Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een onnozele vraag, maar hoe rekenen jullie de kW/u's af op verplaatsing?


ben nog maar erg nieuw ( sinds vorige week donderdag mijn MS) maar ik heb de TeslaClub België Bluscorner kaart gekocht, werkt ook met de Ze-MO laadpalen in Wallonië.
Ik heb het tot nogtoe 1 maal gebruikt en werkt goed

hier meer info Charging Cards : Tesla World

"For 199,00 EUR including VAT you can use the charging card for two years.The first year you'll be able to charge for free*.


*As long as the pool average doesn't exceed 1.000 kWh per card per year."




waarom deze kaart ?
Je kan niet altijd een SuC gebruiken en één van de pioniers in BelgiË steunen Bluecorner kan het elektrisch rijden alleen maar ten goede komen.
Ze zijn niet de goedkoopste, maar iedereen moet leven.
 
vraag deze aan bij Tesla(Owners)ClubBelgië.

zijde 1 is een gewone parkeerkaart :
[...]
zijde 2 is een laadkaart :
[...]
hiermee duid je aan hoelang je nog zal laden;
en onderaan kan je je mobiel nummer noteren waarop je kan gebeld worden in geval iemand dringend moet laden.
Bedankt voor de tip. Is dit voor Hollandse kaaskoppen, of alleen voor de Belgen? Overigens zou ik denken dat dit ook vrij gemakkelijk zelf te maken is, met een parkeerschijf en daar overheen iets plakken wat je bijv. uitprint. Of door Frank een sticker laten maken die er precies op past....
 
Bedankt voor de tip. Is dit voor Hollandse kaaskoppen, of alleen voor de Belgen? Overigens zou ik denken dat dit ook vrij gemakkelijk zelf te maken is, met een parkeerschijf en daar overheen iets plakken wat je bijv. uitprint. Of door Frank een sticker laten maken die er precies op past....

Als je graag wil knutselen: http://e-auto.tv/wp-content/uploads/2014/01/laadschijf.pdf

- - - Updated - - -

Of in het Frans: http://e-auto.tv/wp-content/uploads/2014/03/disquedechargement.pdf

- - - Updated - - -

Of in het Duits: http://e-auto.tv/wp-content/uploads/2013/12/ladescheibe.pdf
 
Hoi Jan, bedankt voor deze tip! Daarmee moet het lukken denk ik. Ik zag dat op dezelfde website van e-auto.tv ook kaartjes staan die je bij anderen onder de ruitenwisser kunt schuiven (of, zoals besproken op die site, met sterk kleefband op iemands voorruit kunt plakken :mad:). Helaas zijn die kaartjes alleen in het Duits, dus misschien ga ik daarvoor zelf nog iets maken.

- - - Updated - - -

De kaart kan je zo aanvragen, probeer eens via Tesla Club Belgium

als dat niet lukt, stuur mij dan een PM, ik bezorg ze je.
Bedankt, ik heb hen een berichtje gestuurd.
 
Maar even (ook) hier posten.

Voor de A61 rijders is er weer goed nieuws.Nabij Erftstadt is weer een SuC in aanbouw. Betekent voor mij concreet dat om Waldlaubersheim te bereiken vanaf Tilburg ik niet meer over Urmond hoef (om) te rijden.

Supercharger in Deutschland Freunde

Nog beter: Deze ligt EN in Dld EN ligt dichter bij de Eiffel zodat het dagtripje incl een stukje Autobahn kan zijn en nog meer over voor het rondje....:cool:
 
Heeft iemand al ervaring met het stuk tussen de supercharger op de Brennerpas en die bij Ulm? Volgens de routeplanner moet dat zo'n 270 km zijn. Ik haal uit een range charge denk ik 360km, en moet dan bij lage temperaturen en met een volgepakte auto over de pas bij Fussen. Heb nog weinig ervaring met rijden in de bergen met de Tesla.
Alternatief is om via SuC Irschenberg te gaan, maar dat rijdt voor mijn gevoel weer zo enorm om.
 
Heeft iemand al ervaring met het stuk tussen de supercharger op de Brennerpas en die bij Ulm? Volgens de routeplanner moet dat zo'n 270 km zijn. Ik haal uit een range charge denk ik 360km, en moet dan bij lage temperaturen en met een volgepakte auto over de pas bij Fussen. Heb nog weinig ervaring met rijden in de bergen met de Tesla.
Alternatief is om via SuC Irschenberg te gaan, maar dat rijdt voor mijn gevoel weer zo enorm om.

Omhoog verbruikt de Tesla echt heel erg veel. Ga je naar beneden kun je gewoon laden. Maar ik denk dat 270 km over een pas lastig is. Het is in ieder geval spannend, omdat je het eerste deel van de trip op je scherm zal zien dat je het niet gaat halen. ;)
 
Ja, dat is precies mijn gedachte. Denk dat ik toch maar voor de veilige route over Irschenberg ga.

Volgens supercharge.info is het zelfs 304 km. Het probleem hier zit hem ook in het feit dat je erg lang moet laden in Ulm.
De route zelf is best mooi en absoluut korter dan via Irschenberg.

