Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S en model X interior en exterior update Q3 2019?

This site may earn commission on affiliate links.
Bekeek zojuist de video van kim (like Tesla) waarin afbeeldingen van de mogelijk model S en X refresh te zien zijn, zou dit nepnieuws zijn of kern van waarheid?

3 drive units (1 front en 2 rear)
Schermafbeelding 2019-06-05 om 23.38.05.png

new batt pack meer capaciteit, lichter
new cooling
new interior

Schermafbeelding 2019-06-05 om 23.40.11.png

Ook artist impressions van new exterior S
 
Bekeek zojuist de video van kim (like Tesla) waarin afbeeldingen van de mogelijk model S en X refresh te zien zijn, zou dit nepnieuws zijn of kern van waarheid?

3 drive units (1 front en 2 rear)
View attachment 415953

new batt pack meer capaciteit, lichter
new cooling
new interior

View attachment 415955

Ook artist impressions van new exterior S
Gelet op de prijsverlagingen de afgelopen periode en de recente mail met het aanbod van gratis AP en onbeperkt superchargen lijkt wel een indicatie dat ze de voorraad snel proberen te verkleinen en er wat aan zit te komen.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Gelet op de prijsverlagingen de afgelopen periode en de recente mail met het aanbod van gratis AP en onbeperkt superchargen lijkt wel een indicatie dat ze de voorraad snel proberen te verkleinen en er wat aan zit te komen.

Dat geldt voor de oude voorraad 75D's en 100D's, niet voor de nieuwe 'Raven'-auto's die nu worden gebouwd en die sneller zijn, verder komen en een betere vering hebben.
 
Ik neem het ook met een korrel zout...

Mij lijkt het onlogisch dat Tesla nu met een update komt en dan over een half jaar met nieuwe modellen gaat komen.
Ik ben ook niet zeker dat zowel model S als X samen een update krijgen. Lijkt me heel veel tesamen.
 
Bekeek zojuist de video van kim (like Tesla) waarin afbeeldingen van de mogelijk model S en X refresh te zien zijn, zou dit nepnieuws zijn of kern van waarheid?

3 drive units (1 front en 2 rear)
View attachment 415953

new batt pack meer capaciteit, lichter
new cooling
new interior

View attachment 415955

Ook artist impressions van new exterior S

I'm totally not buying it: niet dat ie binnenkort komt en niet dat ie er zo uit komt te zien.

  1. Het zou dom zijn om na zo'n update als Raven direct met een nieuw interieur/exterieur/battpack te komen, zou commerciëler zijn om daar weer een cyclus later (min. 1 kwartaal, more likely two en zo gespreid mogelijk) mee te komen zodat verkopen omhoog gehouden worden en het steeds een soort continuous improvement is, past ook bij de visie van Tesla
  2. Dat interieur ziet er very untesla uit. Allemaal knoppen erbij gekomen, terwijl dat juist niet de designvisie van Tesla is (zoveel mogelijk automatiseren/vanuit screen bedienen). Een (non-tactile) touchscreen op je stuur lijkt me helemaal een slecht idee; als er al iets op je stuur zit moet je het 'met je ogen dicht' kunnen bedienen. En die HUD.... :D:D Ik weet niet of dat 'm ooit nog gaat worden, denk dat Tesla 'm net als bij de 3 overslaat met het oog op 'who will need a HUD when the car drives itself' (even los van wanneer dit daadwerkelijk gaat gebeuren).
Laat me wel wezen, die artist impression ziet er wel vet uit hoor! Maar meer een dash die je in de nieuwe Transformer-film zou verwachten.

My 2ct's...
 
Deze artist-impression heeft een gebogen scherm en dat zou OLED moeten zijn. Dat lijkt me redelijk kansloos. Tesla lijkt de problemen met het huidige scherm nog niet eens onder de knie te hebben. Dat is een conventioneel industrieel LCD scherm en daarmee halen ze de kwaliteitseisen al niet (gele randen). Laat staan dat je dan een OLED scherm gaat gebruiken. Veel statische content op hoge helderheid (anders zie je niets overdag), dus burn-in garantie. In de automotive-wereld moet je tegen flinke temperatuur-ranges kunnen (auto in de kou/zon geparkeerd) en dat is nog niet zo makkelijk.

Als er een update van het interieur komt, dan verwacht ik sowieso een liggend center-display. Dat maakt UI ontwikkeling voor 3/S/X denk ik wel wat eenvoudiger. Displays op het stuur zou een heel slecht idee zijn. Je ogen moeten dan heel dichtbij scherpstellen en dat is onveilig. Een head-up display zou een veel betere aanvulling zijn als je enkel een center-display hebt. Een HUD is alleen lastig te realiseren met een liggende voorruit.

Verder zou een (klein) display achterin handig zijn voor zaken als stoelverwarming, media-selectie, ... Maar nu ik een tijd in de S heb gereden zou ik het liefst verbeteringen zien in de geluidsisolatie, vering (lijkt met Raven al gedaan te zijn), betere stoelen, schuifdak (heerlijk met het weer van de afgelopen dagen). Maar als ze dan ergens geld in gaan steken, laten ze dat dan doen in verbetering van service en onderdelenvoorziening. De S is een fijne auto, maar je moet er geen schade mee rijden.

Een nieuwe S zou van mij ook wel een tikje smaller mogen. Ik vind de wagen eigenlijk te breed, waardoor Europese parkeergarages echt een drama zijn. In de praktijk vind ik een dergelijke breedte ook maar weinig voordelen bieden. Nadelen zijn er wel volop (groter frontaal oppervlak en parkeerissues). Wat dat betreft is het wel echt een Amerikaan. Mijn volgende wagen zou dan ook eerder een Model 3 worden dan een Model S denk ik.
En die HUD.... :D:D Ik weet niet of dat 'm ooit nog gaat worden, denk dat Tesla 'm net als bij de 3 overslaat met het oog op 'who will need a HUD when the car drives itself' (even los van wanneer dit daadwerkelijk gaat gebeuren).
Met de vlakke voorruit van de Model S is die HUD zo niet eens te realiseren. Dan krijg je zo'n lelijke oplossing met zo'n opstaand stukje plastic voor je voorruit. Deze artist impression is gewoon een verzinsel van een creatief iemand...
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman