Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Petitie: Wim S. moet blijven!

Willen we Wim S. terug?

  • Wim S. moet blijven!

    Votes: 101 94.4%
  • Nee, Timmm, Ominoreg en Fredblack zijn veel leuker!

    Votes: 6 5.6%

  • Total voters
    107
This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
De waarheid als 2 mensen tegenover elkaar aan een tafel zitten met in het midden een fles wijn/drank.
De ene zegt, op het etiket staat ( dit is wat hij ziet aan de voorzijde).
De andere zegt, nee er staat iets heel anders op de fles.

Zo kan je naar de waarheid kijken, iedereen ziet het uit een ander perspectief.
 
Jammer als @Wim S. dit forum zou verlaten. Volgens mij is hier wel een soort van generatiekloof gaande.

De oude garde die niet kan leven met een disagree en een non response of wellicht een iets "moderne" communicatie stijl.

Ik vind het ook gek dat Wim al die disagrees op dit posts zet. Dat is niet gezond! Maar er zal een aanleiding zijn. Ik zou adviseren, doe even een Skype gesprek zodat je gewoon daadwerkelijk als mensen elkaar probeert te begrijpen en je eigen ego opzij zet.

My 2 cents....
 
  • Like
Reactions: Danny n and nervus
Op dit forum wordt een tegendraadse mening vaak niet echt gewaardeerd door velen van het eerste uur. Daar wordt soms heftig op gereageerd. Ik krijg ook met regelmaat een disagree of een heftig andere mening. Dat laatste vind ik wel leuk en lig ook niet wakker van een disagree. Van andere meningen kan je leren. Ik vind dat @Timmm zich hier prima verweerd. De lading aan disagrees vanuit @WimS was mij vooral opgevallen, maar kon niet echt vinden waar dit vandaan kwam.

het is jammer van de sfeer, maar Hans Teeuwen heeft bij de Meiden van Halal jaren geleden al eens een heel goede uitspraak gedaan: “Je wordt niet gekwetst, maar je voelt je gekwetst en daar moet je een schild voor ontwikkelen”. Was naar aanleiding dat vele moslims zich snel gekwetst voelden n.a.v. uitspraken van hem. Ook de opmerking “alles dat teveel macht krijgt moet geridiculiseerd kunnen worden” snijdt hout, omdat als dat niet meer kan het gevaarlijk wordt. Op het forum is het allemaal wat kleiner, maar als je zo’n eigen mening hebt als @WimS dan moet je ook veel tegengas incasseren. Het gemiddelde forum is geen Facebook waar iedereen op like drukt.

Van @WimS was het mij al opgevallen dat hij gewoon default op disagree drukt. Van @Timmm niet, maar wellicht dat het ook gebeurd is. Ga het forum er niet op nazoeken. @WimS had ook wijs kunnen zijn en gewoon stoppen met disagrees geven, wellicht zelf even een weekje niet posten en dan weer terugkomen. Meteen in de slachtofferrol gaan zitten nadat je zelf ook zo bezig bent geweest is niet handig. Een poll als deze vind ik ook vol op de man. De insteek is duidelijk (pro Wim). Dat Wim een bekende op het forum is zal vast in zijn voordeel werken (snap ik ook), maar laten we niet doen alsof het een heilige is.

Desondanks zou ik het zeer jammer vinden als @WimS vertrekt. Lees graag zijn gepassioneerde bijdragen en hij is behulpzaam, maar soms is het ook too much. Verhaal van zijn zoon op de wintersport werd ook steeds herkauwt. Prima, maar dan kan je een keer een reactie verwachten. Als je daar niet tegen kan dan moet je iets inbinden. Als je dat ook niet kan dan is het wellicht voor je gemoedsrust beter om een internetforum te verlaten. Zou wel jammer zijn voor ons.

Allemaal wat minder persoonlijk opvatten en als het een keer op de man gespeeld wordt, van je af laten glijden. Dan blijven we allemaal nog lekker op het forum met allerlei meningen en opvattingen.

Mooi gesproken en ik ben het ook volledig met je eens. Ook ik merk dat mensen van het eerste uur niet zo snel iets fout kunnen doen en vaak meteen al het voordeel van de twijfel wordt gegeven door de rest van het eerste uur. Het is niet dat ik dat niet snap maar misschien wel wat oneerlijk. (Vrouwe Justitia draagt ook niet voor niets een blinddoek)

Het feit dat Wim heel veel disagrees aan het geven was is hier al bewezen, door Timmm.
Dat Timmm en anderen Wim hebben zitten treiteren met disagrees etc, heb ik nog niet zo snel kunnen terugvinden....dus ja.

Hoewel ik een hele petitie wel weer wat overkill vind neemt dat niet weg ik dat ik vind dat Wim gewoon moet blijven natuurlijk.
 
Uiteindelijk zou iedereen hier gewoon moeten kunnen blijven want iedereen mag iets van een onderwerp vinden.

Voor een mod is het ook lastig om partij te kiezen. Ook het zomaar weghalen van de disagree knop is een vrij drastische actie.
Als de (4) heren nu onderling afspreken elkaar geen disagrees meer te geven, dan kunnen ze weer op een normale manier deelnemen aan dit forum. Als ze dan ook afspreken dat bij het onderling uitdelen van bijvoorbeeld meer dan 1 disagree per week de mod ze van dit forum mag verwijderen dan hebben ze in elk geval een stok achter de deur om zich netjes te gedragen.
 
  • Disagree
Reactions: DeHakkelaar
Wim heeft 134 disagrees ontvangen en er 114 uitgedeeld. Zijn flinke aantallen.

Timmm heeft zn profiel pagina dicht staan, dus die aantallen kan ik niet zien.

Al met al een paar mensen die elkaar blijkbaar niet mogen, praat het uit (buiten dit forum) of negeer elkaar compleet hier.
 
Als de (4) heren nu onderling afspreken elkaar geen disagrees meer te geven, dan kunnen ze weer op een normale manier deelnemen aan dit forum. Als ze dan ook afspreken dat bij het onderling uitdelen van bijvoorbeeld meer dan 1 disagree per week de mod ze van dit forum mag verwijderen dan hebben ze in elk geval een stok achter de deur om zich netjes te gedragen.

Alleen oneens met het laatste stuk.
Lijkt mij lastig dit. Beperking van vrijheid van meningsuiting.
Ik stel voor om juist meer disagrees uit te delen zodat de beladenheid er vanaf gaat en men gaat inzien dat je na een disagree prima verder kan leven. ;)
 
  • Disagree
Reactions: Unit106
Alleen oneens met het laatste stuk.
Lijkt mij lastig dit. Beperking van vrijheid van meningsuiting.
Ik stel voor om juist meer disagrees uit te delen zodat de beladenheid er vanaf gaat en men gaat inzien dat je na een disagree prima verder kan leven. ;)
Tja, ik weet niet of ik je nu een like of een disagree moet geven:D Dan maar even niets.....
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Jammer genoeg zien ze jouw berichten nog, en reageren ze daar nog op, waarop andere mensen daar ook op reageren. Je ziet dus hun berichten niet, maar dat wil niet zeggen dat jouw berichten geen cascade aan onzinreacties veroorzaken.

In de ideale wereld zou ik nl. ook willen dat iemand op mijn ignore lijst ook mijn berichten niet meer ziet. Dan gaan ze ook niet trollen op mijn bericht en krijg je geen cascade van onzin. Want je ziet dan wel de reacties van de andere mensen op de trol en dat is dan weer moeilijk te volgen, en ben je geneigd om toch onderaan op die "show ignore content" link te klikken.
Als de 3 en het ene forumlid afspreken elkaar te ignoren (met ignore instelling) dan zien de partijen elkaars berichten niet meer en hoeft niemand het forum te verlaten.
Mogelijk kan de de moderator dat ook zo instellen?
 
  • Like
Reactions: Unit106
134 slechts? Wat een amateur!

En daar dan al dat drama voor...

Zo 1018 disagrees!
Dan ben je vast VOOR waterstof, pak je een dikke DIESEL op vakantie en heb je een verkeerd koopadvies gegeven bij de Tesla aandelen ;)

Maar dank voor deze relativering, misschien helpt het om ons wat minder druk te maken om bijzaken. En als het om bijzaken moet gaan dan maar wat meer op Tesla gericht ipv op mede forum genoten :)
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ben ik het helemaal mee eens. Overigens, @Wim S. heeft mij ook wel eens geschoffeerd, het is geen heilige maar dat ben ik ook niet. Ik had het hem al vergeven.
Hoe dan ook, dit komt toch nooit meer goed. Waar zijn de tijden van weleer??

Precies.

Op een forum schiet iedereen wel eens uit zijn slof. Ik zelf ook en dan komt er op een gegeven moment de volwassenheid bovendrijven en dan beloof je elkaar om niet meer te meppen als de ander dat ook niet doet.

Ik heb @Wim S. meerdere keren nu dit zien voorstellen terwijl de andere mannen blijven meppen.
Kennelijk zit daar de infantiliteit zo verweven in de genen dat het niet mogelijk is om gewoon een keer te kunnen zeggen genoeg is genoeg.

Op andere fora zie een Moderator dan een gele kaart uitdelen en als dat niet werkt een tijdelijke ban van het forum.
Ik krijg het gevoel dat dit ook hier zo langzamerhand op zijn plaats is.
 
Precies.

Op een forum schiet iedereen wel eens uit zijn slof. Ik zelf ook en dan komt er op een gegeven moment de volwassenheid bovendrijven en dan beloof je elkaar om niet meer te meppen als de ander dat ook niet doet.

