Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Project Highland (Model 3 redesign)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie dat eerder als een compliment.
Ze hebben al gelijk. Ik zeg hier al een paar jaar dat de M3 en/of MY de nieuwe kevers of golfs worden van de EVs.
Als je ziet hoeveel eenvoudiger ze gemaakt worden in vergelijking tot de andere merken, dan kan het nog veel goedkoper.

In dat opzicht wel maar wat loopt iedereen daar dan te miepen over het feit dat EVs te duur zouden zijn.

Iedereen, ja bijna iedereen, kon/kan een Kadet aanschaffen 😀

Mijn "baas" heeft de mijne nog 75K mogen aftikken ... flinke Kadet
 
  • Like
Reactions: hvandijk
Enkele voorraadmodellen? Er zijn vele honderden M3 en MY aan die prijs buiten gegaan niettegenstaande er altijd maar één zwarte en witte op de site stonden
Geen idee over de aantallen, daar wordt volgens mij niet over gecommuniceerd... Anyway, een gelijkaardige praktijk aan vele andere merken die ook slechts een beperkt aantal wagens aanboden aan een nieuwprijs onder de subsidiegrens.
 
Ik heb een Model 3 aan 39.990 euro gekocht. Zeer tevreden over de wagen alleen die standaard autopilot kan beter. Na 1.000 km een gemiddeld verbruik van 119wh/100 km. Premie aangevraagd maar nog niets ontvangen…
idem :) - 4 jaar een M3 2019 gereden - alle ota updates ten spijt, hoop niet op een verbetering van de autopilot ;-) (de 2024 lijkt zelfs iets meer te twijfelen dan de 2019)
 
idem :) - 4 jaar een M3 2019 gereden - alle ota updates ten spijt, hoop niet op een verbetering van de autopilot ;-) (de 2024 lijkt zelfs iets meer te twijfelen dan de 2019)
Mijn grootste ontgoocheling bij de overschakeling van mijn MS (2016) met AP1 naar de MY (2022) met EAP. Ik had na 6 jaar doorontwikkelen meer verwacht.
Wat het pure rijden betreft ben ik tevreden. Maar maximum snelheid herkennen, nags, alarmen, weigeren te werken met wat zon in de zijcamera, te voorzichtig zijn, optrekken na een snelheidsbeperking,… dat is nog steeds niet ok.
 
57K hier 👀

IMG_7057.jpeg
 
  • Love
  • Like
Reactions: JanG007 and Flummox
Ben ik de enige die zeer verbaasd is over de beperkte range van de performance? Benieuwd waar het in zit. Zou het de aangepaste aero zijn of de banden? Neem toch niet aan dat deze motor zoveel minder efficiënt is. Je moet wel heel erg van "dynamisch" rijden houden als je deze meerprijs en lagere range voor lief neemt. MKBHD reviews vind ik altijd prettig om te zien, maar helaas gaat hij er niet op in. Dit staat er op de website:

1713897125061.jpeg


Feitelijk heb hetzelfde bereik als van een RWD met als nadeel dat je niet altijd tot 100% kan opladen, dus in de praktijk zal een RWD betere range hebben (als het werkelijke verbruik een beetje klopt). Bij de Y lever je overigens veel minder in op bereik:
1713897183253.jpeg


Desondanks voor nog geen 60K een auto -die in 3.1s naar de 100 sprint en waarschijnlijk ook nog een goed weggedrag heeft- is natuurlijk insane. Dat een EV verhoudingsgewijs duurder is kan je toch eigenlijk niet meer volhouden. Er is geen ICE te koop voor het geld van een (willekeurige) Model 3/Y en vergelijkbare specs heeft. Enkel in het A en B segment is er nog niet echt een EV alternatief te koop voor vergelijkbaar geld.

De meerprijs van de performance vind ik wel reëel. Betere stoelen, adaptief onderstel, track mode en veel meer power. Voor al die zaken zou je bij de Duitste premium merken per stukl al zeker 6K extra moeten afrekenen.
 
Last edited: