Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Performance bij verschillende battery status (SOC)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik neem de cijfers met een grove korrel zout. de Tesla API bevat geen indicator van het motorvermogen dat geleverd wordt. Er is enkel een parameter die het vermogen dat uit of in de batterij loopt aangeeft. De cijfers zijn hoogstens een proxy voor het echte vermogen dat de motor(s) opneemt(opnemen), en dit zonder rekening te houden met verliezen e.d. Daarenboven denk ik ook dat dit cijfer dat de API aanlevert een berekend cijfer is, en dat eerder intern in de wagen de stroom wordt gemeten (die kan je via de API ook uitlezen), die dan omgerekend wordt naar een soort van instant vermogen op basis van het actuele voltage dat de batterij rapporteert. In de long-polling mode leveren de Tesla servers elke 200ms een datapunt aan, maar dan moet je goed weten dat niet echt "instant" te noemen is, daar de wagen het eerst moet meten, dan via de 3G connectie naar Tesla/Freemont sturen, waar het verwerkt moet worden, en dan gepublished worden via de publieke servers. Bref. Het is beter dan niets


Kleine side-remark, maar zij die teslalog wensen te gebruiken kunnen beter eerst ff checken of dat wel mag volgens hun verzekeringspolis *[hum] [hum]*
 
Wel, ik kan enkel maar zeggen dat er in mijn polis staat, mbt tot diefstal, dat de tesla track&trace altijd moet op staan, en niet mag uitgezet worden. Dat kan niet gegarandeerd worden als iemand anders je login en password heeft. Het is net zoals je de sleutel van je huis aan iemand vreemd geeft. Ik weet nu niet van buiten of er ook in de polis staat of de login kan geshared worden met anderen, en of enkel de eigenaar die mag weten/kennen (staat wel in dat ze moet geshared worden met politie in geval van diefstal...)
 
Wel, ik kan enkel maar zeggen dat er in mijn polis staat, mbt tot diefstal, dat de tesla track&trace altijd moet op staan, en niet mag uitgezet worden. Dat kan niet gegarandeerd worden als iemand anders je login en password heeft. Het is net zoals je de sleutel van je huis aan iemand vreemd geeft. Ik weet nu niet van buiten of er ook in de polis staat of de login kan geshared worden met anderen, en of enkel de eigenaar die mag weten/kennen (staat wel in dat ze moet geshared worden met politie in geval van diefstal...)

De Tesla track & trace kan niet vanop afstand afgezet worden. En trouwens, moest je in de auto je tracking afzetten, wil niet zeggen dat Tesla hem niet meer kan zien...
 
Ik meen mij van mijn natuurkundelessen te herinneren dat opladen niks anders is dan het verplaatsen van electronen van de plus- naar de minkant van de accu en dat het dus geen invloed heeft op de massa?