Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Net ingesteld. Ik vind het ondoordacht dat je bij het instellen de code geen twee keer moet ingeven. Wat als je je zou mistypt hebben?
Betekent dit dat er een fall-back scenario is via Tesla? Is dat dan weer geen veiligheidsrisico?

Ik snap het niet? Als je de code niet juist invoert dan kun je 'm toch gewoon nog een keer invoeren?

Edit: Je bedoelt bij het activeren van PIN to drive? je kunt inloggen via je Tesla account als je de pin niet meer weet.
 
Ik doe een cross-post hier: Reboot loop

Mijn Model S zit sinds Vrijdag in een reboot-loop zoals op de video in de thread hier boven te zien is.

De auto werd met 2018.21.9 geleverd en vergat steeds Bluetooth en WiFi connecties. Ik heb Tilburg toen verzocht een nieuwe firmware te pushen. Kreeg Vrijdag de melding dat ze dat zouden doen, maar sindsdien doet de auto dit. Hij rijd wel, maar alle andere functies zijn onbruikbaar.

Heeft iemand dit ook gehad? Tilburg zegt dat de auto al 4 dagen bezig is een update te downloaden.
 
Ik heb ook de software van Tilburg doorgestuurd gekregen nadat ik een halve update in de auto had zitten en de auto niets meer deed.
Heb nu 2018.34.1 en volgens de Tesla medewerker is dit ongeveer 6,5 GB.
Op een parkeerplaats van een winkelcentrum met 1 streepje LTE ontvangst duurde dit een paar uur.
Ook duurde het installeren nog 45 min,
(dat is best lang als je zit te wachten)
Dus 100Mb is bij lange na nog niet voldoende, misschien is ergens een nachtje aan de WiFi hangen een optie?
 
Ik heb ook de software van Tilburg doorgestuurd gekregen nadat ik een halve update in de auto had zitten en de auto niets meer deed.
Heb nu 2018.34.1 en volgens de Tesla medewerker is dit ongeveer 6,5 GB.
Op een parkeerplaats van een winkelcentrum met 1 streepje LTE ontvangst duurde dit een paar uur.
Ook duurde het installeren nog 45 min,
(dat is best lang als je zit te wachten)
Dus 100Mb is bij lange na nog niet voldoende, misschien is ergens een nachtje aan de WiFi hangen een optie?
Dergelijke omvangrijke downloads zijn de navigatiekaarten, niet de firmware updates. Kan natuurlijk wel toevallig gelijktijdig gebeuren, maar lijkt me een vergissing.
 
Wat een narigheid Widodh. Naast hardware nu ook software. Je treft het niet.

De bluetooth/wifi-connectiviteit blijft een bron van verrassingen. Maar hé, jij hebt nu wel de 5 jaar low tax ergenissen van een front runner.
Achja, het is even niet anders. De auto rijd in ieder geval.

Ik heb ook de software van Tilburg doorgestuurd gekregen nadat ik een halve update in de auto had zitten en de auto niets meer deed.
Heb nu 2018.34.1 en volgens de Tesla medewerker is dit ongeveer 6,5 GB.
Op een parkeerplaats van een winkelcentrum met 1 streepje LTE ontvangst duurde dit een paar uur.
Ook duurde het installeren nog 45 min,
(dat is best lang als je zit te wachten)
Dus 100Mb is bij lange na nog niet voldoende, misschien is ergens een nachtje aan de WiFi hangen een optie?
Firmware updates zijn volgens mij altijd <1GB ivm een bepaalde software limitatie in de MCU. Ik vermoed dat die 6,5GB inderdaad inclusief NAV was.

Maar mijn auto staat al 5 dagen verbonden met LTE te loopen, maar de firmware is er nog steeds niet lijkt het.
 
EC-rent had dat ook met een van de wagens, weet je nog hoe je die toen hier uit hebt gekregen @daud ?
Ik ben benieuwd!

Je een geduldig man Wido. Ik had hem geloof ik gewoon bij een Sec neergezet en dan een leenauto gevraagd. Word je toch helemaal gek van..
Tja, Tilburg is >1 uur rijden en ik kan de tijd goed gebruiken op andere plekken. Dus ik fix het liever zelf, al ben ik hier niet amused door.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Ik doe een cross-post hier: Reboot loop

De auto werd met 2018.21.9 geleverd en vergat steeds Bluetooth en WiFi connecties. Ik heb Tilburg toen verzocht een nieuwe firmware te pushen. Kreeg Vrijdag de melding dat ze dat zouden doen, maar sindsdien doet de auto dit. Hij rijd wel, maar alle andere functies zijn onbruikbaar.

Heeft iemand dit ook gehad? Tilburg zegt dat de auto al 4 dagen bezig is een update te downloaden.

Ja, precies deze symptomen voor Wi-Fi en Bluetooth, op de reboot-loop na dan, alleen dan met een oudere software versie. Zie Software versie 8.1 en mijn posts er na. Als ik jouw verhaal nu zo hoor, lijkt het haast wel alsof er een bepaalde update voor de MCU niet goed uitgerold is door Tesla, welke door een nieuwe updates rechtgezet wordt. Of het is puur toeval, kan natuurlijk ook :)

(Ik heb trouwens tot nu toe al mijn software-updates via 4G binnengekregen).
 
Zie: Reboot loop

Het lag bij mij dus niet aan 2018.21.9 danwel versie 8.1, maar aan een niet goed werkende WiFi+Bluetooth+LTE module van Parrot in MCU2.

31-10 ga ik in Tilburg een volledig nieuwe MCU2 krijgen omdat er fysiek iets mis mee lijkt te zijn.

Tot die tijd krijg ik in ieder geval geen updates.

Wel interessant hoe het SeC kan zien welke updates er klaar staan voor je auto, dat ze nieuwe updates kunnen pushen, maar ook je auto kunnen uitsluiten van nieuwe updates (zoals die van mij nu).
 
Zichtbaarheid files: Tot de vorige versie kon ik met rood en oranje weggedeelten in de navigatie zien waar de files (ont)stonden. Ik zie dat nu niet meer, maar de indicatieve aankomsttijden kloppen wel, dus het is puur de grafische weergave die bij mij anders is (in satellietweergave en zou niet weten hoe ik een andere modus moet kiezen en of het dan wel zichtbaar is)
 
Zichtbaarheid files: Tot de vorige versie kon ik met rood en oranje weggedeelten in de navigatie zien waar de files (ont)stonden. Ik zie dat nu niet meer, maar de indicatieve aankomsttijden kloppen wel, dus het is puur de grafische weergave die bij mij anders is (in satellietweergave en zou niet weten hoe ik een andere modus moet kiezen en of het dan wel zichtbaar is)
Rechts op het scherm staat een knop met een drietal auto’s achter elkaar, daarmee zet je de file zichtbaarheid aan en uit.
 
Ik heb nu 36.2 maar zie nu niet direct wat er verbeterd/opgelost is tov 32.4. De PIN to Drive melding had ik al een keer gehad ;-)
upload_2018-9-20_23-50-12.png
 
Nadat ik update 2018.34.1 heb ontvangen heeft mijn auto meerdere kuren:
  • Al 2 keer gehad dat de achterklep niet wilde sluiten
  • Bij openen auto met keyfob gaat alarm af, nu al 3 keer gebeurt
  • Geen geluidssignalen meer bij inparkeren alleen visueel op scherm
  • Auto gaat soms pas na meerdere keren klikken op de keyfob open, auto present werkt vaak niet
 
Nadat ik update 2018.34.1 heb ontvangen heeft mijn auto meerdere kuren:
  • Al 2 keer gehad dat de achterklep niet wilde sluiten
  • Bij openen auto met keyfob gaat alarm af, nu al 3 keer gebeurt
  • Geen geluidssignalen meer bij inparkeren alleen visueel op scherm
  • Auto gaat soms pas na meerdere keren klikken op de keyfob open, auto present werkt vaak niet

Al een reset geprobeerd? Velen doen dit altijd direct na een update.