You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een 2019 SR+ met 66k km's en mijn gemiddelde verbruik is 158wh en ik rij veel stads km's.Oja, het verbruik is ongeveer 200wh/km, wat me gezien de berichten niet buitensporig lijkt.
Lees hier meer berichten dat 200wh/km niet buitensporig is, ook gezien de temperatuur. Blijft de vraag waarom de schatting van het verbruik zo afwijkt tov werkelijk gebruik en waarom een rit van 17km me 30 km aan actieradius kost. En een rit van 100km snelweg op de cruise-control op 100kmh, is 40% verbruik normaal?Ik heb een 2019 SR+ met 66k km's en mijn gemiddelde verbruik is 158wh en ik rij veel stads km's.
Ik vind date echt veel. Heb je remgeneratie op maximaal staan? Kan flink schelen.Ik zie dat soortgelijke vragen al vaker zijn gesteld, en vergeef me mijn noob-gehalte, maar ik kom er dus echt niet uit.
Ik rij voor het eerst elektrisch en heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb een 4-jaar oude M3SR+ vanuit de leasepool gekregen. De actieradius valt mij zwaar tegen. Ik heb airco uit, verwarming handmatig, rij op cruise-control 100kmh.
Een rit van 100km op de snelweg kost me 40%. Als ik een rit doe van 17 km, kost me dat 30 km aan range. ik doe niks geks, rijdt rustig. Is dit normaal voor een M3 van deze leeftijd? Ik vermoedt wat mishandeling van de vorige eigenaar (zoals constant 100% laden), ook gezien de staat van de auto. Heeft een servicecall bij Tesla aanmaken zin, kunnen ze uberhaupt er iets aan doen?
View attachment 994112
@hvandijk remmen staat op "stoppen". Keuze is volgens mij tot rollen, kruipen of stoppen (oid) en staat daar op het maximale (stoppen volgens mij).
@Krisja Inderdaad omdat dit mijn eerste EV is aan de passagier wel eens het optrekken laten merken en 1x bij het stoplicht zo'n petje in een GTI het plezier niet gegund sneller weg te zijn, maar dat is in het kleine maandje dat ik hem heb 5 á 6x voorgekomen, maar ik begrijp dat een sportief rijgedrag de actieradius sterk beinvloed.
Ik heb donderdag een lange rit staan (2x150 km) en zal dan optimaal rijden (gepland vertrek, voorverwarmen, kachel op handmatig en CC op 100).
Dan eens kijken wat hij doet met % verbruik, verbruikte kilometers en wh/km.
Ik kan je wel al vertellen dat je die 300 km niet gaat halen op en neer zonder te laden. Ook de degradatie meenemen hierin maar ook het opwarmen van het interieur hakt er aardig in bij de SR+ van 2019 ( Heb er zelf ook 1 ). Korte ritten waarbij de auto steeds opgewarmd wordt is echt killing.@hvandijk remmen staat op "stoppen". Keuze is volgens mij tot rollen, kruipen of stoppen (oid) en staat daar op het maximale (stoppen volgens mij).
@Krisja Inderdaad omdat dit mijn eerste EV is aan de passagier wel eens het optrekken laten merken en 1x bij het stoplicht zo'n petje in een GTI het plezier niet gegund sneller weg te zijn, maar dat is in het kleine maandje dat ik hem heb 5 á 6x voorgekomen, maar ik begrijp dat een sportief rijgedrag de actieradius sterk beinvloed.
Ik heb donderdag een lange rit staan (2x150 km) en zal dan optimaal rijden (gepland vertrek, voorverwarmen, kachel op handmatig en CC op 100).
Dan eens kijken wat hij doet met % verbruik, verbruikte kilometers en wh/km.
Misschien de climate control wel gebruiken?Ik heb airco uit, verwarming handmatig, rij op cruise-control 100kmh.
Dat is wel een goede want dan gebruik je de warmtepomp in plaats van het thermisch element.Misschien de climate control wel gebruiken?
Ik denk dat het thermisch element vervangen is door de warmtepomp. ‘T is teen of tander.Dat is wel een goede want dan gebruik je de warmtepomp in plaats van het thermisch element.
Weet je dat heel zeker? Bij de andere EV leveranciers is het en-en, het thermisch element verwarmt op veel hoger vermogen (5-7 kW).Ik denk dat het thermisch element vervangen is door de warmtepomp. ‘T is teen of tander.
Neen. Altijd zo begrepen. Maar dat kan mijn eigen kort door de bocht begrip geweest zijn.Weet je dat heel zeker? Bij de andere EV leveranciers is het en-en, het thermisch element verwarmt op veel hoger vermogen (5-7 kW).
In ieder geval Kia en Hyundai heb je beide, je kunt kiezen om met snel met de weerstand te verwarmen en dan de temperatuur met de A/C vast te houden, of alles met de A/C doen, dat is wel langzamer.Neen. Altijd zo begrepen. Maar dat kan mijn eigen kort door de bocht begrip geweest zijn.
Je doet me twijfelen. Thuis heb je toch ook geen stookketel meer als je een warmtepomp hebt?