Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Tip als je naar het service center gaat: doe eerst alle ruiten een paar keer naar beneden en boven. Je hoort het als er krassen ontstaan. Dan kunnen ze alvast nieuwe ruiten bestellen als je komt, maar beter nog: ruit niet meer gebruiken, dan hoeven ze alleen het mechanisme te fixen en kan een klein krasje wellicht weg gepolijst worden? Ik wacht tot ik gevraagd wordt voor de charger update.
 
Last edited:
Tip als je naar het service center gaat: doe eerst alle ruiten een paar keer naar beneden en boven. Je hoort het als er krassen ontstaan. Dan kunnen ze alvast nieuwe ruiten bestellen als je komt, maar beter nog: ruit niet meer gebruiken, dan hoeven ze alleen het mechanisme te fixen en kan een klein krasje wellicht weg gepolijst worden? Ik wacht tot ik gevraagd wordt voor de charger update.
In Tilburg hadden ze de ruit op voorraad. Die hebben ze bij mij vervangen, toen ik het meldde op het moment dat ik de auto bracht begin deze week voor de brom.
 
Ohh nee, vandaag deed de internet radio het niet.. Zelfs niet na 2x reset van de middenconsole..
Dus voor de aller aller eerste keer in de auto gereden zonder geluid..
Goh wat is ie stil zeg, maar...

kriek, krak....kriek, krak.. het pano dak maakt krakend geluid, niet hard, maar zachtjes.. Ik dacht eerst dat het geluid van de hoedenplank kwam, dat deze niet goed bevestigd was.

En nu het dilemma.. ga je hiervoor Tesla bellen, of negeer je het ?...

Wat zou jullie advies zijn ? Of is zoiets HEEL snel gerepareerd ?
 
Ohh nee, vandaag deed de internet radio het niet.. Zelfs niet na 2x reset van de middenconsole..
Dus voor de aller aller eerste keer in de auto gereden zonder geluid..
Goh wat is ie stil zeg, maar...

kriek, krak....kriek, krak.. het pano dak maakt krakend geluid, niet hard, maar zachtjes.. Ik dacht eerst dat het geluid van de hoedenplank kwam, dat deze niet goed bevestigd was.

En nu het dilemma.. ga je hiervoor Tesla bellen, of negeer je het ?...

Wat zou jullie advies zijn ? Of is zoiets HEEL snel gerepareerd ?

Dat is toch geen schade? De mijne is hiervoor al 3 keer terug geweest. Het komt elke keer terug.


Overigens heeft iemand al fijn zijn portier tegen de mijne aan geketst. Paar mooie plekjes rijker nu…
 
Ohh nee, vandaag deed de internet radio het niet.. Zelfs niet na 2x reset van de middenconsole..
Dus voor de aller aller eerste keer in de auto gereden zonder geluid..
Goh wat is ie stil zeg, maar...

kriek, krak....kriek, krak.. het pano dak maakt krakend geluid, niet hard, maar zachtjes.. Ik dacht eerst dat het geluid van de hoedenplank kwam, dat deze niet goed bevestigd was.

En nu het dilemma.. ga je hiervoor Tesla bellen, of negeer je het ?...

Wat zou jullie advies zijn ? Of is zoiets HEEL snel gerepareerd ?

Bij mij werd het geluid steeds sterker.
Het was in een half uurtje gerepareerd.
Soms kun je het gekraak/piep tijdelijk oplossen door even het dak open en dicht te doen
 
Naar mijn ervaring is de Service Center procedure als volgt:

1. is er een rammeltje/gekraak?
-> Nee. Klaar!
-> Ja. Goto 2.
2. is de auto al voorzien van een extra 'bracket', daar waar het lipje aan de voorkant van de ruit de auto in gaat?
-> Nee. Dan 2.a bracket monteren.
-> Ja. Dan 2.b. bracket afstellen.
3. Goto 1

Mijn volgorde is tot op heden 1 - Ja - 2. - Ja - 2.b - 1 - Ja

Moet toch voor de links en rechts gekraste voorruiten naar een Service Center, kunnen ze dit meteen nog een keer proberen.
 
Klote zooi. Ben vanmiddag door een auto van achteren geramd.

Ging om een kopstaart botsing. Ik en de auto achter mij stonden stil bij stop licht en de 2 autos daar achter hebben ons geramd.

Krassen op de achterbumper en op de kofferbak. Kofferbak lijkt ook niet echt soepel meer open te gaan. Daarnaast was de auto opti coated.

py9esa8e.jpg


apa3y7ah.jpg


Wat moet ik nou doen eigenlijk? Bellen naar de verzekering (centraal beheer dealer services) en die regelen alles met de andere partij? Krijg ik de opti coat ook vergoed?

Baal flink!!!
 
Klote zooi. Ben vanmiddag door een auto van achteren geramd.

Ging om een kopstaart botsing. Ik en de auto achter mij stonden stil bij stop licht en de 2 autos daar achter hebben ons geramd.

Krassen op de achterbumper en op de kofferbak. Kofferbak lijkt ook niet echt soepel meer open te gaan. Daarnaast was de auto opti coated.

Wat moet ik nou doen eigenlijk? Bellen naar de verzekering (centraal beheer dealer services) en die regelen alles met de andere partij? Krijg ik de opti coat ook vergoed?

Baal flink!!!

Ai, balen. Je zult ondertussen wel gebeld hebben met Tesla en CB, dat werkte bij ons erg soepel. De kwaliteit van de schadeherstellers is geweldig, en er wordt op niets bezuinigd. Bij twijfel worden zaken vervangen. De mensen die er aan werken zijn door Tesla in de UK getrained, en in Amsterdam komt zelfs een afgesloten ruimte, alleen voor Tesla's. Het mindere nieuws is dat het potentieel lang duurt, wij waren 'm bijna drie weken kwijt.
 
Gistermiddag na het werk op weg naar huis een nieuwe geluid (zware tik) dat met de frequentie van de banden leek te gaan. Het ging niet uit zichzelf weg, dus na een paar kilometer gestopt en de banden gecontroleerd. Inderdaad, een schroef met dikke kop in de rechter voorband. De spanning in de band was nog prima, dus doorgereden en onderweg de lokale garage in Elst gebeld om te kijken of ze nog tijd hadden om er een prop in te schieten. Dat bleek geen probleem.

Het was wel erg leuk om de Tesla daar te laten zien. De garage is van Hans Weijs, vader en zoon zijn bekenden in de rallysport. Daar stroom genoeg benzine door het bloed, maar de Model S vonden ze wel erg mooi. Nog een proefritje gemaakt en daarna weer naar huis.
 
Gistermiddag na het werk op weg naar huis een nieuwe geluid (zware tik) dat met de frequentie van de banden leek te gaan. Het ging niet uit zichzelf weg, dus na een paar kilometer gestopt en de banden gecontroleerd. Inderdaad, een schroef met dikke kop in de rechter voorband. De spanning in de band was nog prima, dus doorgereden en onderweg de lokale garage in Elst gebeld om te kijken of ze nog tijd hadden om er een prop in te schieten. Dat bleek geen probleem.

Het was wel erg leuk om de Tesla daar te laten zien. De garage is van Hans Weijs, vader en zoon zijn bekenden in de rallysport. Daar stroom genoeg benzine door het bloed, maar de Model S vonden ze wel erg mooi. Nog een proefritje gemaakt en daarna weer naar huis.

Ik zit met mijn bedrijf in Elst. Ben benieuwd of ik je daar al eens ben tegengekomen. Tot nu toe een donkergrijze gezien en begroet op de Industrieweg (paar maanden geleden), een witte afgelopen woensdag bij de sportvelden (zag hem net te laat om te groeten) en twee maal een zwarte op de Rijksstraatweg tussen Oosterhout en Elst, de laatste keer enkele dagen geleden (elkaar geflashed). Ben benieuwd of jij in een van die auto's reed.

(Sorry, hoort eigenlijk thuis in 'Wie was het').
 
Hiero ook Arnhem Zuid maar donkerblauw. Laatst blijven "haken" achter een opstaand randje rondom een boom op een parkeerplaats. Hele voorbumper ontwricht, waarschijnlijk door het zakken van de luchtvering. Binnen 20 minuten opgelost door van Leeuwen uit Kesteren. Blijft wel oppassen met parkeren.
 
Ik zit met mijn bedrijf in Elst. Ben benieuwd of ik je daar al eens ben tegengekomen. Tot nu toe een donkergrijze gezien en begroet op de Industrieweg (paar maanden geleden), een witte afgelopen woensdag bij de sportvelden (zag hem net te laat om te groeten) en twee maal een zwarte op de Rijksstraatweg tussen Oosterhout en Elst, de laatste keer enkele dagen geleden (elkaar geflashed). Ben benieuwd of jij in een van die auto's reed.

(Sorry, hoort eigenlijk thuis in 'Wie was het').

Ik ben regelmatig in Elst en Andelst, met een zwarte dus....