You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou niet te veel fixeren op die 100%. Met wat geluk haal je nog steeds dezelfde SuC en als dat zo is, heb je die gemankeerde 7% er aan de Suc op 2 minuten bij.Ik laad thuis mijn M3 AWD 2019 met een TWC op één fase. (Geen zin om een nieuwe kabel te trekken vanuit de meterkast en met 5%/20km per uur heb ik het de afgelopen jaren prima gered). Voor ik vertrek op een lange trip laad ik de auto meestal vol tot 100%. Ik plan dan dat de 100% wordt bereikt om het moment van vertrek.
Tot de laatste update bleef de auto altijd laden op 16A/3,7kW tot heel kort voor de 100%. Sinds enkele weken is me opgevallen dat het vermogen al terug begint te lopen vanaf ~ 93%. Dus bij 96% laad de auto nog maar op 9A/2kW. Bij 98% gaat het nog langzamer. Nu ik het weet, vind ik het niet echt een probleem. Ik plan gewoon nog een extra uurtje als ik echt de 100% nodig heb. Wel vraag ik me af waarom dit is. Als je op drie fases laadt is het misschien nodig, maar dan heb je bij 96% altijd nog 6kW. Op een DC-lader laadt je met 96% zeker ook nog met meer dan 10kW.
[...] zoals nu de melding op je telefoon voor thuis laden. Ik heb er niks aan want ik heb geen laadmogelijkheid thuis, maar toch wil ik het hebben
Ik laad wel zo dicht bij huis (aan een openbare paal) dat de Tesla app wel laat zien dat ik thuis heb geladen.Als ik het goed onthouden heb, gaat die waarschuwing pas werken als je eenmaal thuis geladen hebt.
Ik maak me er ook helemaal niet zo druk om. Met 5% minder kom ik ook overal wel aan. Als het kan, neem ik die 5% extra toch graag mee. Daardoor heb ik toch altijd een wat ruimere keuze uit de verschillende Superchargers die ik tussen de 270 en 350 km tegenkom in Duitsland. Mij ging het er meer om of het iets is wat alleen ik heb of dat anderen dit ook merken. Maar ik weet ook dat er niet veel zijn die met slechts 1 fase 16A de auto vol laden.Ik zou niet te veel fixeren op die 100%. Met wat geluk haal je nog steeds dezelfde SuC en als dat zo is, heb je die gemankeerde 7% er aan de Suc op 2 minuten bij.
Als je er niet geraakt heb je pech, maar ook dan zal het tijdsverschil beperkt zijn en wellicht geen extra stop vergen.
Andersom, 2 uur reserve nemen en dan riskeren om 1 uur op 100% te staan is ook niet dramatisch. Het wordt pas schadelijk als je meerdere uren blijft staan.
Ik doe het met 1 fase 32A en de laatste procenten gaan er ook trager in. Het laatste procent soms zelfs helemaal niet. Ik krijg dan de ‘laden voltooid’ melding op 99%.Ik maak me er ook helemaal niet zo druk om. Met 5% minder kom ik ook overal wel aan. Als het kan, neem ik die 5% extra toch graag mee. Daardoor heb ik toch altijd een wat ruimere keuze uit de verschillende Superchargers die ik tussen de 270 en 350 km tegenkom in Duitsland. Mij ging het er meer om of het iets is wat alleen ik heb of dat anderen dit ook merken. Maar ik weet ook dat er niet veel zijn die met slechts 1 fase 16A de auto vol laden.
Ik heb dezelfde setup. Vertraging was/is me niet opgevallen. De voorspelling hoe lang hij nodig heeft voor laden klopt wel aardig (ik geef hem tijdstip waarop ik weg wil). Bij jou ook?Ik maak me er ook helemaal niet zo druk om. Met 5% minder kom ik ook overal wel aan. Als het kan, neem ik die 5% extra toch graag mee. Daardoor heb ik toch altijd een wat ruimere keuze uit de verschillende Superchargers die ik tussen de 270 en 350 km tegenkom in Duitsland. Mij ging het er meer om of het iets is wat alleen ik heb of dat anderen dit ook merken. Maar ik weet ook dat er niet veel zijn die met slechts 1 fase 16A de auto vol laden.
Zou ik ook kunnen proberen. In plande eigenlijk altijd 4 uur voor vertrek het starten met laden. Klopte altijd precies met 5% per uur. Sinds de laatste update zie ik het laatste uur de verwachte eindtijd oplopen.Ik heb dezelfde setup. Vertraging was/is me niet opgevallen. De voorspelling hoe lang hij nodig heeft voor laden klopt wel aardig (ik geef hem tijdstip waarop ik weg wil). Bij jou ook?
Bij mij staat er een andere beschrijving in’t Engels.Krijg nu 24.2.6 binnen
View attachment 1018133
Kan met de koude te maken hebben. AC laden warmt de auto niet echt op.Zou ik ook kunnen proberen. In plande eigenlijk altijd 4 uur voor vertrek het starten met laden. Klopte altijd precies met 5% per uur. Sinds de laatste update zie ik het laatste uur de verwachte eindtijd oplopen.
wss 2019 versie model 3 AWD vs 2023 model Y RWD batterij verschilBij mij staat er een andere beschrijving in’t Engels.
Ik ben nog altijd aan’t wachten op autopark op mijn model Y met visionEergisteren 2024.2.3 gekregen en gisteren weer een laten fileparkeren met de autopark.
Ik moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk was van de enorme verbeteringen.
Het ging vlot, zonder twijfel en in één keer perfect op zijn plek.
Daarvoor moet je wel EAP of FSD hebben aangeschaft.Wellicht een stomme vraag; nooit geweten dat de model y een autopark functie heeft. Zo ja; waar vind ik die?
Wellicht een stomme vraag; nooit geweten dat de model y een autopark functie heeft. Zo ja; waar vind ik die?