Ik heb @Wim S. meerdere keren nu dit zien voorstellen terwijl de andere mannen blijven meppen.
Kennelijk zit daar de infantiliteit zo verweven in de genen dat het niet mogelijk is om gewoon een keer te kunnen zeggen genoeg is genoeg.

Op andere fora zie een Moderator dan een gele kaart uitdelen en als dat niet werkt een tijdelijke ban van het forum.
Ik krijg het gevoel dat dit ook hier zo langzamerhand op zijn plaats is.

Ik kan mij vergissen maar volgens mij is het nog steeds zo dat Timmm schuld ontkent en moet eerlijk zeggen dat ik van zijn getreiter nog geen bewijzen heb gezien. Dus als je met "blijven meppen" bedoelt dat Timmm geen handreiking doet is dat misschien niet terecht.
Als ik het verkeerd zie en deze bewijzen er zeker wel zijn hoor ik dat ook graag.
 
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is het nog steeds zo dat Timmm schuld ontkent en moet eerlijk zeggen dat ik van zijn getreiter nog geen bewijzen heb gezien. Dus als je met "blijven meppen" bedoelt dat Timmm geen handreiking doet is dat misschien niet terecht.
Als ik het verkeerd zie en deze bewijzen er zeker wel zijn hoor ik dat ook graag.
Neem even de moeite om door zijn historie te gaan. Dan zie je het structurele patroon. Het is mij een raadsel wat zijn motivatie is. Werd hij gepest op de lagere school? Was hij al een pester op de lagere school? Geen idee. Ik heb 'm al maanden op ignore staan en dat is niet voor niets.
 
Neem even de moeite om door zijn historie te gaan. Dan zie je het structurele patroon. Het is mij een raadsel wat zijn motivatie is. Werd hij gepest op de lagere school? Was hij al een pester op de lagere school? Geen idee. Ik heb 'm al maanden op ignore staan en dat is niet voor niets.

Die moeite had ik al even genomen. Ik heb een poging gedaan in een stikstof draadje, op jouw aangeven. Aangegeven dat ik het daar niet kon vinden en of je wellicht een ander draadje bedoelde. Niets op gehoord. Via zijn profiel kan ik niet zoeken want dat is dicht. Op naam wel maar ook daar niet zo snel schokkende dingen kunnen vinden.
Misschien dat je alsnog wat specifieker kan aangeven wat je bedoelde?

Waarom heeft niemand gereageerd op #28 in dit draadje?
 
Die moeite had ik al even genomen. Ik heb een poging gedaan in een stikstof draadje, op jouw aangeven. Aangegeven dat ik het daar niet kon vinden en of je wellicht een ander draadje bedoelde. Niets op gehoord. Via zijn profiel kan ik niet zoeken want dat is dicht. Op naam wel maar ook daar niet zo snel schokkende dingen kunnen vinden.
Misschien dat je alsnog wat specifieker kan aangeven wat je bedoelde?

Waarom heeft niemand gereageerd op #28 in dit draadje?

Ik vrees dat er niet echt iets te vinden is, anders dan een verhitte discussie waar het ooit mee begon en daarop volgende disagree tsunami. Waarbij ik opmerk dat er bij Timmm volgens mij altijd een (soms gezochte) argumentatie volgde. In tegenstelling tot Wim...

Wim is een beste kerel met een uitgesproken mening die de neiging heeft om meestal wel gelijk te hebben maar daar nogal stellig, repeterend en soms wat drammerig over door kan gaan. Tevens is hij een van de stamgasten die met diverse oudgedienden een lange historie heeft, vandaar de soms wat heftige emotionele reacties van sommigen alhier:)

Ik roep nogmaals: Wim kom lekker terug, laat elkaar lekker met rust, leven en laten leven en een slotje erop:)
 
Ik kan mij vergissen maar volgens mij is het nog steeds zo dat Timmm schuld ontkent en moet eerlijk zeggen dat ik van zijn getreiter nog geen bewijzen heb gezien. Dus als je met "blijven meppen" bedoelt dat Timmm geen handreiking doet is dat misschien niet terecht.
Als ik het verkeerd zie en deze bewijzen er zeker wel zijn hoor ik dat ook graag.

Kort geleden las ik in het wintersport draadje een opmerking richting Wim dat hij vergeten was een disagree te geven. Ik vond dat toen bijzonder kinderachtig en heb dat ook gepost daar. Even teruggezocht en dat bleek inderdaad Timmm te zijn geweest.

En die zal ongetwijfeld ook weer zich uitgedaagd hebben gevoeld, maar daar zit nou net de kneep. Je moet op het internet nu eenmaal af en toe de schouders ophalen.

Is voor mij ook af en toe een uitdaging overigens. ;)
 
Status
Not open for further replies.