Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gaaf gebruik van de zijcamera's bij het wisselen van rijbaan en voor blindspot detectie in de Hyundai Nexo.
Hopelijk krijgen we zoiets ook in V9.0 (en dan toch weer jammer dat de Model 3 geen IC heeft).

View attachment 333646
Ik heb een aantal maanden mijn achteruitrijcamera gebruikt voor deze toepassing.
Zoals bekend heb ik links een glazen oog en daar zie je niks mee ;). Ja dat oog :D
Toch bleek het steeds moeten wisselen van scherm in de middenconsole naar de linker buitenspiegel heel vermoeiend.
Ik heb nu een dodehoekspiegel aan de onderzijde van het glas van mijn linker buitenspiegel geplakt. PERFECT.
Nu hoef ik mijn hoofd niet verder naar links te draaien dan nodig is om in de linker buitenspiegel te kijken. Zit er iemand schuin achter tot helemaal naast me, dan is ie verdwenen uit de linker buitenspiegel maar volledig zichtbaar in de dodehoekspiegel.
Terwijl de inhaler nog goeddeels in de dodehoekspiegel te zien is, is ie me al zover voorbij dat ie ook, met het blote oog te zien is.
 
Hmm, build date zou ongeveer mei 2018 moeten zijn. Dan zou je zeker MCU2 (en dus 5G WiFi) moeten hebben.
Dan moet je wellicht toch eens naar een SeC. Misschien antenne kabeltje niet aangesloten.

Met andere instellingen (handmatige kanaal toewijzing) doet ie het wel. Mijn auto is gewoon recent, dat wist ik al. Komt goed, bedankt voor je moeite!

Gaaf gebruik van de zijcamera's bij het wisselen van rijbaan en voor blindspot detectie in de Hyundai Nexo.
Hopelijk krijgen we zoiets ook in V9.0 (en dan toch weer jammer dat de Model 3 geen IC heeft).

View attachment 333646

*ontopic* Hoop inderdaad dat V9 wat nieuwe mogelijkheden brengt met de camera's. Deze implementatie is inderdaad vet koel en opent wellicht mogelijkheden om naar een auto zonder zijspiegels te komen.
 
:eek: op dezelfde fase als wat? Ik mis geloof ik iets, waarvoor dient dit precies?

Een powerline adapter is een apparaat waarmee je een netwerkverbinding kunt maken over je stroomnet. De 2 (of meerdere) apparaten waarmee je een verbinding wilt realiseren moeten echter wel op dezelfde fase zitten.

Dus stel, je hebt je router in de meterkast staan en daar hang je dus ook 1 van die Powerline adapters op. De andere powerline adapter hang je in je garage, zodat je een netwerk verbinding maakt tussen de powerline adapter in de meterkast en de powerline adapter in de garage.

Die adapter in de meterkast en die adapter in de garage moeten op dezelfde fase zitten op je stroomnet. Vrijwel iedereen hier zal een 3-fasen huisaansluiting hebben ivm. de laadpaal. Omdat je in de meterkast zowieso alle 3 de fasen hebt, is het redelijk eenvoudig om in de meterkast een stopcontactje te maken die op de juiste fase zit.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Een powerline adapter is een apparaat waarmee je een netwerkverbinding kunt maken over je stroomnet. De 2 (of meerdere) apparaten waarmee je een verbinding wilt realiseren moeten echter wel op dezelfde fase zitten.

Dus stel, je hebt je router in de meterkast staan en daar hang je dus ook 1 van die Powerline adapters op. De andere powerline adapter hang je in je garage, zodat je een netwerk verbinding maakt tussen de powerline adapter in de meterkast en de powerline adapter in de garage.

