You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De vraag is of de fiscus hiermee akkoord gaat. Als je een heel lage inruil benut en duidelijk is dat de prijs veel hoger hoort te zijn, krijg je Apeldoorn op je dak.Vraag is om een voorstel bij ikwilvanmijnautoaf.nl ofzo.
die geven zulke slechte biedingen maar is voor overname naar privé wel gunstig.
Er zullen genoeg mensen zijn die hun auto voor deze prijs verkopen waardoor dit toch een reele waarde wordtDe vraag is of de fiscus hiermee akkoord gaat. Als je een heel lage inruil benut en duidelijk is dat de prijs veel hoger hoort te zijn, krijg je Apeldoorn op je dak.
Mijn accu haalt op 90% 334 km en op 100% 374 km. Ik heb nog maar ruim 75.000 gereden.En hoe staat het met de accu? Haalt ie 90% van de capaciteit na 150.000 km?
Mijn accu haalt op 90% 334 km en op 100% 374 km. Ik heb nog maar ruim 75.000 gereden.
Nieuw was ie 394 km dus een verlies van 20 km. Dat is maar 5% degradatie in 5 jaar.
Na het eerste jaar vlakt de degradatie sterk af. Ik schat in dat ie over 5 jaar en 150 kkm nog ruim boven de 90% van zijn originele capaciteit zal zijn.
Ook denk ik dat de chargegate zwaarder weegt voor de 1e eigenaren omdat die het 'echte' superchargen meegemaakt hebben.
Ja, het was even heel fijn met die extra SuC-locaties die er in korte tijd bij kwamen in combinatie met de geweldige laadcurve van de 85 kWh batterij (= meteen voluit knallen, niet pas vanaf 5-10%)
Maar diezelfde 1e eigenaren kunnen zich ook herinneren dat in NL maar een paar SuC-locaties beschikbaar waren. Geen SuC kost pas echt tijd.
Ik ben vandaag bijvoorbeeld onderweg door Duitsland en hoef nergens meer met 22 kW te laden bij gebrek aan een SuC, nergens meer tot 100% te laden en niet meer achter vrachtwagens te hangen om de eerstvolgende SuC te kunnen halen. Ik verwacht vandaag sneller op mijn bestemming te zijn dan 3-4 jaar geleden.
170000 km nu en 90 % is 323 dus 100 % is dan 358 km. Die 90% zal dus wel ongeveer kloppen.
vandaag tot 100% geladen en dat was 350 km.
De opmerking dat het door teveel SUC zou zijn lijkt me echt onzin want zo vaak kom ik daar niet.
2 jaar geleden is 90% 345km range.Toen ik hem kocht bijna 3 jaar geleden was het 385 km en na 1,5 jaar 365 km en nu dus 350. 365 is het heel lang geweest dus ik denk dat de laatste 15 km er door chargegate af gegaan is.
De opmerking dat het door teveel SUC zou zijn lijkt me echt onzin want zo vaak kom ik daar niet. De laatste 110000 km misschien 30 keer voor een langere lading en de laatste tijd soms voor 10 minuten om thuis te kunnen komen.
Elke dag meer dan 3 uur in de auto... Ik vind 180 km/dag al best veel....2 jaar geleden is 90% 345km range.
Nu is 90% bij mij 338km range. (340km voor chargegate "update" )
Ik zit nu op 170.000km.
Dagelijks laden op werk / thuis tot 80% (elke dag 300-400km rij-afstand) en elke weekend 2 keer SuC (Turnhout -> Darmstadt en terug)
Volgende jaar wordt 't meer....verhuizen naar Aachen dus wordt het extra 150km per dagElke dag meer dan 3 uur in de auto... Ik vind 180 km/dag al best veel....
Chargegate focust op wat was beloofd en gerealiseerd (>100kW). En vervolgens na zo'n 6 jaar weer is teruggeschroeft. En dat zonder enige vorm van communicatie. Sterker nog, gezwets viel de nieuwsgierige vrager ten deel.Inderdaad er wordt hier wel meer gefocust op wat nog niet gerealiseerd is. .... klaagdraadjes ...
Toch is die batterij-vervanging (met meer range) niet echt beschikbaar. Dat zou beter zijn voor de waardevastheid, denk ik.