Oh echt? Dan ga ik er langs.Naar je SeC toe. Zij kunnen (of mogen) de nieuwe navi sinds kort op je Tesla installeren. Maar de auto moet wel naar de werkplaats...
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh echt? Dan ga ik er langs.Naar je SeC toe. Zij kunnen (of mogen) de nieuwe navi sinds kort op je Tesla installeren. Maar de auto moet wel naar de werkplaats...
Een uur geleden kwam ik met de boot vanuit Finland aan in Stockholm. Mijn navigatie is achter gebleven in Finland. Ik rijd volgens mijn navigatie al een uur dwars door meren, bergen, etc. in Finland. Vrij irritant, want ik heb em hard nodig om mijn route met superchargers te berekenen op weg naar Denemarken. Los van het feit dat ik het diep triest vind dat een auto in deze prijsklasse niet in staat is om te weten waar ie zich bevindt.
Meerde harde resets gedaan, zowel rijdend als stilstaand. Zijn er nog andere opties om uit te voeren?
Even de oude koeien uit de sloot halen, heeft iedereen hier al nieuwe kaarten/maps met vrouwenstem en waypoints? Ik heb al V9, maar zonder deze twee functies.
Wat mij opviel tijden het rijden op de Tesla navigatie (model 3) naar mijn vakantiebestemming is dat hij eigenlijk altijd de verste supercharger zoekt en mij dan vervolgens oplegt om niet te hard te rijden.
Bij ritten naar huis in NL heb ik de omgekeerde ervaring: indien er net niet genoeg range dreigt te zijn wil hij me altijd meteen bij de meest nabije SuC laten stoppen. Terwijl het beter zou zijn om pas op het einde wat bij te laden aangezien 1) je dan leger bent dus sneller laadt en 2) indien je rustig rijdt het wellicht nog wel tot thuis haalt.Wat mij opviel tijden het rijden op de Tesla navigatie (model 3) naar mijn vakantiebestemming is dat hij eigenlijk altijd de verste supercharger zoekt en mij dan vervolgens oplegt om niet te hard te rijden.
Toen ik vol vertrok uit Nederland gaf hij aan dat ik mijn eerste supercharger zou hebben ver in Duitsland met nog maar 5% over maar of ik dan maar wel even onder de 110 wil blijven de hele rit.
Een groot stuk in Nederland mag je al 130 op die route dus dan zou ik dat ook graag rijden. Heb ik ook gewoon gedaan en dan komt er al snel een melding dat ik onder de 100 moet blijven om de bestemming alsnog te halen. Vervolgens na een tijdje doorrijden een rode melding in het scherm dat er eerst geladen moet worden om de bestemming te halen. En dat bleef zo. Hij gaat dus niet uit zichzelf een supercharger eerder opzoeken en de route herplannen.
Ik heb dit gedrag nu maar omzeild door gewoon van supercharger naar supercharger te navigeren net als @Janc . Met name in Duitsland omdat ik daar vanwege de hogere snelheden toch wat meer range verbruikt dan wat de navi berekent.
Of is er een handigere manier?
En nu maar hopen dat de verantwoordelijke stagairs in het navigatieteam niet ook aan de EAP / FSD software mogen werken.Bij ritten naar huis in NL heb ik de omgekeerde ervaring: indien er net niet genoeg range dreigt te zijn wil hij me altijd meteen bij de meest nabije SuC laten stoppen. Terwijl het beter zou zijn om pas op het einde wat bij te laden aangezien 1) je dan leger bent dus sneller laadt en 2) indien je rustig rijdt het wellicht nog wel tot thuis haalt.
En als je die eerst geplande SuC voorbij rijdt blijft de nav je hardnekkig er naar terugsturen, zelfs al rij je een volgende SuC op de route voorbij
Zou best kunnen, die hebben ook al de serviceprocessen ingrijpend verbeterd.En nu maar hopen dat de verantwoordelijke stagairs in het navigatieteam niet ook aan de EAP / FSD software mogen werken.
Het kan ook echt gewoon zijn dat het sneller is door 110 te rijden ipv 130 te rijden en dan te moeten laden.Wat mij opviel tijden het rijden op de Tesla navigatie (model 3) naar mijn vakantiebestemming is dat hij eigenlijk altijd de verste supercharger zoekt en mij dan vervolgens oplegt om niet te hard te rijden.
Toen ik vol vertrok uit Nederland gaf hij aan dat ik mijn eerste supercharger zou hebben ver in Duitsland met nog maar 5% over maar of ik dan maar wel even onder de 110 wil blijven de hele rit.
Een groot stuk in Nederland mag je al 130 op die route dus dan zou ik dat ook graag rijden. Heb ik ook gewoon gedaan en dan komt er al snel een melding dat ik onder de 100 moet blijven om de bestemming alsnog te halen. Vervolgens na een tijdje doorrijden een rode melding in het scherm dat er eerst geladen moet worden om de bestemming te halen. En dat bleef zo. Hij gaat dus niet uit zichzelf een supercharger eerder opzoeken en de route herplannen.
Ik heb dit gedrag nu maar omzeild door gewoon van supercharger naar supercharger te navigeren net als @Janc . Met name in Duitsland omdat ik daar vanwege de hogere snelheden toch wat meer range verbruikt dan wat de navi berekent.
Of is er een handigere manier?
Het kan ook echt gewoon zijn dat het sneller is door 110 te rijden ipv 130 te rijden en dan te moeten laden.
Maar ik heb ook liever +10% marge dan aan 5% op kousenvoeten te arriveren.
En nu maar hopen dat de verantwoordelijke stagairs in het navigatieteam niet ook aan de EAP / FSD software mogen werken.
Nee, dat waren de gasten die niet goed genoeg waren voor Tesla.Zijn dat die stagiairs die ook de Boeing 737 MAX programmering voor hun rekening hebben genomen?