De Volvo krijgt jaarlijks zijn beurt, maar nee niet bij een merk dealer.Dat kun je toch niet serieus menen. Of je maakt nauwelijks kilometers met die 3 wagens, of je doet de reguliere onderhoudsbeurten niet bij de merkdealer, of helemaal niet. Alleen die LR Disco3 zou al in de buurt moeten komen van die € 3.100 aan onderhoudskosten in 5 jaar, zoniet er overheen.
En je nieuwe MX kun je natuurlijk niet vergelijken met een 4 jaar oude MS. Ik heb met m'n nu 3 jaar oude MS ook minder dan €300 aan onderhoud uitgegeven...
En zoals ik zei de Laro's doe ik zelf. En ik haal de onderdelen niet bij de merk dealer. De disco reed eigenlijk alleen lange stukken en na 24.000 km was de olie nog zo helder als nieuw. Hij heeft ook 1 keer nieuwe remschijven gekregen en dat was vrij vroeg nadat ik hem kocht. Behalve een paar wielophanging rubbers, remblokken en olie heeft ie weinig onderdelen gebruikt.
Dus waarom hij volgens jouw meer dan €3100,- moet kosten snap ik niet. Jij bij de stealer misschien.
Mijn 90 en de Disco gebruiken dezelfde motorolie en ook allebei ongeveer 8 liter per keer. Groot inkopen scheelt dan ook een hoop.
Ik vind mijn X ook wel een goede vergelijking hij is namelijk van 2017, maar ik heb hem net een jaar.