Ik zou zelf na Ulm even omrijden, in totaal rijd je dan iets van 30 km extra, en in Aichstetten laden. Vandaar is het 257 km en dat echt wel te doen. De "klim" zit dan ook behoorlijk in de eerste helft en daarna ga je eigenlijk alleen maar naar beneden. Is wel een weg om van te genieten.
 
Volgens supercharge.info is het zelfs 304 km. Het probleem hier zit hem ook in het feit dat je erg lang moet laden in Ulm.
De route zelf is best mooi en absoluut korter dan via Irschenberg.

Ik zou zelf na Ulm even omrijden, in totaal rijd je dan iets van 30 km extra, en in Aichstetten laden. Vandaar is het 257 km en dat echt wel te doen. De "klim" zit dan ook behoorlijk in de eerste helft en daarna ga je eigenlijk alleen maar naar beneden. Is wel een weg om van te genieten.
Bedankt Hans, ook deze optie had ik in mijn overwegingen meegenomen. Het voelt een beetje als zonde van de tijd om heen en weer te rijden naar de SuC Aichstetten, maar misschien dat het op de totale rit toch beter uitkomt dus ik zal er zeker nog eens naar kijken. Is inderdaad wel een mooie route over de Fussenpas.
Al met al wordt de dichtheid SuC's steeds groter, maar het blijft soms een beetje puzzelen voor de ideale route. Ik rijd het liefst etappes van zo'n 225 km, genoeg om stevig door te kunnen rijden, maar ik kom toch niet altijd perfect uit bij het plannen.
 
Heeft iemand al ervaring met het stuk tussen de supercharger op de Brennerpas en die bij Ulm? Volgens de routeplanner moet dat zo'n 270 km zijn. Ik haal uit een range charge denk ik 360km, en moet dan bij lage temperaturen en met een volgepakte auto over de pas bij Fussen. Heb nog weinig ervaring met rijden in de bergen met de Tesla.
Alternatief is om via SuC Irschenberg te gaan, maar dat rijdt voor mijn gevoel weer zo enorm om.


probeer Tesla | Hoogte grafiek
 
Bedankt Hans, ook deze optie had ik in mijn overwegingen meegenomen. Het voelt een beetje als zonde van de tijd om heen en weer te rijden naar de SuC Aichstetten, maar misschien dat het op de totale rit toch beter uitkomt dus ik zal er zeker nog eens naar kijken. Is inderdaad wel een mooie route over de Fussenpas.
Al met al wordt de dichtheid SuC's steeds groter, maar het blijft soms een beetje puzzelen voor de ideale route. Ik rijd het liefst etappes van zo'n 225 km, genoeg om stevig door te kunnen rijden, maar ik kom toch niet altijd perfect uit bij het plannen.

Hapje eten in Aichstetten :) Op deze route zal het met het "stevig doorrijden" wel meevallen. Op die wegen haal je, met aan het verkeer aangepast tempo, vaak heel gunstige waarden. Ik heb deze zomer vanaf St. Anton via Kitsbühel naar Salzburg gereden en het lukte niet om met verbruik boven de 160 Wh/km te komen. Ook omdat het vanaf St. Aton lichtjes afdaalt. Was wel warmer natuurlijk maar met die snelheden is de luchtweerstand veel lager en rol je meer uit. We horen het graag van je.
 
En wederom bedankt. Ik kende deze wel, maar nooit gebruikt. Is deze indicatie een beetje betrouwbaar? Er wordt vermeld dat een totale energie van 369 kWh benodigd is. Anders gezegd, in Nederland zeggen we dan met populair modern taalgebruik 'dat gaat hem niet worden'.

@Hans, ik zal zeker mijn ervaring delen hier. Wordt wel pas na de kerst.
 
Volgens supercharge.info is het zelfs 304 km. Het probleem hier zit hem ook in het feit dat je erg lang moet laden in Ulm.
De route zelf is best mooi en absoluut korter dan via Irschenberg.

Ik zou zelf na Ulm even omrijden, in totaal rijd je dan iets van 30 km extra, en in Aichstetten laden. Vandaar is het 257 km en dat echt wel te doen. De "klim" zit dan ook behoorlijk in de eerste helft en daarna ga je eigenlijk alleen maar naar beneden. Is wel een weg om van te genieten.

Ik heb het berekend tegenover rechtsrheinisch en het is (mede door de omweg via Aichstetten) maar iets van 25 km korter en in tijd juist langer. Daarnaast zijn de stops dan net op de verkeerde momenten.

Scheelt natuurlijk ook waar je in NL vanuit moet vertrekken, maar ook al is de Fernpass een mooie route, ik zou die keuze niet maken met de Tesla. Zeker ook omdat het een steeds drukkere route wordt. Paar jaar terug kon je vanaf Ulm echt ongehinderd met 240 km/u continue doorrijden op de snelweg en was de pas rustig. Afgelopen jaar was het zowel heen als terug geen doen om er echt snelheid in te houden (te druk om echt gas te geven) en hadden we op de pas zelf file (met name op de terugweg).

In het laagseizoen...