Phil V
Well-Known Member
Daar dienen heatmaps dan weer voor. Hoe roder een locatie, hoe prioritairder te behandelen.Maar ik denk ook dat ze van de pakweg 200.000 auto's elke dag een heleboel shots krijgen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daar dienen heatmaps dan weer voor. Hoe roder een locatie, hoe prioritairder te behandelen.Maar ik denk ook dat ze van de pakweg 200.000 auto's elke dag een heleboel shots krijgen.
Als je auto gemaakt is vanaf oktober 2016 heb je AP2 hardware. (8 camera's o.a.).Hoe weet je of je een AP1 of AP2 hebt? Ik heb softwareversie 17.26.92 is die niet bedoeld voor AP1 ik dacht nl dat ik een AP2 had.........
Vandaag ook een harde remaktie meegemaakt voor een matrixbord boven de snelweg. Van 110 naar 80 km/u denk ik. A50.
Gelukkig zat niemand achter mij.
Heb de allernieuwste software met AP2.
Maar ik reed met TACC, NIET autopilot.
Overweeg nu serieus om zowel Cruise Control (TACC) als Autopilot niet meer te gebruiken. Over 6 maanden en 6 updates verder misschien weer eens.
Ik adviseer familie en vrienden al om altijd veel afstand tot een Tesla te houden.
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.
Zo'n remaktie brengt je binnen een seconde naar een lage snelheid. Dan is het kwaad al geschied. Gas geven komt te laat.Je kunt die remactie toch gewoon overrulen door "gas" bij te geven.
Snap de ophef niet zo.
Dit is echt matig hoor... Nog steeds op N wegen irritante foute snelheden.Zo'n remaktie brengt je binnen een seconde naar een lage snelheid. Dan is het kwaad al geschied. Gas geven komt te laat.
Of je moet rijden met je rechtervoet hangend boven het wattpedaal. Lijkt me niet de bedoeling van TACC en AP.
Of je moet voortdurend in je achteruitkijkspiegel blijven kijken of er verkeer achter je rijdt.
Of je rijdt maar gewoon zelf. Is geen straf in een heerlijke auto als de Tesla.
Wie zegt dat? Het kan alleen even duren voor een fix/update voldoende getest is en door certificaties en whatnots heen voordat die uitgerold kan worden. Ja, dat is vervelend, maar dat betekent niet dat we niet gehoord worden en al helemaal niet dat er niets mee gedaan wordt. For all we know komt er vanavond een nieuwe release. Misschien ook pas over 2 maanden... het laatste wat je wil is een overhaastte update uitrollen die 't nóg erger maakt.Jammer dat Tesla niets doet met alle feedback van ons.
Wie zegt dat? Het kan alleen even duren voor een fix/update voldoende getest is en door certificaties en whatnots heen voordat die uitgerold kan worden. Ja, dat is vervelend, maar dat betekent niet dat we niet gehoord worden en al helemaal niet dat er niets mee gedaan wordt. For all we know komt er vanavond een nieuwe release. Misschien ook pas over 2 maanden... het laatste wat je wil is een overhaastte update uitrollen die 't nóg erger maakt.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet zo 1-2-3 opgelost is. Wellicht dat de nieuwe navigatie dat oplost maar het blijft angstvallig stil daaromheen (behalve de eerdere berichten daarover). Volgens mij, als ik alle berichtjes lees, is het in zekere mate voorspelbaar waar het zich voordoet. Wellicht een idee om voorlopig een apart draadje te maken waar iedereen de locatie (HM paaltje oid) en rijrichting kan delen waar dit soort gevaarlijke plotselinge vertragingen zich voordoen? Moet dan wel redelijk nauwkeurig zijn om er iets mee te kunnen. Is maar een idee.....Laten we ervan uitgaat dat een Tesla niet zomaar gaat remmen. Er zit ergens iets in de gebruikte data dat hem zegt dat daar een lagere snelheid geldt. Ik ben op zoek maar heb via Google nog niet gevonden wat dat voor systeem is en wie voor het actueel houden verantwoordelijk is. Op zich vind ik het prima dat hij zelf, op AS, zich houdt aan de snelheid. Dat is ook een noodzakelijk stapje in de richting van zelfrijden.
Het is zo dat het steeds op dezelfde plekken voorkomt en de plekken die ik ken hadden in het verleden inderdaad die beperking.
Dus ergens zit een instantie te slapen. In Duitsland is dat veel minder en zelfs hier in Hongarije werkt het goed.
Men zal er echt wel mee bezig zijn maar ik denk dat het probleem niet in de auto zit. Misschien net zo iets als klagen dat de auto zo hobbelt terwijl er een verkeersdrempel ligt.
Alternatief kan zijn voor NL dat dan maar weer uitzetten. Ik zou niet weten wat het beste is.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet zo 1-2-3 opgelost is. Wellicht dat de nieuwe navigatie dat oplost maar het blijft angstvallig stil daaromheen (behalve de eerdere berichten daarover). Volgens mij, als ik alle berichtjes lees, is het in zekere mate voorspelbaar waar het zich voordoet. Wellicht een idee om voorlopig een apart draadje te maken waar iedereen de locatie (HM paaltje oid) en rijrichting kan delen waar dit soort gevaarlijke plotselinge vertragingen zich voordoen? Moet dan wel redelijk nauwkeurig zijn om er iets mee te kunnen. Is maar een idee.....
OK, Ik doe een poging en zien we wel hoe het loopt ;-). Voor NL kan deze site helpen: Autosnelwegen.netMaar wel een goed idee. Het zou me ook niet verbazen als een deel van de gekke navigatieresultaten ook gevoed is door onjuiste informatie. Als er een verkeerde toegestane snelheid wordt gelezen op een of andere moederkaart kan het voor de nav inderdaad sneller zijn om door een dorpje in Niemendal te rijden.