You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan heeft jeroen1961 mij ook gezien in A'dam, stond op nr 1. Heb je die rode met een zwarte frunk?
Het ezelsbruggetje is toch eenvoudig. Je hoeft maar één ding te onthouden: batterijen zijn in kiloWattuur = kWh.
(voor de nerds: energie)
Klaar.
Het laden is vervolgens hoeveel kWh krijg je per uur je batterij in, dus laden is in kiloWattuur per uur = kWh/h = kW
(voor de nerds: vermogen)
Simpel, toch?
Het wordt tijd dat de bezettingsgraad van de SuCs ergens online live te volgen wordt, wellicht zijn er spitsuren die je dan kunt mijden...AMS:
13u alles vol, kon net het gaatje vullen van een vertrekkende taxi, maar 37kW schiet niet op bij 7% lading...
De hoop bestaat dat dat in V6.2 zitHet wordt tijd dat de bezettingsgraad van de SuCs ergens online live te volgen wordt, wellicht zijn er spitsuren die je dan kunt mijden...
12.45 uur was er nog één SuperTurtle vrij: drie taxi's, vier freewheelers.
Prima die discussie over meer laders, het waarmaken van 120 kW is zeker zo belangrijk.
altijd al gedacht dat een SuC in Amsterdam géén goed idee was.
SuC's dienen om roadtrips mogelijk te maken. Niet om een paar euri uit te sparen.
(ook andere forumleden hadden indertijd dezelfde opmerkingen)
Dat was mijn punt, echter (bijna) iedereen focust zich nu op mijn/de opmerking over de taxi's. Zij zijn niet een roadtrip aan het maken, net zo goed als een inwoner van Amsterdam dit niet is. Dat waren de exacte worden van een medewerker van Tesla, dat het een soort Fair Use Policy betreft. Een VIN welke continue/veelvuldig komt laden kan uiteindelijk erop worden aangesproken en dat lijkt me ook gewoon terecht. Als het binnen de perken blijft en anderen hebben er weinig last van dan prima. Als het zo vol staat met o.a. Taxi's dan is het net of je aan een tijdelijke SuC staat in Frankrijk en er zijn er genoeg die hier hebben geklaagd dat ze op doorreis erg lang moesten laden bij een langzame SuC in Frankrijk dus dan weet je ook hoe een Noor bijvoorbeeld zich voelt op doorreis als hij in Amsterdam maar 26kW krijgt.
De Amsterdam SuC is voor mij 1 van de beste dingen die Tesla de afgelopen maand heeft gerealiseerd. Ik moet twee keer per maand richting de randstad en heb dan geen tijd om aan 11kW te gaan hangen (meestal in <15min weer terug).
Het is een wereld van verschil: 15 minuten even aan een SuC en gewoon 130 km/hr of ergens verplicht 45-60 minuten aan 22kW te wachten om vervolgens ook nog eens 110 km/hr te cruisen.
Daarnaast, als de taxi chauffeurs voor de SuC optie betaald hebben dan zie ik ook geen enkele reden om dit te verbieden. Als er capaciteitsproblemen onstaan dan moet Tesla naar mijn mening gewoon richting 16 stalls gaan of meerdere SuC's plaatsen in/rond Amsterdam/randstad. Tesla heeft iniedergeval ook flink wat centjes binnengekregen van Nederlandse eigenaren voor de SuC optie.. (2100 euro keer ~ 2500 eigenaren?)
Die taxi's zijn helemaal geen probleem. Zij dragen er juist aan bij dat het aanbod van oplaadcapaciteit bij Supercharger stations zal gaan toenemen (meer stalls/stations).
In maart komen er in Nederland waarschijnlijk weer ongeveer 200 nieuwe Tesla Model S auto's de weg op (nieuwe registraties zijn vaak het hoogst in de derde maand van elk kwartaal). Zij zullen dan vrijwel allemaal ook in Amsterdam mogen gaan laden. Is dat dan ook een probleem? Dacht het niet. Het zal dan waarschijnlijk wel drukker gaan worden, maar dat is juist goed. Een teken van groei en vooruitgang. Dit brengt namelijk de registratie van bijvoorbeeld de 10.000ste Tesla Model S alleen maar dichterbij. Probeer het grotere plaatje te zien.
Lees je post eens na.... Heb jij een SuC nodig IN Amsterdam ? Neen.
Een SuC langsheen de hoofdwegen, buiten de grote centra. Zoals Oosterhout bvb. Daar schieten we mee op.
Helemaal met je eens. We maken ons nu op voorhand druk om weinig. Laten we niet vergeten, dat we bij de Suc's nog altijd voor niets laden. Lijkt me dat als er structureel mensen moeten wachten, Tesla zeker met een oplossing komt..Deze SuC ligt niet in Amsterdam maar vlak aan één van drukste verkeersaders van Nederland en vlak bij grote knooppunten. Nagenoeg al het verkeer dat langs Amsterdam komt komt op aanvaardbare afstand langs deze lokatie. Met de ligging is niets mis.
Het is nog te vroeg om direct al conclusies te trekken wat het aantal bezoekers betreft. Ik denk dat Tesla zelf het ook gewoon even aan wil zien en dat als het nodig is een oplossing bedenkt om het te balancen. Mocht dat het plaatsen van 4 of 6 extra stalls zijn dan is dat mooi. Ik hoop dat ook.
Naar ik begrijp is elke Tesla rijder van harte welkom en dat juich ik alleen maar toe. En het zal net zo zijn (of worden) als bij Oosterhout. Ben je een local en staat er bijna niemand kun je gerust gaan laden. Staan er vier of meer dan doe je dat niet want het kost dan veel tijd en je wilt anderen niet in de weg zitten. Dat is, hoop ik, op den duur een natuurlijk proces.