Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is wel ideaal moet ik zeggen, in de meeste plaatsen in Oostenrijk staan deze laadpalen wel.
Mijn ervaring van afgelopen maanden is dat je altijd wel op locatie kunt laden.
Ik kon in Brixen im Thale aan een gewone stekker bij het appartement en in Westendorf in de garage van de eigenaar, hij had zelf een EV.
 
Hier een klein verslag van onze reis naar Aosta.
Om 05.00 uur vertrokken naar Aosta voor het bezoeken van de volgende skioorden.
-Breuil Cervinia / Zermatt
-Monte Rosa
-Pila
-Courmayeur
-La Thuile / La Rosiere

eerst korte stop in Eindhoven waar een vrachtwagen op bijna alle plekken van de laders stond. Nog net een plek vrij. Binnen even gemeld en een kop koffie genomen.

Daarna door naar het gezellige Erfstadt voor een Mac ontbijt.

IMG_4826.JPG


Daarna door naar Waldlaubersheim. Snel een kop koffie gedaan.

IMG_4827.JPG


Toen naar Achern waar we meteen de lunch hebben genuttigd. Er waren trouwens 2 stalls buiten werking. Een monteur was druk bezig.

IMG_4828.JPG


Toen in Basel bij het Marriot Hotel. Wat een gat zeg. Volgende keer door rijden naar Egerkingen.

IMG_4832.JPG


Toen de laatste stop in Martigny voordat we naar Aosta reden.
IMG_4833.JPG


Enorm veel stallen aan de Snelweg en twee stallen voor als wil laden en niet over de snelweg wil. Prima !!!

Bij bijna alle stallen kwamen we aan met minder dan 10% waardoor het laden idd lekker snel ging. Uiteindelijk 2 uur langer over gedaan. Prima relaxen reis.

Attachment was foto van Basel
 

Attachments

  • IMG_4830.JPG
    IMG_4830.JPG
    460.7 KB · Views: 35
Hier een klein verslag van onze reis naar Aosta.
Om 05.00 uur vertrokken naar Aosta voor het bezoeken van de volgende skioorden.
-Breuil Cervinia / Zermatt
-Monte Rosa
-Pila
-Courmayeur
-La Thuile / La Rosiere

Wens je veel plezier! Wij gaan (als het kan) elk jaar éénmaal naar een plek die we nog niet kennen, en éénmaal naar de beste plek die we reeds kennen, en die laatste plek is nu al een jaar of acht Zermatt (Verbier, Val d'Isère en Chamonix staan voorlopig op 2, 3 en 4, maar Zermatt heeft echt alles). Breuil-Cervinia is leuk om er 's middags op de piste te lunchen (lekkere Italiaanse keuken, aan euro-zone prijzen :)) maar nadien toch meteen terug noordwaarts!
 
Nog een plaatje van het fietslaadpaaltje in Bad Gastein. Onder de Schuko lijkt een type 2 aansluiting te zitten maar die bleek er op geschilderd! View attachment 168158

Net langs geweest. Inderdaad, die Type 2 is gewoon een foto van een Type 2 opgenomen in de beschildering van de laadbox. Ik breek me nu al drie minuten het hoofd over wat de positieve toegevoegde waarde van dat idee zou zijn, maar vind niets. "Doen alsof we het echt voor de EV opnemen" is nog wat het dichtst in de buurt komt :mad:… En dan nog heeft het geen zin: alleen EV-rijders (of iemand zo gepassioneerd als CO2CLEAN, maar zoveel zullen er niet rondlopen) weten hoe leuk we het vinden als we een Type 2 zien, en die zullen dus allemaal die beschildering in het beste geval als een slechte grap beschouwen. Voor alle andere aardbewoners heeft de beschildering geen toegevoegde waarde, zou ik denken.

Trouwens, veel erger: kreeg vandaag (zondag) geen stroom uit die Schuko (UMC toonde zelfs geen rood lampje, gewoon geen stroom!). Laadpalen die er politiek correct uitzien en niet werken - na drie jaar rijden en de grappen van Total, Nissan etc. dacht ik dat dit nu toch wel een exceptie was geworden. Enfin, vooraleer ik ze tot de schandpaal veroordeel zal ik eens binnenspringen morgen bij de uitbaters, misschien hadden ze gewoon een panne of zo… Maar kreeg dus vanavond wel bezoek van range anxiety op vakantie. Zooo 'Classic' !
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN