Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook een harde remaktie meegemaakt voor een matrixbord boven de snelweg. Van 110 naar 80 km/u denk ik. A50.

Gelukkig zat niemand achter mij.

Heb de allernieuwste software met AP2.
Maar ik reed met TACC, NIET autopilot.

Overweeg nu serieus om zowel Cruise Control (TACC) als Autopilot niet meer te gebruiken. Over 6 maanden en 6 updates verder misschien weer eens.

Ik adviseer familie en vrienden al om altijd veel afstand tot een Tesla te houden.

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.
 
Vandaag ook een harde remaktie meegemaakt voor een matrixbord boven de snelweg. Van 110 naar 80 km/u denk ik. A50.

Gelukkig zat niemand achter mij.

Heb de allernieuwste software met AP2.
Maar ik reed met TACC, NIET autopilot.

Overweeg nu serieus om zowel Cruise Control (TACC) als Autopilot niet meer te gebruiken. Over 6 maanden en 6 updates verder misschien weer eens.

Ik adviseer familie en vrienden al om altijd veel afstand tot een Tesla te houden.

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig.

Je kunt die remactie toch gewoon overrulen door "gas" bij te geven.

Snap de ophef niet zo.
 
  • Like
Reactions: wooter and nico180
Je kunt die remactie toch gewoon overrulen door "gas" bij te geven.

Snap de ophef niet zo.
Zo'n remaktie brengt je binnen een seconde naar een lage snelheid. Dan is het kwaad al geschied. Gas geven komt te laat.

Of je moet rijden met je rechtervoet hangend boven het wattpedaal. Lijkt me niet de bedoeling van TACC en AP.

Of je moet voortdurend in je achteruitkijkspiegel blijven kijken of er verkeer achter je rijdt.

Of je rijdt maar gewoon zelf. Is geen straf in een heerlijke auto als de Tesla.
 
Zo'n remaktie brengt je binnen een seconde naar een lage snelheid. Dan is het kwaad al geschied. Gas geven komt te laat.

Of je moet rijden met je rechtervoet hangend boven het wattpedaal. Lijkt me niet de bedoeling van TACC en AP.

Of je moet voortdurend in je achteruitkijkspiegel blijven kijken of er verkeer achter je rijdt.

Of je rijdt maar gewoon zelf. Is geen straf in een heerlijke auto als de Tesla.
Dit is echt matig hoor... Nog steeds op N wegen irritante foute snelheden.

Het gekke is dat als je in het SeC komt hangt daar een banner met "door software updates maken we je auto nog beter". Dat is helaas niet altijd het geval. Wel anders.

Jammer dat Tesla niets doet met alle feedback van ons. En laat ze aub een optie inbouwen dat je dergelijke features uit kunt zetten, of een button dat het op dat punt fout gaat/juiste snelheid in kunt vullen.
 
Jammer dat Tesla niets doet met alle feedback van ons.
Wie zegt dat? Het kan alleen even duren voor een fix/update voldoende getest is en door certificaties en whatnots heen voordat die uitgerold kan worden. Ja, dat is vervelend, maar dat betekent niet dat we niet gehoord worden en al helemaal niet dat er niets mee gedaan wordt. For all we know komt er vanavond een nieuwe release. Misschien ook pas over 2 maanden... het laatste wat je wil is een overhaastte update uitrollen die 't nóg erger maakt.
 
Wie zegt dat? Het kan alleen even duren voor een fix/update voldoende getest is en door certificaties en whatnots heen voordat die uitgerold kan worden. Ja, dat is vervelend, maar dat betekent niet dat we niet gehoord worden en al helemaal niet dat er niets mee gedaan wordt. For all we know komt er vanavond een nieuwe release. Misschien ook pas over 2 maanden... het laatste wat je wil is een overhaastte update uitrollen die 't nóg erger maakt.

Her voornaamste issue is volgens mij dat de ap op dit punt goed werkte, dat om veiligheidsredenen een beperking is ingebouwd op max snelheid die het effect heeft dat gevaarlijke situaties ontstaan. En dit is nu al geruime tijd bekend. Ik heb Tesla eerder veel sneller zien reageren op dergelijke feedback.

Wel ben ik ervan overtuigd dat het uiteindelijk goed komt.
 
Laten we ervan uitgaat dat een Tesla niet zomaar gaat remmen. Er zit ergens iets in de gebruikte data dat hem zegt dat daar een lagere snelheid geldt. Ik ben op zoek maar heb via Google nog niet gevonden wat dat voor systeem is en wie voor het actueel houden verantwoordelijk is. Op zich vind ik het prima dat hij zelf, op AS, zich houdt aan de snelheid. Dat is ook een noodzakelijk stapje in de richting van zelfrijden.
Het is zo dat het steeds op dezelfde plekken voorkomt en de plekken die ik ken hadden in het verleden inderdaad die beperking.
Dus ergens zit een instantie te slapen. In Duitsland is dat veel minder en zelfs hier in Hongarije werkt het goed.

Men zal er echt wel mee bezig zijn maar ik denk dat het probleem niet in de auto zit. Misschien net zo iets als klagen dat de auto zo hobbelt terwijl er een verkeersdrempel ligt.

Alternatief kan zijn voor NL dat dan maar weer uitzetten. Ik zou niet weten wat het beste is.
 
Laten we ervan uitgaat dat een Tesla niet zomaar gaat remmen. Er zit ergens iets in de gebruikte data dat hem zegt dat daar een lagere snelheid geldt. Ik ben op zoek maar heb via Google nog niet gevonden wat dat voor systeem is en wie voor het actueel houden verantwoordelijk is. Op zich vind ik het prima dat hij zelf, op AS, zich houdt aan de snelheid. Dat is ook een noodzakelijk stapje in de richting van zelfrijden.
Het is zo dat het steeds op dezelfde plekken voorkomt en de plekken die ik ken hadden in het verleden inderdaad die beperking.
Dus ergens zit een instantie te slapen. In Duitsland is dat veel minder en zelfs hier in Hongarije werkt het goed.

Men zal er echt wel mee bezig zijn maar ik denk dat het probleem niet in de auto zit. Misschien net zo iets als klagen dat de auto zo hobbelt terwijl er een verkeersdrempel ligt.

Alternatief kan zijn voor NL dat dan maar weer uitzetten. Ik zou niet weten wat het beste is.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet zo 1-2-3 opgelost is. Wellicht dat de nieuwe navigatie dat oplost maar het blijft angstvallig stil daaromheen (behalve de eerdere berichten daarover). Volgens mij, als ik alle berichtjes lees, is het in zekere mate voorspelbaar waar het zich voordoet. Wellicht een idee om voorlopig een apart draadje te maken waar iedereen de locatie (HM paaltje oid) en rijrichting kan delen waar dit soort gevaarlijke plotselinge vertragingen zich voordoen? Moet dan wel redelijk nauwkeurig zijn om er iets mee te kunnen. Is maar een idee.....
 
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet zo 1-2-3 opgelost is. Wellicht dat de nieuwe navigatie dat oplost maar het blijft angstvallig stil daaromheen (behalve de eerdere berichten daarover). Volgens mij, als ik alle berichtjes lees, is het in zekere mate voorspelbaar waar het zich voordoet. Wellicht een idee om voorlopig een apart draadje te maken waar iedereen de locatie (HM paaltje oid) en rijrichting kan delen waar dit soort gevaarlijke plotselinge vertragingen zich voordoen? Moet dan wel redelijk nauwkeurig zijn om er iets mee te kunnen. Is maar een idee.....

Maar wel een goed idee. Het zou me ook niet verbazen als een deel van de gekke navigatieresultaten ook gevoed is door onjuiste informatie. Als er een verkeerde toegestane snelheid wordt gelezen op een of andere moederkaart kan het voor de nav inderdaad sneller zijn om door een dorpje in Niemendal te rijden.
 
Maar wel een goed idee. Het zou me ook niet verbazen als een deel van de gekke navigatieresultaten ook gevoed is door onjuiste informatie. Als er een verkeerde toegestane snelheid wordt gelezen op een of andere moederkaart kan het voor de nav inderdaad sneller zijn om door een dorpje in Niemendal te rijden.
OK, Ik doe een poging en zien we wel hoe het loopt ;-). Voor NL kan deze site helpen: Autosnelwegen.net