Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Probleem met Vleugeldeur Model X 2020 - Zoekt Hulp

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo Tesla Community,

Ik rij al een tijdje een Tesla Model X uit 2020 en ervaar een terugkerend probleem met de vleugeldeur aan de bestuurderskant. Soms weigert de deur te openen omdat hij een object detecteert dat er niet is. Dit zorgt ervoor dat de deur helemaal niet opengaat of halverwege stopt met openen. Het probleem is inconsistent; soms werkt het dagen zonder problemen, maar andere keren faalt het meerdere keren achter elkaar.

Tesla heeft al een paar keer naar dit probleem gekeken en zelfs een keer de sensor vervangen, maar het probleem blijft terugkeren. Heeft iemand soortgelijke ervaringen gehad of suggesties voor een oplossing? Alle hulp of inzichten zijn welkom.

Bedankt!
 
Mijne is heel gevoelig voor vuil op de deuren. Zeker met dit weer heeft hij daar snel last van. De deuren snel even poetsen help vreemd genoeg, dan wil ze terug helemaal open. Soms herinnert de auto zich ook nog obstakels die er (ondertussen) niet meer zijn. Reset met de 2 scrollwieltjes proberen?
 
Klopt, de deuren moeten goed gewassen zijn, en soms kan een sensor los komen en dan gaat ie ook gek doen. Allebei met mijn 2017 gehad, en mijn 2023 begint nu aan passagierskant ook te twijfelen, maar op een specifieke locatie.
 
Klopt, de deuren moeten goed gewassen zijn, en soms kan een sensor los komen en dan gaat ie ook gek doen. Allebei met mijn 2017 gehad, en mijn 2023 begint nu aan passagierskant ook te twijfelen, maar op een specifieke locatie.
Waar zit die sensor? Kan je zien of die los zit?

Als ik het scherm open heb waar je de detectie kan zijn, dan zie je soms dat rode streepje langs de deur verschijnen terwijl er geen opbject naast de deur zit. Hij ziet dus steeds iets wat er niet is…
 
Die sensor zit in de deur, en Typisch Elon/Tesla zie je geen cirkeltje waar die sensor in zit.

Nummer 17:

1701684717378.png



 
De sensor is vervangen. En inderdaad, hij ziet geen objecten meer die er niet zijn………….
…….. maar…… hij ziet nu helemaal geen objecten meer o_O

Als ik naast de deur ga staan, verschijnt er geen ‘rood streepje’ en als ik hetzelfde doe aan de andere kant, dan wel.

Ook heb ik de auto dichtbij geparkeerd langs een heg, en de deur wil dwars door de heg omhoog gaan (en als ik de auto dan omdraai, de andere Falcon Wing gaat niet open door de heg).

Toch maar weer terug naar Tesla…. Voor de derde keer….. :oops:😒