Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag opeens een minder sterk regeneratief rem-systeem. Het display geeft opeens gele streepjes vanaf -40KW o.i.d., zie afbeelding. Hij remt ook echt niet harder dan tot aan de streepjes, dat was eerder deze week (ook na de laatste update) gewoon nog wel zo. Iemand een idee?
Yep, dan is je batterij nog te koud. Is bij kouder weer en als je de auto niet van tevoren hebt verwarmd, altijd zo.
 
  • Informative
Reactions: jgjongsma
Ik heb vandaag opeens een minder sterk regeneratief rem-systeem. Het display geeft opeens gele streepjes vanaf -40KW o.i.d., zie afbeelding. Hij remt ook echt niet harder dan tot aan de streepjes, dat was eerder deze week (ook na de laatste update) gewoon nog wel zo. Iemand een idee?

Lijkt me gewoon een kwestie van een koude batterij. Dat is met dit weer altijd zo als hij een poosje buiten heeft gestaan. Na een poosje rijden verdwijnen de streepjes vanzelf als hij is opgewarmd. En in die eerste korte periode is het verbruik hoger. Dit is volstrekt normaal.
 
  • Informative
Reactions: jgjongsma
Koude akku zal niet langer koud blijven dan vroeger neem ik aan. Maar hebben jullie ook niet de beperking op regeneratief remmen veel langer blijft duren dan vroeger (zelfs 30 km lang soms?). Zou het wat te maken hebben met de grotere regeneratie van 8.0? Of gewoon een bug?
 
Ik heb vandaag opeens een minder sterk regeneratief rem-systeem. Het display geeft opeens gele streepjes vanaf -40KW o.i.d., zie afbeelding. Hij remt ook echt niet harder dan tot aan de streepjes, dat was eerder deze week (ook na de laatste update) gewoon nog wel zo. Iemand een idee?
Heeft alles te maken met de lage temperatuur en de vrij volle accu. De Model S kan tot 60 kW in de accu regenereren. Maar bij koude en een vrij volle accu kan dat niet.
 
  • Informative
Reactions: jgjongsma
Koude akku zal niet langer koud blijven dan vroeger neem ik aan. Maar hebben jullie ook niet de beperking op regeneratief remmen veel langer blijft duren dan vroeger (zelfs 30 km lang soms?). Zou het wat te maken hebben met de grotere regeneratie van 8.0? Of gewoon een bug?
Ik heb hetzelfde idee. Normaliter bij dit weer is de accu, zeker binnen 5 minuten wel op temperatuur. Nu duurt het fors langer.
 
Heeft alles te maken met de lage temperatuur en de vrij volle accu. De Model S kan tot 60 kW in de accu regenereren. Maar bij koude en een vrij volle accu kan dat niet.
interessant ! Maar wat bedoel je juist met "De Model S kan tot 60 kW in de accu regenereren" ? Is het dan verstandig om de wagen niet tot 90% te laden maar eerder 60% om meer energie te kunnen recuperen bij het 'uitbollen' ?
 
Om de accu op temperatuur te krijgen voor vertrek doe ik inderdaad als ik thuis kom uit het werk even kijken hoeveel uur hij ongeveer moet laden, en dan stel ik de schedule zo in dat hij vlak voor vertrek de volgende dag klaar is. Doe ik dat niet, dan heb ik 10km nog steeds streepjes en verminderde regen.
 
interessant ! Maar wat bedoel je juist met "De Model S kan tot 60 kW in de accu regenereren" ? Is het dan verstandig om de wagen niet tot 90% te laden maar eerder 60% om meer energie te kunnen recuperen bij het 'uitbollen' ?

Er is een groot verschil tussen kW en kWh. De Tesla kan tot (volgens mij meer) 60kW remmen op de motor en deze energie regenereren. Als je dat een halfuur volhoudt, heb je er 30 kWh bij. Ik weet niet bij welke percentage de regeneratie minder dan 60kW is, maar 60% naar 90% ga je nooit op regeneratie alleen redden. Dus laad maar beter gewoon tot 90% op.
 
  • Informative
Reactions: Daan B
In mijn stats van Visible Tesla zie ik regen waarden tot bijna 80 kW. Nog een stukje hoger dus dan de hogervermelde 60 kW. Maar deze waren er al voor de update naar 8.0.
 

Attachments

  • regen.JPG
    regen.JPG
    104.7 KB · Views: 37
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Ik heb al gemerkt dat mijn venster aan de passagierszijde regelmatig een klein beetje open staat.
Vandaag merkte ik op dat ik het nog maar net had dichtgedaan en terwijl ik iets op de passagiersstoel zocht er dus de deur daar opendeed en enkele minuten later weer dicht deed, bleef het venster deels open.

Lijkt me sinds de v8 een bug te zijn, al kan het probleem er mogelijk eerder al zijn, aangezien ik maar 2 weken met V7 gereden heb.
 
Ik heb al gemerkt dat mijn venster aan de passagierszijde regelmatig een klein beetje open staat.
Vandaag merkte ik op dat ik het nog maar net had dichtgedaan en terwijl ik iets op de passagiersstoel zocht er dus de deur daar opendeed en enkele minuten later weer dicht deed, bleef het venster deels open.

Lijkt me sinds de v8 een bug te zijn, al kan het probleem er mogelijk eerder al zijn, aangezien ik maar 2 weken met V7 gereden heb.
Daar heb ik soms ook last van. Zelfs een keer met auto wassen. Niet leuk om binnen ook water te hebben.
Gelukkig is het maar een enkele keer voorgekomen.
 
Ik heb al gemerkt dat mijn venster aan de passagierszijde regelmatig een klein beetje open staat.
Vandaag merkte ik op dat ik het nog maar net had dichtgedaan en terwijl ik iets op de passagiersstoel zocht er dus de deur daar opendeed en enkele minuten later weer dicht deed, bleef het venster deels open.

Lijkt me sinds de v8 een bug te zijn, al kan het probleem er mogelijk eerder al zijn, aangezien ik maar 2 weken met V7 gereden heb.

Wat schijnt te werken is om het raam te resetten. Dit doe je door het raam helemaal handmatig (dus knop ingedruk houden) naar beneden te doen en de knop 3 seconden langer ingedrukt te houden nadat het raam helemaal open is. En daarna hetzelfde voor omhoog. Dus knop omhoog trekken en nadat hij dicht is de knop nog steeds omhoog houden voor een seconde of 3.