Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil in februari naar iscghl. Het appartemen t waar we in zitten heeft geen mogelijkheid tot laden. Is er een andere mogelijkheid tot laden? Zijn er ook ooenbare laadpalen? De enige paal die publiek staat op chargemap is out of order. Iemand met ervaring uit ischgl?
Ik heb bij de benzinepomp aan het begin van het dorp geladen voor een tientje.
Die hebben ook een garagebedrijf met rode CEE stekker. Toen het laden klaar was merkte ik dat er een schroef in m’n band zat, dat hebben ze er ook tegen een schappelijk prijs hersteld.
Maar wat je ook kan doen is op de heenweg in StAnton een klein apres ski biertje doen terwijl je aan de SuC hangt. Heb ik ook al eens gedaan.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Ik heb bij de benzinepomp aan het begin van het dorp geladen voor een tientje.
Die hebben ook een garagebedrijf met rode CEE stekker. Toen het laden klaar was merkte ik dat er een schroef in m’n band zat, dat hebben ze er ook tegen een schappelijk prijs hersteld.
En als Philinator straks na het laden ook een schroef in zijn band heeft is het een verdienmodel!
 
Ik wil in februari naar iscghl. Het appartemen t waar we in zitten heeft geen mogelijkheid tot laden. Is er een andere mogelijkheid tot laden? Zijn er ook ooenbare laadpalen? De enige paal die publiek staat op chargemap is out of order. Iemand met ervaring uit ischgl?

Vorig jaar ook in Ischgl geweest. Was ook niet duidelijk waar te laden, maar vond een rode stekker in de garage van het hotel. Mijn ervaring is dat er altijd wel iets is. Snel laden hoeft niet. Je staat immers toch een paar dagen stil.
 
3 Destination chargers..

Tesla Destination Charging in Austria | Tesla Nederland

Ik zou eens een belletje plegen en vragen of je tegen een kleine vergoeding een avondje kunt laden.
Grappig. Zie dat het hotel waar ik komende week zit in Oostenrijk nu ook een Destination Charger heeft. Afgelopen jaren daar prima op de rode stekker kunnen laden, maar nu dus voortaan met DeC.:). De lijst is in korte tijd behoorlijker langer geworden.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb je een privé berichtje gestuurd. Kwikfit heeft het bij mij zeer netjes opgelost door me andere banden aan de bieden. dikke duim :)

Pirelli's zijn inmiddels vervangen door Vredestein Wintrac Xtreme banden en het verbruik is gewoon weer terug naar normaal winterverbruik (100km/u=200wh/km).... dus het extreem hoge energieverbruik lag echt volledig aan de banden.....
 
Pirelli's zijn inmiddels vervangen door Vredestein Wintrac Xtreme banden en het verbruik is gewoon weer terug naar normaal winterverbruik (100km/u=200wh/km).... dus het extreem hoge energieverbruik lag echt volledig aan de banden.....
Goed om te horen Merijn. Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat banden met velgrandbescherming een flink hogere rolweerstand hebben. Dat zou ook zo maar eens kunnen opgaan voor banden die door schuim in de band stiller zijn gemaakt.
Dat stiller maken lijkt sowieso maar heel matig te lukken, een dikke plak koud materiaal dat moeilijker vervormt zal de rolweerstand geen goed doen.
 
Goed om te horen Merijn. Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is dat banden met velgrandbescherming een flink hogere rolweerstand hebben. Dat zou ook zo maar eens kunnen opgaan voor banden die door schuim in de band stiller zijn gemaakt.
Dat stiller maken lijkt sowieso maar heel matig te lukken, een dikke plak koud materiaal dat moeilijker vervormt zal de rolweerstand geen goed doen.

Wim, ik denk dat dat laatste erg zal meevallen.
Een relatief dun laagje schuim doet weining aan de weerstand tegen vervorming.
Bovendien zit het ook nog eens op de bodem en niet ter plaatse van de wangen.
Mijn inschatting (maar meten is weten) is dat het verwaarloosbaar is.
 
Geen Classic. Mijn skies zijn 1.76.

Werkelijk briljant dit! Stom dat ik zelf nooit zo geprobeerd heb. Met de voorjaarsvakantie, gaan onze twee paar skis gewoon zo mee i.p.v. bij onze vrienden in de dakkoffer. Ze passen zowel schuin vanuit de bak, als normaal vanuit de kofferbak. Vanuit de diepere bak lijkt iets comfortabeler voor de jongens op de achterbank omdat ze dan wat schuiner omhoog zitten. En de hoedenplank kan er zo bovenop, die knikt precies op de goede plek in de zelfde hoek als dat de ski's staan. Dank!
 
Wim, ik denk dat dat laatste erg zal meevallen.
Een relatief dun laagje schuim doet weining aan de weerstand tegen vervorming.
Bovendien zit het ook nog eens op de bodem en niet ter plaatse van de wangen.
Mijn inschatting (maar meten is weten) is dat het verwaarloosbaar is.
Mijn ervaring is dat hoe soepeler ook het loopvlak is hoe lager de rolweerstand.
Ik heb er niet aan gemeten. Je moet je afvragen of je die foam wel wil. Er zijn nogal wat slechte testrapporten over. Continental heeft in 2017 een terugroepactie moeten houden m.b.t. de ContiSilent banden. Foam verhoogt al snel de temperatuur in de band, niet bevorderlijk voor de levensduur van de band.
Een Belgische Tesla rijder heeft metingen gedaan en daaruit kwam dat er weinig verschil in geluid is met of zonder foam.