien er een flinke wachtrij stond bij de SUC. Even kort bijladen zat er niet in. Gelukkig had ik voldoende om met rustig rijgedrag thuis te laden.
Echter als je dit op doorreis hebt en er vanuit gaat dat er een SUC in A'dam voldoende stalls heeft dan baal je flink als je achter een rij taxi's mag aansluiten om ook te kunnen laden.

Tsja. Vrijdag nacht was ik naar Schiphol en was al op de dag op pad geweest en kon niet laden overdag. Heb de gok niet genomen en ben even onderweg aan de 43kW dus voor mij 22kW lader gaan hangen om met 20km thuis te komen en aan de UMC gezet op 13a. Wilde niet 10 minuten heen en terug omrijden om in de rij van taxi's te komen staan. Ik had het al voorspeld in het begin en toen vond bijna iedereen het geen probleem maar je ziet nu meer en meer mensen zich er aan haan ergeren... En terecht.