Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Kan je misschien eens een foto posten?

Geen flauw idee hoe anders dat er uit ziet 😁

69cf1d3b-ac10-4a88-bd4a-04d6a4188cb6.jpeg


eb96e93c-32cf-4385-a7dc-31a48a5112ee.jpeg


Ik heb deze kentekenplaathouder (bij een lokale automaterialen-zaak) gekocht: https://www.winparts.nl/carrosserie...art-model-click-zonder-tekstrand/p241221.html. Je hebt een houder met dunne rand in twee versies. Eentje met en zonder “klik hoekjes”.

In de versie zonder, moet je de houder een beetje “open wippen” om je kenteken er in te zetten. Daardoor verbuigt de houder een heel klein beetje. Alleen een perfectionist valt dat op overigens.

De versie met heeft daar geen last van. Je klikt het kenteken vast met die hoekjes. Dat geeft het meest strakke resultaat.

Als tape heb ik MAX POWER OUTDOOR | HPX gebruikt.
 
Last edited:
Dit wordt dan de RWD standard MiG met BYD LFP batt. pack, toch?

View attachment 943940

View attachment 943941

Ik heb deze kentekenplaathouder (bij een lokale automaterialen-zaak) gekocht: https://www.winparts.nl/carrosserie...art-model-click-zonder-tekstrand/p241221.html. Je hebt een houder met dunne rand in twee versies. Eentje met en zonder “klik hoekjes”.

In de versie zonder, moet je de houder een beetje “open wippen” om je kenteken er in te zetten. Daardoor verbuigt de houder een heel klein beetje. Alleen een perfectionist valt dat op overigens.

De versie met heeft daar geen last van. Je klikt het kenteken vast met die hoekjes. Dat geeft het meest strakke resultaat.

Als tape heb ik MAX POWER OUTDOOR | HPX gebruikt.
Vraagje: je hebt de achterklep hopelijk niet afgeveegd met een doek? Krijg je enorm veel swirls van..
 
De Antwerpse ring kent geen genade! 2 vrachtwagens met MYP zowel zwart als wit interieur. vermoedelijk van Berlijn denk ik dan. Aan de repeater te zien met HW3. Standaard is er ook al een kader voorzien waarop de nr-plaat kan gemonteerd worden.
 

Attachments

  • IMG_3676.jpeg
    IMG_3676.jpeg
    535.4 KB · Views: 53
  • IMG_3677.jpeg
    IMG_3677.jpeg
    385.6 KB · Views: 53
  • IMG_3678.jpeg
    IMG_3678.jpeg
    480.9 KB · Views: 54
  • IMG_3679.jpeg
    IMG_3679.jpeg
    293.1 KB · Views: 64
Wijze afsluitende woorden: the fastest and the best is Tesla

Ook maar paar minuten verschil tussen RWD en LR trouwens, interessant.
Toch wel een zeer mooi resultaat voor een niet zo kleine auto met een relatief klein accupakket. Rwd of LR is 1 van de meest gestelde vragen en dan komt altijd het argument van sommigen dat je de LR moet nemen als je langere trips wil maken. Ik wist altijd al dat dit bs was wegens de goeie efficientie en laadcurve van de Y (en ook al bewezen bij zijn testen met de Tesla 3 SR). Bij deze dus bevestigd door Bjorn himself. Er zijn andere redenen om de LR te verkiezen boven een rwd maar lange autoreizen is bij deze naar het rijk van de fabeltjes verwezen. Zijn test was ook met de 20 inch wielen, met de standaard 19 zal het zelfs nog iets beter zijn.
 
Hij smokkelde wel een beetje door het voorverwarmen van de batterij manueel aan te zetten met een custom add on zodra de navigatie dat niet deed omdat het de snellader niet herkende. Mogelijk vertekend dat de vergelijking met zijn LR test waarbij hij dat (waarschijnlijk) niet deed (al weet ik dat niet zeker).

Overigens had ik er in Polen recent wel wat ‘last’ van. Nog eens gegoogled, maar naar mijn weten is het nog steeds onmogelijk om voorverwarmen zelf aan te zetten. Behalve met die add on die Bjørn had dus.
 
