Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Problemen met WiFi

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een (voor mij nieuw) probleem met connectie als alleen de laadkabel erin zit (en schedulded). Niet dus. App toont 'Waking car... To connect faster, select etc.). Natuurlijk staat hij ingesteld in de Tesla als 'always connected'. Hij voert de lading op de ingestelde tijd uit. 's-Morgens ook geen connectie mogelijk. Laden starten-melding verschijnt wel in de app, completed weer niet. Probleem nooit gehad, sinds paar weken... Iemand hetzelfde? Paulus als expert, wat is jouw visie? Wel jammer, ik kan hem niet meer vanuit mijn bed voorverwarmen. Da's toch een serieus probleem hé :smile:
 
Hier een (voor mij nieuw) probleem met connectie als alleen de laadkabel erin zit (en schedulded). Niet dus. App toont 'Waking car... To connect faster, select etc.). Natuurlijk staat hij ingesteld in de Tesla als 'always connected'. Hij voert de lading op de ingestelde tijd uit. 's-Morgens ook geen connectie mogelijk. Laden starten-melding verschijnt wel in de app, completed weer niet. Probleem nooit gehad, sinds paar weken... Iemand hetzelfde? Paulus als expert, wat is jouw visie? Wel jammer, ik kan hem niet meer vanuit mijn bed voorverwarmen. Da's toch een serieus probleem hé :smile:

Ben verbaasd over de gelijkenissen; maar sinds vorige week donderdag ondervindt ik erg veel problemen met de verbinding. Ook in de auto (3g). Internet lijkt zéér instabiel. Ik dacht dat het aan de energy-savings zou kunnen liggen, maar deze is inmiddels uitgeschakeld.

Vanmorgen wéér geen verbinding. Wél melding gehad dat de auto ging laden om 3:00, maar geen melding dat hij klaar was. En weer geen verbinding met de auto... Zometeen eerst maar weer eens een reset doen
 
Hier een (voor mij nieuw) probleem met connectie als alleen de laadkabel erin zit (en schedulded). Niet dus. App toont 'Waking car... To connect faster, select etc.). Natuurlijk staat hij ingesteld in de Tesla als 'always connected'. Hij voert de lading op de ingestelde tijd uit. 's-Morgens ook geen connectie mogelijk. Laden starten-melding verschijnt wel in de app, completed weer niet. Probleem nooit gehad, sinds paar weken... Iemand hetzelfde? Paulus als expert, wat is jouw visie? Wel jammer, ik kan hem niet meer vanuit mijn bed voorverwarmen. Da's toch een serieus probleem hé :smile:
Ik heb gisteren jouw situatie nagespeeld in mijn garage. Maar de connectie wordt gewoon gerealiseerd., ook vanochtend na het laden.
Kan ook wel weer eens een versie-dingetje zijn. Bij mij zit de auto nog op 2.2.115. Een keertje resetten is altijd goed, anders is het wachten op de volgende software versie, vrees ik.
 
Sinds de update naar 2.2.200 heb ik ook flinke problemen. Mijn Tesla maakt probleemloos verbinding met mijn wifi thuis, browser en internetradio werken ook, alleen kan ik dan niet meer met mijn iPhona app inloggen, blijft in 'waking car' cirkeltje draaien. Als ik wifi uitzet of het wifi-netwerk laat 'vergeten' werkt het via 3G weer probleemloos. Na een reset leek het even weer te werken maar na 1 of 2x inloggen stopte het er weer mee. Heb wifi nu maar uitgezet. Anderen met hetzelfde probleem?
 
Sinds de update naar 2.2.200 heb ik ook flinke problemen. Mijn Tesla maakt probleemloos verbinding met mijn wifi thuis, browser en internetradio werken ook, alleen kan ik dan niet meer met mijn iPhona app inloggen, blijft in 'waking car' cirkeltje draaien. Als ik wifi uitzet of het wifi-netwerk laat 'vergeten' werkt het via 3G weer probleemloos. Na een reset leek het even weer te werken maar na 1 of 2x inloggen stopte het er weer mee. Heb wifi nu maar uitgezet. Anderen met hetzelfde probleem?

Ik heb het nu ook. Ben in Oostenrijk en auto stond op wifi. Ik kon geen verbinding meer krijgen. Heb wifi nu uitgezet maar kennelijk gaat hij dan weer aan. Nu het netwerk maar helemaal laten vergeten en nu lukt het weer. Ik heb trouwens nog geen 2.2.200 en probleem had ik bij vorige bezoeken niet.
 
Sinds de update naar 2.2.200 heb ik ook flinke problemen. Mijn Tesla maakt probleemloos verbinding met mijn wifi thuis, browser en internetradio werken ook, alleen kan ik dan niet meer met mijn iPhona app inloggen, blijft in 'waking car' cirkeltje draaien. Als ik wifi uitzet of het wifi-netwerk laat 'vergeten' werkt het via 3G weer probleemloos. Na een reset leek het even weer te werken maar na 1 of 2x inloggen stopte het er weer mee. Heb wifi nu maar uitgezet. Anderen met hetzelfde probleem?

Ja, is eerder ook al eens ter sprake gekomen in een ander draadje (weet even zo gauw niet waar). Ik heb hetzelfde probleem. Ook IPhone. Maar ik heb sterk het vermoeden dat het aan de laatste software update van de IPhone ligt en niet aan de Tesla app. Want ook ik kan soms via WiFi sommige apps (ook b.v. Nu.nl) niet meer opstarten. WiFi eraf en via G3 lukt het wel! Ik begrijp er niets van, maar is wel een probleem dat meer van ons hebben met de Tesla app i.c.m. met een IPhone aangesloten op WiFi.
 
Vandaag 6.2 geïnstalleerd.
Tot nu toe problemen ondervonden met het verbinding van iphone met Taz. Mijn conclusie was dat als de Taz via de Wifi was verbonden ik geen verbinding met de iphone kon maken.
Op 3G geen problemen. alleen soms wat traag.
Sinds vanochtend weer via de Wifi gekoppeld en het probleem lijkt verholpen.
ziet er hoopvol uit.
 
Omdat ik de laatste tijd ook zeer vaak problemen had met het bereiken van de Tesla voor huis op de WiFi heb ik mijn WiFi in de auto uitgeschakeld (WiFi accespoint verwijderd). De auto staat nu geconnect op 4G voor de deur. Geen enkel probleem meer....

Nu maar hopen dat 6.2 wel binnen gaat komen zo :scared:
 
Oud draadje maar ik kom terug van een week weg en opeens wil de MS niet meer aan de wifi. Meerderen die hiermee zitten?
Melding, zie pic .
 

Attachments

  • 15781560831529114509499773552768.jpg
    15781560831529114509499773552768.jpg
    457.8 KB · Views: 49