You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mij gaven ze aan dat er zonden 30kW sneller geladen zou kunnen worden in Dordrecht als ik de CCS gebruik. Lijkt mij vreemd want ik haal 119 daar dis zou dan 149 moeten halen en dat doen ze nergens in Europa nog....Alleen bij Fastned en Ionity zo ver ik weet. Niet bij de SuC.
De ranger komt vrijdag mijn CCS ombouw doen bij mijn classic S85.
Zou leuk zijn als ie boven de 119kW uit komt, maar dat verwacht ik niet, doe het vooral voor de vakantie in Spanje deze zomer.
Mooi! Wij zitten in de omgeving van Villaviciosa. Ben erg blij dat wij deze zomer voor het eerst de hele reis met superchargers kunnen doen. In ons huis heb ik onze oude keba hangen op een driefase aansluiting, dus daar laden is ook geen gedoe meer.Cudillero, ik heb lang het Cantabria SuC draadje gevolgd op clubtesla.es
Ik zal binnenkort weer testen. Heb je hierna nog verder geladen? Hoe lang bleef de snelheid?Net met 55km typical bij de SuC Dordrecht aan de CCS gehangen via m’n nieuwe verloopje. Ging vrij snel naar de 116kW om direct weer langzaam te zakken. Per 3 seconden 1kW minder. Toen maar afgekoppeld en naar FastNed de Vink gereden. Daar wacht ik nu tot een iPace klaar is aan de 175kW paal, hij vertelde me dat ie er nog wel even staat omdat hij maar met 55kW kan laden. Hmm, dan had ie ook wel aan de 50kW palen kunnen gaan hangen lijkt me, maar ok, ik wacht nog wel even.
Half uurtje later:
View attachment 429133
129kW, was misschien nog even 130, maar ook hier nam het vermogen direct af, na 2 minuten was het nog 115kW.
Wel bijzonder dat FastNed denkt dat het taperen pas bij 80% lading begint:
View attachment 429134
Ik krijg de indruk dat het enige verschil is dat de CCS lader (als die het vermogen kan leveren) start bij max 130kW op een classic S en via de type 2 DC bij een SuC bij max 119kW. het afbouwen van het vermogen zal vanaf 119kW bij beide vergelijkbaar gaan omdat het aangestuurd wordt door de Tesla.Ik zal binnenkort weer testen. Heb je hierna nog verder geladen? Hoe lang bleef de snelheid?
?? Kom aan bij SuC Dordrecht, met de CCS gaat naar 102 en zakt per seconde onder de 90... stop het laden.l en poort dicht, open en de gewone type 2 DC erin en doet precies hetzelfde. Verplaats van stall 4a naar 3a en precies zelfde. Zakt naar 79 terwijl ik 80km maar in de accu heb (20%) .... mag niet hopen dat ik nu ook ineens issues met laadsnelheod heb, of is Dordrecht langzaam??
Update:
Daarna naar de bijgebouwde stalls gegaan, op 8a.. zelfde, stond een X op 1, kreeg 95 gaf hij aan toen hij wegging.. warme kabel, weer naar 79...
En nee, er staat niemand op dezelfde A-B stall..
Ga we even naar Breda..
Update 2: Beetje accu op donder gegeven onderweg, maar ventilator ging hard blazen. Met 18% aangekomen, vlak voor de stall gong ventilator langzaam blazen en kreeg gelijk 117... daalt wel snel naar 100 met de type 2 DC. Hierna de CCS aangesloten en knalde naar 108 om weer direct terug te lopen naar 100.....
30% zit ik op 88. dat is niet wat ik normaliter heb, begin altijd op 118/119 als ik onder 20% zit.
Ter verduidelijking, heb alleen bij de eerste sta in Dordrecht de CCS adapter gebruikt en bij Breda nadat ik eerst de type 2 DC had aangesloten
Update 3: op 45% zat ik op 66. Toen CCS afgekoppeld en de type 2 DC aangesloten... exact zelfde snelheid. Ging even naar 69 maar zakte snel naar 66 en loopt nu terug naar 62 op 48%.
Zo, klaar met updates....
Dat was opzich ook wel te verwachten. Want alle SuC's staan als 120kW in de navigatie en Model 3 laad er ook niet sneller.Soit, CCS: lijkt dus niet sneller te gaan op de SuC, enkel Ionity/FastNed lijkt verbeterd. Zelf heb ik de update nog niet uitgevoerd.
Denk koude accu, nu met 98 km range aangekomen bij Fastned en zakt van 78 naar 64 binnen een minuut....
Vandaag is de afspraak voor 29 juli door Tesla wederom geannuleerd: Don’t call us, we call you. De mobiele service heeft het er maar druk mee.