Hij smokkelde wel een beetje door het voorverwarmen van de batterij manueel aan te zetten met een custom add on zodra de navigatie dat niet deed omdat het de snellader niet herkende. Mogelijk vertekend dat de vergelijking met zijn LR test waarbij hij dat (waarschijnlijk) niet deed (al weet ik dat niet zeker).

Overigens had ik er in Polen recent wel wat ‘last’ van. Nog eens gegoogled, maar naar mijn weten is het nog steeds onmogelijk om voorverwarmen zelf aan te zetten. Behalve met die add on die Bjørn had dus.
De LPF accu heeft best nog wat voorverwarmen nodig, valt mij ook op. Voor je gevoel is het dan 'warm' en heb je al een stuk gereden. Wellicht ooit nog met een update.
 
Hij smokkelde wel een beetje door het voorverwarmen van de batterij manueel aan te zetten met een custom add on zodra de navigatie dat niet deed omdat het de snellader niet herkende. Mogelijk vertekend dat de vergelijking met zijn LR test waarbij hij dat (waarschijnlijk) niet deed (al weet ik dat niet zeker).

Overigens had ik er in Polen recent wel wat ‘last’ van. Nog eens gegoogled, maar naar mijn weten is het nog steeds onmogelijk om voorverwarmen zelf aan te zetten. Behalve met die add on die Bjørn had dus.
je kan het altijd faken door te navigeren naar een supercharger of andere lader die het navigatiesysteem wel kent, die s3xy buttons zijn gewoon een handigere manier, Ik heb die ook gekocht
 
  • Like
Reactions: NielsA
het kwam allemaal perfect uit en derhalve een minimaal verschil.
Perfect uitkomen is soms belangrijker dan range. Een laadmogelijkheid op de juiste plaats, ver genoeg om bijna leeg te rijden en dus het maximale laadvermogen te krijgen.
Bij een 1000km test maakt het ook niet uit of je daarvoor moet omrijden of niet. DIe kilometers tellen mee.
Meer range is nooit slechter, meestal beter wegens meer opties.
Met mijn MS had ik 300 km range in de winter, 400 in de zomer. Ik reed toen vaak naar Liechtenstein. Het tijdsverschil was minimaal zomer-winter, omdat ik ook in de zomer op dezelfde plaatsen ‘moest’ laden wegens geen andere opties verderop. Ondertussen zijn er wel veel meer opties om het perfect te laten uitkomen natuurlijk.
 
je kan het altijd faken door te navigeren naar een supercharger of andere lader die het navigatiesysteem wel kent, die s3xy buttons zijn gewoon een handigere manier, Ik heb die ook gekocht
Ja, eens, maar gemak dient de mens. En als ik 1300km naar Warschau rij dan ben ik wel blij met af en toe een wat langere laadstop. Zeker in Polen waar de afstanden tussen de laders groot zijn en ik niet zo bekend ben (was) met de non-SuC locaties. In Duitsland is het een ander verhaal: daar maak ik wel vaart met kortere stops bij SuC’s only. Misschien dat ABRP met ook non-SuC’s nog sneller gaat, maar dan moet ik mijn kosten handmatig gaan declareren bij de baas, bah. Vertrouw Ionity en alternatieven ook nog niet en misschien wel steeds minder: vaak storingen en met toenemend aantal non-Tesla EV’s is aantal stalls vaak wat te klein. Dan liever op zeker naar de SuC. Zoals gezegd, gemak dient de mens..
 
Last edited:
Ja, eens, maar gemak dient de mens. En als ik 1300km naar Warschau rij dan ben ik wel blij met af en toe een wat langere laadstop. Zeker in Polen waar de afstanden tussen de laders groot zijn en ik niet zo bekend ben (was) met de non-SuC locaties. In Duitsland is het een ander verhaal: daar maak ik wel vaart met kortere stops bij SuC’s only. Misschien dat ABRP met ook non-SuC’s nog sneller gaat, maar dan moet ik mijn kosten handmatig gaan declareren bij de baas, bah. Vertrouw Ionity en alternatieven ook nog niet en misschien wel steeds minder: vaak storingen en met toenemend aantal non-Tesla EV’s is aantal stalls vaak wat te klein. Dan liever op zeker naar de SuC. Zoals gezegd, gemak dient de mens..
Ik heb de afgelopen 4j op non-SuC moeten vertrouwen (wegens geen tesla) en ik moet zeggen dat dit bij ionity en fastned heel goed ging.