HWS
Well-Known Member
Probeer t hier eens StekkerclubNaast winterbanden wil ik graag sneeuwkettingen meenemen op wintersport. Van wie kan ik 19" kettingen lenen van 24/2-5/3? Ik pendel woon-werk tussen Den Haag en Utrecht.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Probeer t hier eens StekkerclubNaast winterbanden wil ik graag sneeuwkettingen meenemen op wintersport. Van wie kan ik 19" kettingen lenen van 24/2-5/3? Ik pendel woon-werk tussen Den Haag en Utrecht.
Kun je niet over Nivelles rijden. Kun je kijken hoe het gaat en als nodig is kunnen bijladen voordat je in Arlon komt.hallo heb net mijn x 90d en vertrek binnen een aantal weken naar nedaz zwitserland
vertrek uit gent volgens de route planner zou ik over brussel suc naar arlon suc en dan duitsland
mijn vraag is zou ik arlon niet rechtstreeks halen zonder de suc in brussel
hallo heb net mijn x 90d en vertrek binnen een aantal weken naar nedaz zwitserland
vertrek uit gent volgens de route planner zou ik over brussel suc naar arlon suc en dan duitsland
mijn vraag is zou ik arlon niet rechtstreeks halen zonder de suc in brussel
Kun je niet over Nivelles rijden. Kun je kijken hoe het gaat en als nodig is kunnen bijladen voordat je in Arlon komt.
Als het koud is dan kan het best krap worden. Volgeladen X verbruikt dan zomaar 300 Wh/km. En dan is 255 km een heel eind.hallo heb net mijn x 90d en vertrek binnen een aantal weken naar nedaz zwitserland
vertrek uit gent volgens de route planner zou ik over brussel suc naar arlon suc en dan duitsland
mijn vraag is zou ik arlon niet rechtstreeks halen zonder de suc in brussel
Voor zover mij bekend voorkomt de Tesla dat de temperatuur van de batterijen onder nul gaat.Weet iemand het "idle verbruik" indien het erg koud is buiten? Stel de auto staat een week buiten met -10 graden, moet dan de batterij nog enigszins op temperatuur gehouden worden?
Ook ik vertrok vorig jaar vanuit Gent naar wintersport en eerste laadpunt was Nivelles. Tussen Nivelles en Luxemburg kreeg ik melding dat mijn snelheid (120 km/h) te hoog was om tot suc Luxemburg te raken. Ik dacht dat we in Nivelles toch redelijke tijd aan de laadpaal stonden en dus met zo goed als 100 % geladen batterij vertrokken.Kun je niet over Nivelles rijden. Kun je kijken hoe het gaat en als nodig is kunnen bijladen voordat je in Arlon komt.
Vorige vorstperiode kreeg ik 's morgens een waarschuwing dat de regen was uitgeschakeld, had ik niet eerder gezien dus ik belde met Tesla. Zij konden uitlezen dat de batterij onder nul was. Zegt niet alles, blijkbaar incidenteel mogelijk.Voor zover mij bekend voorkomt de Tesla dat de temperatuur van de batterijen onder nul gaat.
En logischerwijze gebruikt dat meer stroom dan bij hogere temperaturen.
Helaas kunnen we de temperatuur van de baterrijen niet uitlezen om dat te verifiëren.
Vorige vorstperiode kreeg ik 's morgens een waarschuwing dat de regen was uitgeschakeld, had ik niet eerder gezien dus ik belde met Tesla. Zij konden uitlezen dat de batterij onder nul was. Zegt niet alles, blijkbaar incidenteel mogelijk.
10 tot 15 minuten voorverwarmen (range mode uit!) is al voldoende om alweer een stukje groen te kunnen krijgen zodat hij redelijk comfortabel begint af te remmen.Had ik gisterochtend zelfs gewoon in Den Haag.
Auto stond niet aan de laadpaal en het was buiten -1. Melding dat regeneratief remmen niet beschikbaar was. Nou, dat doe ik nooit meer, gaan rijden zonder laden/voorverwarmen. De auto lijkt wel een ongeleid projectiel als je echt 0,0 regen hebt.
(In de winter dus wat vaker onnodig de publieke laadpaal bezet houden... )
Ik heb bij ons appartement in Seefeld nagevraagd of we daar kunnen laden. Bij onze vorige trip naar Hochfilzen ging dat ook perfect. De verhuurder van dat appartement had een camping met winterplaatsen en ik kon aan een zo'n elektriciteitspaal keurig laden met een metertje voor de stroom. In Seefeld vragen ze nu of we kunnen nagaan hoeveel stroom er wordt verbruikt, ze hebben geen meter op het buitenstopcontact. Hoe is dat het beste na te gaan?
Ik zet de 'predictor' aan en hou de 'restwaarde' van de batterij in het oog tijdens het rijden.Als het koud is dan kan het best krap worden. Volgeladen X verbruikt dan zomaar 300 Wh/km. En dan is 255 km een heel eind.