shoot72
Member
Na maanden zelf hier te hebben rondgehangen, tijd om mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe auto hier te delen. Ik weet niet welk draadje daarvoor is maar dit lijkt me een goede plek.
5 juni vertrokken met de trein naar Tilburg om daar na ruim 200 dagen na bestelling mijn Tesla Model S 85D op te halen. Eigenlijk al vanaf 2012 Tesla aan het volgen, innovatief bedrijf met mensen die werkelijk met een nieuwe en frisse blik in de auto-industrie benaderen. Eind 2014 de knoop doorgehakt en de bestelling geplaats voor 85D.
Vanaf het station met de taxi naar de Atlasstraat, grappig toen ik de taxi instapte en vertelde de chauffeur: “graag naar de Atlasstraat aub” oh naar Tesla zeker.
Aangekomen ter plekke en bakkie koffie en een glas water, mind you vrijdag 5 juni was het 36 graden, van de opwinding en de warmte klotste het werkelijk langs de poriën naar buiten.
Rondje door de assemblagehal, leuk om te zien en als je zoveel Tesla bij elkaar ziet wordt het bijna gewoon. Toen naar de auto, een plaatje. Uitleg gehad voor al de inn’s en auto’s beetje jammer voor de DS dame dat ik eigenlijk alles al wist. Maar toch leuk en hoort ook bij de ervaring. Papier tekenen, handje schudden, auto in, dak op 75% en weg was ik. Gewoon heerlijk.
Nu 2 dagen verder, hoop test ritjes met vrienden en familie ben ik nog steeds in de zevende hemel!
Om te voorkomen om al te veel in herhaling te vallen een aantal zaken die mij persoonlijk opvallen:
Auto is echt groot, en dan met name de breedte. Lane assist bromt wat af . Overigens denk ik er hard over om hem uit te zetten, op veel 60km met een fietspad is het behoorlijk irritant.
TACC is fijn, op 80 km wegen neem je het weg gedrag over van je voorganger, veel mensen rijden veel bruusker dan dat ik zelf doen, laat remmen voor verkeerslichten onregelmatige snelheid, ik zou het liefst achter mezelf rijden…
Auto valt echt op, in het weekend verblijf ik in het oosten van Brabant en mensen kijken echt veel om. Het lijkt zelfs dat vrouwen dit nog meer doen dan mannen, kan me dit ook inbeelden.
De 1.5 stoelen vind ik goed, al vind ik de zit positie vrij hoog. Stuur kan goed naar mij toe en is kan voor mij laag genoeg.
UI in het instrumentenpaneel soms wat langzaam, soms rare graphics (glitches) in het navi deel.
Ja, en verder geldt wat de meeste andere Tesla rijders zeggen, snel zeker van 0 tot 160, stil en comfortabel zonder week te voelen. Geen gezeur met toeren en juiste versnelling gewoon altijd gaan zonder drama.
De toekomst zal uitwijzen wat mij verder nog gaat opvallen, na 600 km kan ik daar nu nog niet zo veel over zeggen. Het laden en de range voelt nu al als een non issue, heb ik me van tevoren ook totaal niet druk overgemaakt, ik heb ook niet het gevoel dat ik me daar druk over ga maken in de toekomst.
Dus laat die software updates maar komen, wil wel meens maken hoe het voelt om steeds betere auto te krijgen.
Peace out!
5 juni vertrokken met de trein naar Tilburg om daar na ruim 200 dagen na bestelling mijn Tesla Model S 85D op te halen. Eigenlijk al vanaf 2012 Tesla aan het volgen, innovatief bedrijf met mensen die werkelijk met een nieuwe en frisse blik in de auto-industrie benaderen. Eind 2014 de knoop doorgehakt en de bestelling geplaats voor 85D.
Vanaf het station met de taxi naar de Atlasstraat, grappig toen ik de taxi instapte en vertelde de chauffeur: “graag naar de Atlasstraat aub” oh naar Tesla zeker.
Aangekomen ter plekke en bakkie koffie en een glas water, mind you vrijdag 5 juni was het 36 graden, van de opwinding en de warmte klotste het werkelijk langs de poriën naar buiten.
Rondje door de assemblagehal, leuk om te zien en als je zoveel Tesla bij elkaar ziet wordt het bijna gewoon. Toen naar de auto, een plaatje. Uitleg gehad voor al de inn’s en auto’s beetje jammer voor de DS dame dat ik eigenlijk alles al wist. Maar toch leuk en hoort ook bij de ervaring. Papier tekenen, handje schudden, auto in, dak op 75% en weg was ik. Gewoon heerlijk.
Nu 2 dagen verder, hoop test ritjes met vrienden en familie ben ik nog steeds in de zevende hemel!
Om te voorkomen om al te veel in herhaling te vallen een aantal zaken die mij persoonlijk opvallen:
Auto is echt groot, en dan met name de breedte. Lane assist bromt wat af . Overigens denk ik er hard over om hem uit te zetten, op veel 60km met een fietspad is het behoorlijk irritant.
TACC is fijn, op 80 km wegen neem je het weg gedrag over van je voorganger, veel mensen rijden veel bruusker dan dat ik zelf doen, laat remmen voor verkeerslichten onregelmatige snelheid, ik zou het liefst achter mezelf rijden…
Auto valt echt op, in het weekend verblijf ik in het oosten van Brabant en mensen kijken echt veel om. Het lijkt zelfs dat vrouwen dit nog meer doen dan mannen, kan me dit ook inbeelden.
De 1.5 stoelen vind ik goed, al vind ik de zit positie vrij hoog. Stuur kan goed naar mij toe en is kan voor mij laag genoeg.
UI in het instrumentenpaneel soms wat langzaam, soms rare graphics (glitches) in het navi deel.
Ja, en verder geldt wat de meeste andere Tesla rijders zeggen, snel zeker van 0 tot 160, stil en comfortabel zonder week te voelen. Geen gezeur met toeren en juiste versnelling gewoon altijd gaan zonder drama.
De toekomst zal uitwijzen wat mij verder nog gaat opvallen, na 600 km kan ik daar nu nog niet zo veel over zeggen. Het laden en de range voelt nu al als een non issue, heb ik me van tevoren ook totaal niet druk overgemaakt, ik heb ook niet het gevoel dat ik me daar druk over ga maken in de toekomst.
Dus laat die software updates maar komen, wil wel meens maken hoe het voelt om steeds betere auto te krijgen.
Peace out!