Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Klapperende Assen model S en garantie?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Zojuist ben ik een tesla model S LR 2020 wezen bezichtigen, deze had bij hard accelereren last van klapperend geluid achter (Assen?)

Ik had tesla gebeld of dit onder garantie valt, maar hier wilden ze niks over zeggen ivm avg. konden alleen zeggen dat dit met bouwjaar en kilometer stand niet onder de ‘basis garantie valt’

Ik lees ook dat dit ‘normaal’ is bij de Model S.. dus plaats ik het even hier voordat ik op aanschaf over ga.. of wat is de oorzaak/kosten van zoiets? Is alleen hoorbaar bij hard accelereren

Tesla staat bij een niet-tesla dealer als occasion,

Kortom, iets om druk over te maken over te maken of niet,
 
Last edited:
Goedemiddag,

Zojuist ben ik een tesla model S LR 2020 wezen bezichtigen, deze had bij hard accelereren last van klapperend geluid achter (Assen?)

Ik had tesla gebeld of dit onder garantie valt, maar hier wilden ze niks over zeggen ivm avg. konden alleen zeggen dat dit met bouwjaar en kilometer stand niet onder de ‘basis garantie valt’

Ik lees ook dat dit ‘normaal’ is bij de Model S.. dus plaats ik het even hier voordat ik op aanschaf over ga.. of wat is de oorzaak/kosten van zoiets? Is alleen hoorbaar bij hard accelereren

Tesla staat bij een niet-tesla dealer als occasion,

Kortom, iets om druk over te maken over te maken of niet,
Ik heb dit probleem ook gehad met MX (2017) met +100000km. op de teller. Toen werd de cardan vervangen omdat deze volgens Tesla in de nieuwere modellen zwaarder was ontwikkeld. Dit werd toen wel als "Tesla goodwill" hersteld en was dus kosteloos (al vrees ik dat dit in jouw geval niet zal gebeuren)
 
Ik heb dit probleem ook gehad met MX (2017) met +100000km. op de teller. Toen werd de cardan vervangen omdat deze volgens Tesla in de nieuwere modellen zwaarder was ontwikkeld. Dit werd toen wel als "Tesla goodwill" hersteld en was dus kosteloos (al vrees ik dat dit in jouw geval niet zal gebeuren)
Bij mijn X ook 2017 zijn ze vervangen net in de garantie periode , 20000 km later weer voor het nieuwe model en binnen 20.000 km later weer omdat er nog niet veel nieuwe modellen lawaai gingen maken. Na ongeveer 20000 km maakten ze weer lawaai en dat was geen garantie of coulance meer dus zitten ze er nog steeds in.
Ik doe heel weinig stoplicht sprintjes dus ze blijven nog wel even zitten totdat ik ze ook bij normaal gebruik hoor. Tesla heeft er duidelijk nog geen oplossing voor.
 
Bij mijn X ook 2017 zijn ze vervangen net in de garantie periode , 20000 km later weer voor het nieuwe model en binnen 20.000 km later weer omdat er nog niet veel nieuwe modellen lawaai gingen maken. Na ongeveer 20000 km maakten ze weer lawaai en dat was geen garantie of coulance meer dus zitten ze er nog steeds in.
Ik doe heel weinig stoplicht sprintjes dus ze blijven nog wel even zitten totdat ik ze ook bij normaal gebruik hoor. Tesla heeft er duidelijk nog geen oplossing voor.
Dus eigenlijk zeg je.. zolang het met normaal rijden niet voorkomt, kan het geen kwaad en zo laten. Het klapperen is namelijk alleen met vol gas sprintjes trekken.
 
Dus eigenlijk zeg je.. zolang het met normaal rijden niet voorkomt, kan het geen kwaad en zo laten. Het klapperen is namelijk alleen met vol gas sprintjes trekken.

Ik heb mijn tweede set oud model meegkregen en die uitelkaar gehaald en ik vond de slijtage minimaal zie link hieronder:

http://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-x-aandrijfassen-gesloopt.255506/

Dit geeft mij het vertrouwen dat ik er wel een poosje mee door kan rijden. Maar geen garanties natuurlijk.
 
Laatste vraag (tesla noobie)
Dit stond in het scherm, dan is de auto toch uitgerust met FSD?
IMG_0950.jpeg
 
Kleine update. Toch deze model S gekocht.

Betreft de Model S LR+ , December 2020, ‘raven’ model.

Kan hem einde Vd week ophalen.
Ik laat me helemaal verassen op gebied van tesla en elektrisch gezien ik van een bmw 4 serie op benzine kom :).

Mbt de Assen zal ik nader even bij tesla neerleggen wanneer ik deze in ontvangst heb genomen.

Had eigenlijk een nieuwe model Y performance besteld/gereserveerd welke einde van de maand geleverd zou worden.. maar was na het zitten en rondje rijden eigenlijk helemaal om naar deze S, en de Y geannuleerd.
 
Kleine update. Toch deze model S gekocht.

Betreft de Model S LR+ , December 2020, ‘raven’ model.
Kan hem einde Vd week ophalen.
Ik laat me helemaal verassen op gebied van tesla en elektrisch gezien ik van een bmw 4 serie op benzine kom :).

Mbt de Assen zal ik nader even bij tesla neerleggen wanneer ik deze in ontvangst heb genomen.

Gefeliciteerd en veel fijne km's met de auto.
Ik snap dat je je goed verdiept hebt in de techniek van de assen, maar jezelf laten verassen is m.i. toch wel wat teveel van het goede. ;)
 
Kleine update. Toch deze model S gekocht.

Betreft de Model S LR+ , December 2020, ‘raven’ model.

Kan hem einde Vd week ophalen.
Ik laat me helemaal verassen op gebied van tesla en elektrisch gezien ik van een bmw 4 serie op benzine kom :).

Mbt de Assen zal ik nader even bij tesla neerleggen wanneer ik deze in ontvangst heb genomen.

Had eigenlijk een nieuwe model Y performance besteld/gereserveerd welke einde van de maand geleverd zou worden.. maar was na het zitten en rondje rijden eigenlijk helemaal om naar deze S, en de Y geannuleerd.
Zal eerder de draagarmen zijn ipv de assen. Typisch MS probleem.
Beste test is om de vering iets hoger te zetten (hoeft niet de hoogste stand te zijn), en dan een sprintje te trekken.
Omgekeerd, vanaf dat de eerste problemen met mijn MS hoorbaar werden ben ik altijd in laagste stand gaan rijden en ik heb nooit meer iets gehoord. Na 200000km nog steeds de eerste draagarmen. Elke keer dat ok eerst aan het stoplicht stond deed ik een sprintje. Al was dat ook weer niet zo vaak .
 
Dit probleem kwam bij mijn Model S uit 2018 ook vaak voor. Steekassen zijn minstens 4 keer vervangen op 30.000 KM.
Tesla heeft er blijkbaar geen oplossing voor.
De laatste keer werden ze enkele maanden geleden vervangen, meteen na ontvangst deed de wagen dit opnieuw.
 
Zal eerder de draagarmen zijn ipv de assen. Typisch MS probleem.
Beste test is om de vering iets hoger te zetten (hoeft niet de hoogste stand te zijn), en dan een sprintje te trekken.
Omgekeerd, vanaf dat de eerste problemen met mijn MS hoorbaar werden ben ik altijd in laagste stand gaan rijden en ik heb nooit meer iets gehoord. Na 200000km nog steeds de eerste draagarmen. Elke keer dat ok eerst aan het stoplicht stond deed ik een sprintje. Al was dat ook weer niet zo vaak .
Ik reed in de laagste stand toen ik dit opmerkte met de proefrit.. is het dan nog steeds draagarmen, of meer de assen?

Alleen hoorbaar met in 1x voet tegen de bodem (doortrekken) of stoplicht sprint.
Nog niet in een hogere stand gereden.. (heb de auto nog niet)
 
Iets dat op rammelen lijkt tijdens met het pedaal naar beneden zijn de steek assen. Hoge stand of een beetje een bocht uit dan hoor je ze het eerst.
Kraken als je krap stuurt of over een verkeersdrempel rijden dat zijn de kogels boven het voorwiel.

Andere geluiden met het pedaal naar beneden zijn meestal je passagiers.
 
Tikken van de steekassen is over het algemeen alleen aan de voorzijde ivm de te hoog geplaatste motor waardoor deze onder een te grote hoek staan en daardoor overmatig slijten bij vaak hard accelereren. Om dit zo veel mogelijk te voorkomen is het advies altijd in de laagste stand te rijden en zo min mogelijk stoplicht sprintjes (voorkom vooral hard optrekken in hogere standen en/of met stuuruitslag). Wat betreft achter kan het inderdaad naast assen ook draagarmen, of subframe of motor ophanging (rubbers) zijn. Allen zouden onder de 4 jaar/80k km garantie moeten vallen.