Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hmmm, ik vertrouw Chargie meer dan Apple om te laden, maar vertrouw dan wel op de "Battery health" door Apple meegedeeld.
Vind ja een dergelijke uitspraak zelf ook niet raar?

Ik snap je punt, maar nee hoor.
Zowel Chargie als Apple kunnen het laden beperken.
Bij Apple gebeurt het alleen minder duidelijk (en minder instelbaar) en verder heeft Apple een belang om mij een nieuwe te verkopen.
Maar op het punt ‘battery health’ moet ik het doen met hetgeen Apple biedt; ik ken geen alternatieven.
Als je die wel weet, verneem ik het graag!
 
...verder heeft Apple een belang om mij een nieuwe te verkopen.

Ik zou eerder zeggen, Apple heeft er alle belang mee dat mijn toestel zo lang mogelijk mee gaat. Dan zijn ze zeker dat ik terugkom...

Als je die wel weet, verneem ik het graag!

Ik heb er nog niet eerder mee stil gestaan.

Mijn echtgenote haar iPhone 11 (aankoopdatum okt 2019), altijd (Apple slim) geladen naar 100% staat nu op 80% battery health.
Mijn iPhone 11 Pro (ook van ergens in 2019 veronderstel ik), sinds ik hem heb gekregen van onze zoon, ook steeds slim geladen naar 100% staat nu op 81% battery health.
Onze beide Apple watches, van jan 2019, ook altijd naar 100% geladen, staan ook op 80%
 
De nieuwste techniek voor batterijen is een "stacked battery", oftewel een gestapelde batterij ipv een gevouwen. Zie What is the stacked battery of iPhone 15, and what is the difference between the stacked battery and the winding? voor de uitleg. Het is weer de typische "The [X] is rumored to have..." maar kan nergens bevestiging vinden of de S24, iPhone 16 dit heeft. Het lijkt wel zo te zijn, als je de rapporten over "battery life" leest. Ik heb een S24 en kan zeggen dat de batterij enorm veel beter is dan mijn vorige telefoon met evenveel capaciteit - ik kan nu 2 dagen, en dat heb ik vroeger nooit gehaald.

Waar ze dit idee van geleend hebben? EVs :)
 
Over hoe goed laadgedrag resultaat heeft.
Ik laad mijn IPhone 14 al 1.5 jaar in principe tot tot max. 75% met behulp van Chargie.
OK, heel af en toe per ongeluk wel eens tot 100% geladen en als hij langere tijd uit is schakel ik hem uit met 50% lading.
Dat is allemaal gemakkelijk in te stellen met Chargie.
Ik weet dat Apple nu ook zegt dat de telefoon niet meer altijd tot 100% geladen wordt, maar ik vertrouw Chargie meer.
Met als resultaat: als ik nu bij ‘Battery health’ kijk in de IPhone, staat hij nog als nieuw op 100%.
Mijn XR van 5,5 jaar oud heeft nog een battery health van 82%. Een telefoon van 10 jaar geleden die dagelijks tot 100% laadde zou al zo dood als een pier geweest zijn. Geen tools in betrokken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dit heeft betrekking op het "petrolhead" gedeelte dat bij mijn handtekening staat :cool:
En ja, ik rijd erheen in de Plaid TP, die ik daar doodleuk ga neerzetten in het 'hol van de leeuw'
;)

Conduttore confermato.png
 
Zoals met bijna elk "WTF? Dit koopt toch iemand?"-product, ook hier weer een compleet eigen markt.
(...) the global market for Electric Golf Caddy estimated at US$ 169 million in the year 2022, is projected to reach a revised size of US$ 217.8 million by 2028, growing at a CAGR of 4.3% during the forecast period 2022-2028.
(bron)

Het is een markt met 7 spelers, die dus ieder gemiddeld een omzet van een dikke 4 miljoen hebben (in 2028). En toch wel bijna 3% van de "golf equipment market".
 
  • Informative
Reactions: Krisja