Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Nee zo werkt het niet. Die 300 tot 500km bijladen in een uur is typical range en als je daadwerkelijk zoveel km wilt rijden dan kun je dus niet te hard rijden want dan verbruik je meer dan je typical verbruik.
Het verbruik neemt exponentieel toe bij een hogere snelheid. Als je 200km/h rijdt gebruik je véél meer dan 2 x het verbruik bij 100km/h. Ik heb het zelf nooit gereden maar 1000wh/km zou me niet verbazen. Een sweetspot van 124km/h klinkt dan ook veel waarschijnlijker.

I stand corrected. Duidelijk uitgelegd.
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Bjorn Nyland heeft onlangs met een Model S P100D een stukje GEMIDDELD 199 km/u gereden. Zijn energiegebruik was ~470 Wh/km. Ik heb daarbij de data genomen vanaf het moment dat hij 200 reed tot het moment dat hij begon af te remmen (~34 km volgens mij). Dat geeft het meest reele resultaat volgens mij. Bedenk je dat hierbij ook nog energie gebruikt werd om accu te verwarmen tot optimale temperatuur voor Ludicrous +. Ik weet alleen niet zeker of dat in de data meegenomen wordt door auto. Hierbij ook het filmpje:
Laatste rechte stuk ging onder 20%. Dan gaat ludicrous mode uit. Vanaf dat moment zit hij op 454. Scheelt behoorlijk.
 
...Tesla dient de coördinaten van SuC Breukelen in hun database aan te passen. Don’t hold your breath.
Soms is het goed om ongelijk te krijgen.

De coördinaten zijn inmiddels aangepast. De navigatie leidt nu geheel correct naar de exacte SuC locatie bij vdValk Breukelen.

Of men hier nu meeleest of niet; hulde!
 
Mijn Model S is al uren aan het downloaden, zit nu op 1,7gb volgens mijn router en stopt nog niet. Dat is te veel voor een software update. Lijkt eerder een kaarten update, maar ik heb de nieuwe navigatie al. Heb ik nieuws over een nieuwe kaarten update gemist voor Europa?
 
Tijdens het rijden gisteren bedacht ik me dat tijdens een lange rit waarbij je tussendoor moet laden het waarschijnlijk niet loont om met 150-160 km/u te gaan rijden (zoals ik met een ICE deed). Je wint dan wellicht 10-15 minuten maar die ben je waarschijnlijk ook weer kwijt omdat je verbruik hoger is en dus langer moet laden. Heeft er al iemand uitgerekend wat de sweetspot is hierin? Mijn gevoel zegt 100 - 110 km/u.
170 km/uur volgens deze test van Bjørn Nyland

 
  • Informative
  • Like
Reactions: F500e and PaulusdB
Ik heb nog geen nieuwe navigatie en zit ook nog op 2018.32. Zou dat mogelijk te maken hebben dat ik always connected uit heb gezet?
Thuis ook niet op wifi omdat de verbinding niet geweldig is ( dan kan ik echt geen verbinding meer met mijn Tesla maken).
 
Niet op WiFi is de oorzaak. Let erop dat (in elk geval bij auto's van voor mei 2018) de antenne in de rechterspiegel zit. Mocht je dus slecht bereik hebben dan kan het helpen de auto een keer andersom op de oprit te zetten zodat hij de kaarten kan downloaden.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik lees op de Tesla website bij de occasions dat er 7 jaar gratis updates bij de navigatie zit. Wat gebeurd daarna? Wordt de auto dan ook van het internet gehaald door Tesla?
Tesla heeft ons nog nooit iets laten betalen voor internet. Ik meen me te herinneren dat de auto in principe met 4 jaar gratis internet zou komen, maar ik rij inmiddels 5 jaar met een Model S en alles komt, navigatie incluis, nog steeds gratis uit Freemont.
Het lijkt er niet op dat Tesla dit gaat veranderen. Maak je dus geen zorgen.
 
Ik verwacht ook niet dat je hier in NL moet betalen voor internet bij de S/X. Data in NL en eigenlijk heel Europa is belachelijk goedkoop.

Verder denk ik dat die service beurt van 700 euro per jaar ook wel voorziet in map updates en data ;-)