Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Het was een leuke bijeenkomst.
Lekker gegeten, geconstateerd dat er p85's zijn die duurder waren dan een p85d :biggrin:
Verder alles even doorgesproken, even wat huiswerk verdeeld en het aftellen kan beginnen.... Het wordt een mooie trip!
 
Ik heb nu weer een update en daarmee heb ik even gekeken naar de route naar Locarno.

Hij ziet er wel realistisch uit. Wat ons eerder opviel waren de aangegeven lange laadtijden en dat valt nu wel mee.

In dit geval is het wel de route vanuit Tilburg en met 90% lading. Ik denk dat bij 100% de eerste laadstop in Urmond vijf minuten zal kunnen zijn.

Wat jammer is dat je geen keuze hebt. A.s. zaterdag vertrekken we naar Hongarije en hoewel Mogendorf zeker haalbaar is gaat hij toch eerst naar Urmond. Misschien straks met 100% (scheelt bijna 40 km) dat hij rechtstreeks aangeeft maar dat kan ik nu niet testen.

Wat Locarno betreft: Het plan is om vanuit Urmond te vertrekken met 100% lading. Dan kun je hier ruim een uur afhalen voor de trip van Tilburg naar Urmond en de tijd om daar vol te laden. Dan zitten we in de buurt van 10 uur reistijd, zoals ook is begroot.
Ook slaat hij enkele SuC's over.


Route2.jpg
 
Het was een leuke bijeenkomst.
Lekker gegeten, geconstateerd dat er p85's zijn die duurder waren dan een p85d :biggrin:
Verder alles even doorgesproken, even wat huiswerk verdeeld en het aftellen kan beginnen.... Het wordt een mooie trip!
Lekker genieten heren van een denk ik hele mooie trip.

die p85 en p85d vergelijking gaat volgens mij aleen op voor de modellen na 2013 onder de streep zijn de classics het "goedkoopste" :smile:
 
Het is bijna zo ver.... de meeste voorbereidingen zijn gedaan, de een heeft vignetten aangeschaft, anderen hebben hotels geboekt, contact met TC Zwitserland is zo ver gevorderd dat we zowel op vrijdag als op zaterdag waarschijnlijk een meerijdende local hebben voor max plezier mbt route / uitzicht / keuze juiste restaurants :smile:.... De portaphones liggen klaar....

Last minutes tips zijn natuurlijk welkom.
 
Weinig updates, veel activiteiten gister
Nacht gereden ging heel goed, wel veel wachten op elkaar met zo'n grote groep, in je eentje kun je sneller gaan en alleen wat nodig is laden maar dat is natuurlijk niet het doel van zo'n trip.
Vandaag gaan we van Locarno naar Oostenrijk via een lunch stop in St Moritz.
Hier wat kiekjes vanaf mijn telefoon.
ImageUploadedByTapatalk1431155208.579916.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431155234.010779.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431155250.128194.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431155272.628716.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431155296.713507.jpg
 
Hebben jullie al geprobeerd om een TACC-treintje te maken?

2 van de 6 wagens hadden auto-pilot. We zijn er achter gekomen dat de auto-pilot niet toelaat in te stellen boven de 150 km/u wat tijdens de snelle stukken in Duitsland wel handig zou geweest zijn. Auto-pilot en cruise control hebben dus niet dezelfde limieten.

Maar wat een roadtrip! Ben rond 2u vanacht thuisgekomen. 2152 km afgelegd (vanaf thuis en weer terug) in 79 uur en 9 landen aangedaan. Een echte Top Gear ervaring. Van de sneeuw boven in St Moritz tot 29 graden in de zon rond Lago Maggiore. Door het zwarte woud gereden, de mooiste bergpassen gedaan, etc etc

En niet te vergeten, topgezelschap! Ik ben nog maar half wakker en heb nu alweer heimwee. En we gaan nog niet naar huis, belange niet, belange niet...
 
Last edited: