(...) Over die declaratie: het ligt natuurlijk aan de afspraken met je klant, maar ik ga altijd uit van de meest redelijke kosten.
Tuurlijk, komt goed hoor :wink: kosten vliegticket ofzo, is al meer dan de werkelijke kosten. Toch vraag ik me af of ik mijn tarief maar eens moet herzien. Vandaag en morgen heb ik Amerikanen over de vloer (en in de auto) die me normaal wel die 60 cent vergoeden, maar we moeten ook in Oosterhout zijn en ze weten al dat we daar gratis gaan laden
dus ja...
- - - Updated - - -
Bas, je bespaart me veel typewerk, volledig herkenbaar... Alleen Rafael niet gezien. Sowieso weer vanaf Wenen tot Neuberg geen enkele andere Tesla! In Wenen kreeg ik problemen met 3G, kwam ook na diverse resets en power downs niet terug. Bij SeC langs geweest, moesten uiteindelijk Telefonica bellen om hun een reset van mijn SIM te laten doen. Is maar dat je het weet, blijf het niet eindeloos zelf proberen en vraag RoadSide assistance die variant ook te proberen als het je overkomt!
Verder nog dit:
Ik had tussen Wilnsdorf en Gramschatzer Wald nog een stuk laden in Neuberg ingebouwd, wetende dat het wel laadtijd en een stukje omrijden zou kosten, maar dan zou ik op die korte legs echt voluit kunnen gaan. Sweet dreams natuurlijk. Heen op zondag ging dat wel, maar terug op dinsdag had ik ook die SuC kunnen overslaan en rustig van Baustelle naar Baustelle kunnen tuffen, want langdurig hard gaat gewoon niet met al dat verkeer.
Na Wenen zou ik een van de gratis laders in Wels hebben genomen om geen Smatrics gedoe meer te hebben, maar halverwege veranderde ik mijn plan en koos alsnog Mühldorf als eerste SuC zodat ik Wels kon overslaan (scheelt 1,5 uur laden, 0,5 uur laadplek naar en van laadplek, moet altijd terug verdiend kunnen worden, dacht ik). Hans Noordsij had al gewaarschuwd dat je dan een stuk binnendoor moet, maar dat het ZO erg zou zijn... Allemaal vrachtwagens 70 km/h heuvel op heuvel af. Geen aanrader!
Boven 176 km/u houdt de CC ermee op, en das een fijne kruissnelheid.
Duidelijk is wel dat de begrenzing van de 85P op 212 beneden de max is, want heuvel op bereik je die snelheid ook met gemak. Naar beneden heb ik 220 gezien, weet niet of het harder kan, ik vind het sowieso niet OK om zo hard te rijden (maar het is wel leuk).
En nu ga ik weer werken.