Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
En ik moet zeggen dat ik vandaag een fantastische afleverervaring had in Groningen (voorraadmodel) met een perfect strakke auto, zeer goed en voorkomend welkom geheten door Yannic c.s. . Hij wist dat het ik als TOC delivery-assistant geen uitleg nodig had en gaf dat dan ook niet. Bij thuiskomt zag ik dat ik een restje tape-lijm in de lak bij de A pillar over het hoofd had gezien maar goed, WD40 kreeg t goeddeels weg. En als ik me kwaad maak is t 100% schoon te krijgen. Auto in de was gezet en morgen maar s passen wat er van de model 3 kan worden hergebruikt. De rest gaan jullie in de rubriek vraag en aanbod aantreffen. Zeker een set model 3 aero velgen met winterbanden en 4 Aero kappen :). Klein minpuntje is dat de auto nog niet goed aan mijn account gekoppeld is, maar ik vreemd genoeg wel waarschuwingen krijg dat het laden gestopt is of de deur open staat..
Ik kan niks bedienen en nog geen telefoon als sleutel gebruiken. Weird.
[edit] de overgezette FSD was binnen 2,5 uur beschikbaar [/edit]
 
Klein minpuntje is dat de auto nog niet goed aan mijn account gekoppeld is, maar ik vreemd genoeg wel waarschuwingen krijg dat het laden gestopt is of de deur open staat..
Ik kan niks bedienen en nog geen telefoon als sleutel gebruiken. Weird.
Aftersales is ook goed. Yannick had t probleem vandaag ook voor t eerst bij een klant. DE OPLOSSING IS uitloggen uit de app en weer inloggen!
 
Ik hou al een tijdje de prijzen van voorraadmodellen Model Y in de gaten en zag net deze met wel heel hoge korting (vergeleken met wat er doorgaans is). Net eronder voor bijna €1000 extra dezelfde in het zwart dus deze zal dringend weg moeten...

1695401930662.png
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik hou al een tijdje de prijzen van voorraadmodellen Model Y in de gaten en zag net deze met wel heel hoge korting (vergeleken met wat er doorgaans is). Net eronder voor bijna €1000 extra dezelfde in het zwart dus deze zal dringend weg moeten...

View attachment 976259
Vanmorgen zelfs 2 stuks met meer dan 10k korting....
Een uur later waren ze weg (Y / LR / Chery red / 20" / wit interieur / EAP -> iets onder de 50k Euro)
Ze stonden overigens wel op kenteken maar hadden <50 km op de teller
Kenteken T-468-DT (EAP was er na registratie aan toegevoegd)
Iemand van TMC een slag geslagen?
 
Last edited:
Ik denk dat het na de EV-experience volgende week nog even extra druk gaat worden om voorraadmodellen weg te kapen. Morgen is de dag voor consumenten. Veel auto's van allerlei merken op de baan en wij namens TOC Nederland weer in de Tesla-pit en langs de baan om over het dagelijks gebruik uitleg te geven en de crowd wat te managen. Vandaag was het 2x zo druk op de baan als vorig jaar met steeds meer al dan niet exotische merken (met soms wilde claims). Morgen wordt het vermoedelijk nog drukker.
 
  • Like
Reactions: NielsA
De €3.850 korting was dus inderdaad omdat mijn bestelling gematched werd (Y performance; Quicksilver, wit interieur) met een voorraadmodel. Netjes van Tesla toch dat ze dat automatisch doorrekenen. Ik had immers mijn akkoord gegeven om voor de oorspronkelijke prijs deze auto te kopen. Uiteindelijk werd de wagen met slechts 4km op de teller geleverd in perfecte nieuwstaat, netjes aan de lader.
Al bij al zeer vlotte gang van zaken, dat heel het proces onpersoonlijk is stoort me niet.
13 dagen na het plaatsen van de bestelling reed ik weg met nieuwe auto. Da's voor mij dan belangrijker dan gepamperd worden door een dealer met een bos bloemen op een afgedekte auto in de showroom.

Ondertussen ook een weekendje eropuit geweest met het gezin en de auto bevalt zeer goed. Effe wennen aan het enkele scherm en one pedal driving, en dan maar karren :)

IMG_2712.jpeg
 
Het kan bij Tesla snel verkeren:

Ik had een model Y LR in bestelling staan om mijn M3P uit '19 op te volgen. Het liefst niet voor het eind van dit jaar.
Heb een poos getwijfeld over een MYP, maar vond de P iets minder tot zijn recht komen in de MY(hoger zwaartepunt en in het geheel wat zwaarder). Dat, icm het prijsverschil, maakte de LR een geschikte kandidaat
Nu zag ik gister een inventory MYP(hagelnieuw, nog geen kenteken en in de door mij in bestelling staande kleur) met 6,5 duizend euro korting, waardoor deze 500 euro goedkoper was dan mijn bestelling.
Dan gaat het rap; gisteravond besteld en moet hem as vrijdag halen(en morgen betaald hebben).
De inruil voor mijn M3P met 52 dkm (in nieuwstaat en zorgvuldig bereden; 166 Wh/km gemiddeld) was schrikbarend laag(slechts 27000) dat ik hem maar zelf ga proberen te verkopen.
Het wordt dus weer een performance!
Ik ben heel benieuwd. Hoe bevalt(voor diegenen die hem rijden) de Performance? En hoe is het gemiddeld verbruik een beetje? Moet ik er zo'n 10% bijdoen tov de M3P (zonder warmtepomp)???
 
Vandaag een MY LR Cherry red met 6250 korting gescoord, zaterdag ophalen. Gaat nog sneller dan een paar sokken bestellen 😂
Je gaat heel veel positieve reacties op die kleur krijgen! Gefeliciteerd met zoveel korting, al kan dat voor mij niet op tegen ruim 4000 korting plus gratis FSD transfer, dat nog drie dagen kan (of misschien uiterlijk zaterdag) papieren getekend en ophalen, als ze dan nog uitleveren.
 
Maandag, mijn Model Y RWD in ontvangst genomen in Aartselaar. De wagen had een nogal lage SOC maar ik mocht zolang aan de laadpaal als nodig. Aangezien het mijn eerste Tesla is heb ik even de tijd genomen om alles na te kijken en in te stellen en ben op 98% vertrokken.

Minpunten :
- er zaten op 3 plaatsen nog lijmresten van stickers, gwn een beetje slordig
- frunk ging niet open via het scherm (wel via de app) ook niet na herstarten maar bij thuiskomst 50km later lukte het wel via het scherm
- de kopsteun vind ik iets te smal en niet hoog genoeg (niet verstelbaar?), maar misschien moet ik men ideale zitpositie nog vinden


Pluspunten :
- bij de testrit was er enkel een LR beschikbaar maar deze RWD vind ik zeker vlot genoeg, ik laat hem voorlopig nog even op chill staan
- hogere zitpositie is wel aangenamer in het verkeer, over het algemeen een betere zichtbaarheid
- de kofferruimte voelt vergelijkbaar aan met men vorige wagen (toyota break) maar op de achterbank is er een zee van ruimte. Vroeger als de hond en kinderwagen in de koffer zaten dan moesten de boodschappen op de passagierszetel. Dat paste nu prima in de frunk en de aangekochte drank in de ruimte onder de koffer
- in reviews las ik vaak dat het onacceptabel is dat er geen head up display is. Maar ik vond dit al van de eerste rit niet storend. Op de snelweg gebruik ik ook gwn de adaptive cruisecontrol
- wat is die wagen zuinig, ik zit nu op een gemiddelde van 139 Wh/km met toch een paar keer de acceleratie te testen, natuurlijk met een dochter van 11 maanden en een hond in koffer in de andere ritten rij ik vrij rustig.

Kortom die kleine minpuntjes wegen niet op tegen al die leuke zaken. En ik vermoed dat ik nog enkele dingen te ontdekken heb. Online zag ik vele check lijsten voor delivery maar ik heb het gevoel dat dit meer iets was van vroeger toen de bouwkwaliteit nog niet optimaal was.
 
- I find the headrest a bit too narrow and not high enough (not adjustable?), but maybe I still have to find
Same here. And it's not adjustable.
More than that, it's too tall and blocks the view. If iit'sonly my daughter there, she prefers to sit in the middle seat so she can see the road (on road trips)
I will leave it on chill for the time being
Chill mode is what I have on my RWD all the time, unless I am in the mood or I am on single lane highways and have to overtake. In Standard mode I accelerate too fast for my own good.
but in the back seat there is a lot of space.
That is the beauty of a bespoke EV.
That now fit perfectly in the frunk
I use the frunk every day. What I do not like is the way it opens. Too loud. I try to ensure there is no one nearby when opening it, if possible.
Online I saw many checklists for delivery but I have the feeling that this was more something from the past when the build quality was not yet optimal
I had the checklist printed and went over it. Only found one panel gap that the guys said was not worth worrying about. Indeed I have almost forgotten that it exists.
 
Vraagje, kan je het bedrag tegenwoordig ook pinnen bij Tesla of moet je dat van tevoren overmaken? In de handleiding staat namelijk "Pay amount Due at Delivery", dat impliceert dat je het daar kan pinnen?
Ik heb altijd vooruitbetaald, want wil geen risico lopen van het verhogen van pinlimieten, waar je dan 4 uur op moet wachten, het overboeken van een groot bedrag is vaak ook al een probleem. Waar ben je bang voor? Tesla kan voorlopig niet failliet gaan met meer cash dan schulden. (Of het kan weet ik eigenlijk niet, als je dat echt wilt moet je even bellen)