Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.40

This site may earn commission on affiliate links.
Maar andere suggesties zijn wat vager. Zo zie ik regelmatig de melding dat, als ik de interieurtemperatuur op 22 graden zou zetten, dat een paar tiende procent zou schelen. Let wel, de interieurtemperatuur staat op dat moment op 20.0ºC, dus de temperatuur moet omhoog. Zet ik de temperatuur dan hoger dan stijgt de cabinetemperatuur langzaam. En dan verschijnt er even later een tweede melding, samen met de eerste melding, dat ik kan besparen als ik de interieurtemperatuur 1 graad lager zet.

Ik weet niet of dit komt doordat de airco de boel in de war schopt (die staat altijd op auto) of dat het gewoon een bugje is. Opmerkelijk is het wel.
Het kan goed zijn dat ie voor 20ºC moet koelen, maar bij 22º gewoon de warmte van de accu kan gebruiken in het interieur.
 
Ik zie dat Woodytoo net als mij een geen warmtepomp tesla heeft.
Dan heeft het instellen van het interieur van 20 naar 22 graden geen zin, de cabine word niet opgewarmd door warmte van de accu.
De accu van een ouder type model 3 word opgewarmd dmv de statoren (elektromotoren) en niet door de cabine heater.
En de AC die draait zo goed als permanent om de ramen niet te laten beslaan dus daar gaat het ook niet voor op.

Ik krijg steeds dezelfde melding, maar dan krijg ik 1 melding van als je het interieur op 22 graden had ingesteld had dit 0,1% gescheelt,
en daar onder staat dan als je de cabine temperatuur met 1 graad had verlaagd had je ook bespaard.

Dus volgens mij moeten ze die suggesties nog even finetunen tussen een warmtepomp model of een resistive heater model.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Gister en vandaag rond 500 km gereden, merendeel op NoA. Over het algemeen redelijk tevreden, goede werking van de routenwissers, geen probleem met auto high beam.. Op NoA veel onnodige en foutieve rijstrookwissel voorstellen, snelheden ook nog vaak incorrect.. Tesla is een navigatie probleem aan het onderzoeken wat ergens 3-4 maanden geleden is ontstaan waardoor de auto op NoA zelfs niet meer wil afslaan ( ook niet met handmatig activeren).
 
Ik heb een hoop gezeik met Tesla Vision in combinatie met 2022.40. Zelfs net nog met 2022.40.2. Mijn X heeft bij een beetje regen en gebruik van Autopilot direct de melding "Snelheid Autopilot beperkt door slecht zicht". De Cruise control remt dan ongeveer naar nul af (nog niet helemaal geprobeerd i.v.m. achterop komend verkeer). Nu meerdere dagen al last van in combinatie met (beetje?) regen.

Zijn er meer rijders met dit probleem? Heb nu een X dure FSD en dan heb ik bij een klein buitje niet eens meer werkende cruise control.

Is er iets mis of merken jullie dit ook?
 
  • Informative
Reactions: Dan84 and djlorenz
Ik heb een hoop gezeik met Tesla Vision in combinatie met 2022.40. Zelfs net nog met 2022.40.2. Mijn X heeft bij een beetje regen en gebruik van Autopilot direct de melding "Snelheid Autopilot beperkt door slecht zicht". De Cruise control remt dan ongeveer naar nul af (nog niet helemaal geprobeerd i.v.m. achterop komend verkeer). Nu meerdere dagen al last van in combinatie met (beetje?) regen.

Zijn er meer rijders met dit probleem? Heb nu een X dure FSD en dan heb ik bij een klein buitje niet eens meer werkende cruise control.

Is er iets mis of merken jullie dit ook?
Inderdaad, laagstaande zon of teveel regen en systeem is onbruikbaar: Spijtig, ooit was het beter... In Europa nog steeds beneden alle peil.
 
Iedereen schijnt tevreden te zijn over deze nieuwe release. Ook dat AHB goed zou werken. In Nederland wellicht wel, maar ga maar eens in Duitsland rijden waar de vangrail een stuk hoger is en je vrachtwagenchauffeurs verblindt.
 
Iedereen schijnt tevreden te zijn over deze nieuwe release. Ook dat AHB goed zou werken. In Nederland wellicht wel, maar ga maar eens in Duitsland rijden waar de vangrail een stuk hoger is en je vrachtwagenchauffeurs verblindt.
Dat is hier in NL ook. En deze versie heeft met AHB ook last van reflecterende paaltjes langs de weg die er voor zorgt dat hij continu aan en uit gaat..
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Van het weekend op en neer naar de Eiffel geweest, maar ook daar werkte de AHB gelijk zoals in Nederland goed. Heb niet een keer gehad dat ik het uit moest doen of juist aan om AHB te corrigeren. Ook EAP werkte naar verwachting. De vorige versie was ruk, maar deze mag van mij blijven.
 
Deze melding had ik nog nooit eerder gezien, maar ik vond het wel een toffe verassing.
 

Attachments

  • IMG20221128203723.jpg
    IMG20221128203723.jpg
    158.9 KB · Views: 118
  • IMG20221128203727.jpg
    IMG20221128203727.jpg
    203.1 KB · Views: 93
  • Funny
Reactions: Dan84
Triest om te lezen en ervaren hoe iets dat ooit een kracht was (de updates) nu een zwakte is geworden. De hulpfuncties zijn zo onbetrouwbaar dat ik het niet meer met passagiers aan durf te zetten ivm onvoorspelbaar rijgedrag. Vooral het regelmatig verkeerd aflezen van de snelheid is een grote bron van ergernis en totaal onnodig dat dit zo vaak fout gaat.
 
Deze melding had ik nog nooit eerder gezien, maar ik vond het wel een toffe verassing.

Daar wil ik precies over klagen. Wat een totale onzin die melding. Met een beetje mist gewoon 25 km/u gaan rijden!

Thanks vision only! Dat is nog nooit gebeurd toen mn radar unit die er gewoon nog in zit nog niet gedeactiveerd was


😡
 
Er lijkt ook iets anders te zijn met het regen neural net. Er zit nu lijkt het een bewuste vertraging toegevoegd te zij. Lastig de vinger er op de leggen maar het lijkt of het een soort van onzekerheid heeft en extra lang wacht waardoor ik nu vaker manueel activeer. Overigens vind ik dat persoonlijk prettiger. Liever af en toe even handmatig dan andersom dat ik de wisser moet uitschakelen...

AHB is ook stukken verbeterd in de S/X dus die logica lijkt gelukkig ook nog steeds gedeeld. De test van eerder zou ik eigenlijk opnieuw willen uitvoeren op dezelfde route/tijdstip.
 
250km in in low fog highway on Tuesday, both morning and evening (light and dark), Old school autopilot worked without any problem.
Looks like the Vision only is works better only when there is good visibility, I will stick with my old version for a big longer thanks.

Let's hope for improvements soon, or for an option to chose to use the legacy or new autopilot for the new user. :(
 
  • Informative
Reactions: Enzo63