Die adapter in de meterkast en die adapter in de garage moeten op dezelfde fase zitten op je stroomnet. Vrijwel iedereen hier zal een 3-fasen huisaansluiting hebben ivm. de laadpaal. Omdat je in de meterkast zowieso alle 3 de fasen hebt, is het redelijk eenvoudig om in de meterkast een stopcontactje te maken die op de juiste fase zit.
ok dat had ik even gemist thx
Mijn ervaringen met ethernet over power zijn niet zo fantastisch, de snelheid was dramatisch. Het is echter al diverse jaren geleden
 
Nu we het er toch over hebben: gaan jullie als 9.0 uitkomt gelijk blind updaten (als je de melding krijgt natuurlijk) of wachten jullie even af? Ik vind het wel een beetje spannend.

Ik ga wel gelijk updaten. Verwacht niet dat de auto ineens meer gebreken of problemen gaat hebben met 9.0. en dat de basis functies gewoon prima blijven functioneren.

Hooguit zullen sommige dingen anders werken en zullen er kleine bugs zijn. Daar kan ik mee leven. En uiteindelijk gaan we toch allemaal naar 9 toe, dus waarom niet?
 
Een powerline adapter is een apparaat waarmee je een netwerkverbinding kunt maken over je stroomnet. De 2 (of meerdere) apparaten waarmee je een verbinding wilt realiseren moeten echter wel op dezelfde fase zitten.

Dus stel, je hebt je router in de meterkast staan en daar hang je dus ook 1 van die Powerline adapters op. De andere powerline adapter hang je in je garage, zodat je een netwerk verbinding maakt tussen de powerline adapter in de meterkast en de powerline adapter in de garage.

Die adapter in de meterkast en die adapter in de garage moeten op dezelfde fase zitten op je stroomnet. Vrijwel iedereen hier zal een 3-fasen huisaansluiting hebben ivm. de laadpaal. Omdat je in de meterkast zowieso alle 3 de fasen hebt, is het redelijk eenvoudig om in de meterkast een stopcontactje te maken die op de juiste fase zit.
Moderne powerline adapters kunnen fase jumpen, dus ze hoeven niet meer op dezelfde fase te zitten.
Maar als je de keuze hebt lijkt het me ook beter om op dezelfde fase te zitten.
 
Gaaf gebruik van de zijcamera's bij het wisselen van rijbaan en voor blindspot detectie in de Hyundai Nexo.
Hopelijk krijgen we zoiets ook in V9.0 (en dan toch weer jammer dat de Model 3 geen IC heeft).

View attachment 333646
Ik heb nu een dodehoekspiegel aan de onderzijde van het glas van mijn linker buitenspiegel geplakt. PERFECT.

Dit is eigenlijk het enige dat ik mis ten opzichte van mijn Volvo V60 PIH. Het Blis systeem met lichtje in de spiegel vond ik zeer prettig werken. Wanneer Versie 9.0 daar een oplossing voor heeft zou ik dit zeer welkom vinden. Dan ook een audio piepje wanneer je onverhoopt toch te vroeg instuurt
 
  • Like
Reactions: Hans-L
Dit is eigenlijk het enige dat ik mis ten opzichte van mijn Volvo V60 PIH. Het Blis systeem met lichtje in de spiegel vond ik zeer prettig werken. Wanneer Versie 9.0 daar een oplossing voor heeft zou ik dit zeer welkom vinden. Dan ook een audio piepje wanneer je onverhoopt toch te vroeg instuurt
Je kunt ook op Autopilot rijden, dan kun je niet inhalen als er iemand in je dode hoek zit.
 
  • Like
Reactions: PrimaTMan
Je kunt ook op Autopilot rijden, dan kun je niet inhalen als er iemand in je dode hoek zit.
Klopt. Doe ik ook, maar niet alle wegen lenen zich hiervoor en ik vind AP arelaxed wanneer het erg druk is. Dan liever op Adaptive CC. Verder werkt lane change in AP2 nog niet super, dus ook dan zou een blis signaal niet misstaan. Qua hardware moet dit geen probleem zijn met de aanwezige camera’s.