Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ja dat gezeik met ramen die opeens open zijn heb ik een paar keer gehad in de eerste maanden. Daar gelukkig nooit meer.

je kan de ruit een soort van opnieuw inleren door helemaal naar beneden te doen, dan omhoog te laten gaan en enkele seconden de knop vast te houden als de ruit helemaal dicht zit.

Ja calibreren door knop in bovenstand even vast te houden kan het verhelpen.

En heb je ramen automatisch sluiten bij vergrendelen aan staan? Zit in menu vergrendeling geloof ik.
 
Herkend iemand dit weg / stuur gedrag?
M3 2020 RWD reeds uitgelijnd door tesla
Het stuurwiel komt niet zelf in de rechtdoor (0 graden) stand na een bocht, en kiest dus altijd een kant. Ik ben de hele tijd de auto aan het corrigeren. AP heeft er ook last van.
Ik denk zelf aan het stuurhuis of iets dergelijks.
 
Herkend iemand dit weg / stuur gedrag?
M3 2020 RWD reeds uitgelijnd door tesla
Het stuurwiel komt niet zelf in de rechtdoor (0 graden) stand na een bocht, en kiest dus altijd een kant. Ik ben de hele tijd de auto aan het corrigeren. AP heeft er ook last van.
Ik denk zelf aan het stuurhuis of iets dergelijks.

Herken ik idd, bij mijn vorige auto, Ford focus st. Dat is echt vervelend rijden en voelt ook niet safe. Daar was toen het stuurhuis vervangen en nooit meer problemen ondervonden daarna.
 
Hoi allen,

Ik heb sinds december een Tesla Model 3 SR. Nu is het zo dat die sinds eergister niet meer verder laadt dan 68%, ook niet als ik in de app aangeef dat die tot 100% moet opladen. Nu staat er wel een sneeuwvlokje, maar dat zou geen 32% moeten schelen toch? Er komt wel vermogen vanaf de laadpaal als ik bijvoorbeeld de (stoel)verwarming aan zet. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
 
Hoi allen,

Ik heb sinds december een Tesla Model 3 SR. Nu is het zo dat die sinds eergister niet meer verder laadt dan 68%, ook niet als ik in de app aangeef dat die tot 100% moet opladen. Nu staat er wel een sneeuwvlokje, maar dat zou geen 32% moeten schelen toch? Er komt wel vermogen vanaf de laadpaal als ik bijvoorbeeld de (stoel)verwarming aan zet. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Misschien heeft het met de inhoud van dit draadje te maken?
Model 3 SR+ Made In China met LFP accu
 
Geen probleem, wel een vreemd fenomeen: vanmorgen in de kou de Model 3 aan de 11 kW lader gehangen, eerste minuten zoals verwacht nauwelijks beweging, app gaf 0-1 km/u aan bij 10A (van de 16A) maar in werkelijkheid ging het wat sneller. Op een gegeven moment kwam er vaart in, maar sloeg de teller op hol: elke 10-20 sec kwam er een km range bij, oftewel zo'n 360-180 km/u. Op 11 kW dus.

Ik vind het fantastisch, maar dat kan natuulijk helemaal niet. Wat gebeurt er op dat moment dan wel?
 
Ik neem aan dat de feitelijke laadsnelheid max 11kW is. Dat de software de range eerst berekend op basis een koude accu en naarmate je accu steeds meer opgewarmd wordt ie in staat is om meer capaciteit/range af te geven.
Omdat je aan t laden bent lijkt t voor de software alsof die extra range uit t laden komt.

Maar goed, allemaal speculatie. Laat de echte techneuten vooral ook wat roepen..
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Geen probleem, wel een vreemd fenomeen: vanmorgen in de kou de Model 3 aan de 11 kW lader gehangen, eerste minuten zoals verwacht nauwelijks beweging, app gaf 0-1 km/u aan bij 10A (van de 16A) maar in werkelijkheid ging het wat sneller. Op een gegeven moment kwam er vaart in, maar sloeg de teller op hol: elke 10-20 sec kwam er een km range bij, oftewel zo'n 360-180 km/u. Op 11 kW dus.

Ik vind het fantastisch, maar dat kan natuulijk helemaal niet. Wat gebeurt er op dat moment dan wel?

Accu komt meer op temperatuur waardoor de effectieve haalbare range ook wordt vergroot. Wat vervolgens zichtbaar is in de range indicatie bij het laden.

My best guess :rolleyes:
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Ben ook aan de beurt vrees ik. Stuurinrichting/ophanging linksvoor is ineens beginnen piepen/kraken. Heb al een serviceafspraak gemaakt, maar ben benieuwd of er forumleden iets gelijkaardig hebben gehad (en hoe het voor hen is afgelopen/opgelost).

Hier een link naar een kort videotje met geluid:

Piepende stuurinrichting/ophanging model 3

Nieuwe upper control arm, service afspraak en wordt binnen garantie geregeld. Buiten garantie ben je enkele honderden euro's kwijt.
 
Ben ook aan de beurt vrees ik. Stuurinrichting/ophanging linksvoor is ineens beginnen piepen/kraken. Heb al een serviceafspraak gemaakt, maar ben benieuwd of er forumleden iets gelijkaardig hebben gehad (en hoe het voor hen is afgelopen/opgelost).

Hier een link naar een kort videotje met geluid:

Piepende stuurinrichting/ophanging model 3
Heb ook zoiets gehad. De vroege M3s hebben dat. Kogel in bovenste draagarm. Niets ergs maar wel storend. Bij mij alleen met droog weer.
Draagarm is tijdens servicebeurt onder garantie vervangen.

Mijn diagnose was: Kreunt als een oud w**f. Tenzij nat.
Begrepen ze en zonder verdere vragen opgelost.
 
Hallo, ik zie dat je van BE bent, weet eens te zeggen wat je uiteindelijk hebt gedaan en hoe het finaal is opgelost + welk Service Center. Vrees dat ik hetzelfde probleem heb (rechtsvoor). Tx!
Heb afspraakbevestiging gekregen voor vervanging in Sec Hasselt volgende week. Op de pro-forma detail staat welliswaar 'pair of upper control arms' maar de bouten/moeren precies alleen voor de linkerkant...
 

Attachments

  • Screenshot_20210628-224537.png
    Screenshot_20210628-224537.png
    84.7 KB · Views: 107