ebullio
Well-Known Member
In Zoetermeer west dan hèDie zijn niet helemaal goed bij hun paasei zeggen wij hier dan
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In Zoetermeer west dan hèDie zijn niet helemaal goed bij hun paasei zeggen wij hier dan
Zo zo, de redacteur heeft de advertentiegelden voor het komend half jaar weer veiliggesteld...overigens nog een leuke van DeRedactie op zaterdag 29/07/2017 naar aanleiding van de eerste Model-3 leveringen .
Ik citeer even :
"Terwijl zit de concurrentie niet stil. Merken als BMW en Audi werken volop aan de uitbreiding van hun elektrische gamma. Hun productie staat vaak al op punt, met fabrieken overal ter wereld. Een model 3 ziet er leuk uit, maar welk lekkers ziet u knarsetandend voorbijzoeven terwijl u wacht op een Tesla die er maar niet lijkt te komen?"
Que ??? Productie staat op punt van het electrische gamma van BMW en Audi ? Waar staan die fabrieken (overal ter wereld) ? Waar is dat lekkers ? En die Tesla lijkt maar niet te komen ?
Geloven die dat nu zelf ????
jong jong toch....
Die zaten ook al in hun huidige motoren volgens mij. Elon heeft dat ooit gezegd. Dat er geen dergelijke materialen in de accu zit, maar wel in de motoren. Niet super veel, maar toch .Nieuwtjes van de Model 3: New Tesla Model 3 details revealed by EPA: ~80 kWh battery pack, 258 hp, and more
Mogelijk 80/78 kWh batterij en permanente magneet motor. Dat laatste zou ik jammer vinden, omdat er zeldzame aardmetalen voor nodig zijn.
Volgens mij zag ik daar onze eigen Loek tussen .....Mocht de (configuratie van de) Model 3 iets boven budget uitvallen, dan ter inspiratie een linkje www.snappcar.nl/auto-huren/tesla . Daar worden nu 49 Tesla's te huur aangeboden, waaronder 6 model X
Die zaten ook al in hun huidige motoren volgens mij. Elon heeft dat ooit gezegd. Dat er geen dergelijke materialen in de accu zit, maar wel in de motoren. Niet super veel, maar toch .
Blijkbaar is een permanente magneet motor kleiner te maken en goedkoper. Misschien ook minder slijtage gevoelig? Blijkbaar is uit de afweging voor een motor dit concept gekomen. Dat vind ik overigens wel goed van Tesla...er wordt gekeken naar wat voor een bepaald product het beste is. Of wel...de beste afweging van produceerbaarheid, kosten, performance, betrouwbaarheid, etc.
Die accu is wel groot zeg. Kan zomaar over de 75kWh bruikbaar worden. En die dynotest docjes uit Freemont...staat daar echt 450+ miles? .
Daarin schrijven ze 230A en 350V. Als je dat vermenigvuldigd is het 80,5kW. Maar dat is nog geen kWh.Nieuwtjes van de Model 3: New Tesla Model 3 details revealed by EPA: ~80 kWh battery pack, 258 hp, and more
Mogelijk 80/78 kWh batterij en permanente magneet motor. Dat laatste zou ik jammer vinden, omdat er zeldzame aardmetalen voor nodig zijn.
Daarin schrijven ze 230A en 350V. Als je dat vermenigvuldigd is het 80,5kW. Maar dat is nog geen kWh.
de huidige motoren in de S en de X zijn asynchrone motoren, daar zitten géén zeldzame aardmetalen in.
voor de 3 heb ik geen info. Maar een voordeel van een synchrone motor (met permanent magneet) is minder verlies - dus ook minder warmteontwikkeling.
Is een artikel van 2012, en zal toen wel correct geweest zijn. Mogelijk niet relevant vandaag als Tesla met permanente magneten gaat werken (als dat zo is). Als Tesla dat doet, zal het dat vermoedelijk doen om redenen van efficiëntie en vooral kostenbesparing. Zo "rare" zullen die componenten dan per hypothese ook niet zijn.
Is een artikel van 2012, en zal toen wel correct geweest zijn. Mogelijk niet relevant vandaag als Tesla met permanente magneten gaat werken (als dat zo is). Als Tesla dat doet, zal het dat vermoedelijk doen om redenen van efficiëntie en vooral kostenbesparing. Zo "rare" zullen die componenten dan per hypothese ook niet zijn.
Bij deze door Elon Musk bevestigd (tijdens conference call met investeerders) dat de Model 3 batterijen een capaciteit van "iets meer dan 50 kWh" en "ongeveer 75 kWh" bevatten. Tesla Model 3 battery packs have capacities of ~50 kWh and ~75 kWh, says Elon Musk
Dat wisten wij allang natuurlijk nadat het cijfer "237 Wh/mile" was gevonden in de code van de Tesla site. Immers:
220 miles * 237 Wh/mile = 52,14 kWh bruikbaar
310 miles * 237 Wh/mile = 73,47 kWh bruikbaar
En op basis van de VS thuislaadgegevens :
Big battery:
240 * 40 = 9.6kW
310 miles / 37 miles/h = 8.4 h
8.4 * 9.6 = 80.6 kWh. Laden via AC is ongeveer 90% efficient -> 72.5kWh netto geladen
Base battery:
240 * 32 = 7.7 kW
220 miles / 30 miles/h = 7.3 h
7.7 * 7.3 = 56.2 kWh. Laden via AC is ongeveer 90% efficient -> 50.5kWh netto geladen
Wel opvallend dat Elon een mogelijke bottleneck in celproductie ziet en misschien de kleine pack (meer) wil pushen. Het prijsverschil naar de grote accu zou daar ook een aanwijzing voor zijn. Dus ondanks dat de meerprijs slechts $500 /kWh is (bij de S is dat veel meer), zit in de meerprijs ook een component "ontmoediging".
Ik ken die thuis laad gegevens niet. Het EPA document deed vermoeden dat de batterijcapaciteit hoger zou zijn dan eerder berekend met behulp van het cijfer "237 Wh/mile" (volgens de Tesla website). Ik blijf geloven in ~ 52 usable en ~ 73 usable
Weet niet zeker of dit artikel (van 7 aug.) nog iets toevoegd of al langs is gekomen (...the Model 3 uses 23.7 kWh for every 100 miles driven...)
Tesla Model 3 Rated 126 MPGe (Long Range Option)