Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heb Egerkingen - Bad Rappenau gedaan met 5 personen, vol beladen, deels regen. In mijn herinnering meeste gewoon 110 - 130, laatste stuk nog even gas erop om m leeg te maken, kwam zo met 3 km Typical aan. Kan dus prima. Mijn ata staat op 224.

Veel plezier!
Terug over Metz zou net moeten kunnen:frown:
Afstanden SuC's2.JPG
 
Ben benieuwd naar je ervaring. Wil deze route met de kerst doen voor de wintersport Nivelles-Metz, maar vanwege de hoogte (en de kou dan waarschijnlijk) ziet het er nog wat 'eng' uit volgens de site van Merijn en evtripplanner...
Zeker omdat mijn auto pas komt begin december, weinig tijd om het echte vertrouwen op typical richting 0 op te bouwen

Terug over Metz zou net moeten kunnen:frown:
View attachment 58972
 
Heenweg Metz -Egerkingen zou ik zelf niet doen als het niet nodig is. Je moet echt voorzichtig rijden en niet te veel ongunstige factoren hebben (bepakking, temperatuur, wind tegen, wegomleiding etc). Let er ook op dat vlak voor Egerkingen een bergtop zit, waardoor je hoogste verbruikspunt op 6km vóór SuC Egerkingen ligt. Verder vraag ik me af hoeveel tijd je daadwerkelijk bespaart omdat het opladen tot 100% (in Metz) veel tijd zal kosten...
 
Dank voor de tips. Heen neem ik de Duitsland route. Kan ik ervaring opdoen en zien of ik een stuk zuiniger kan rijden dan 250wh/km. Als ik er voldoen vertrouwen in heb zou ik terug over Metz en Nivelles willen gaan. Heb ik die SuC's ook al eens gezien voordat ik hier een keer met de familie langs kom. Moet ik tussen Egerkingen en Metz wel ca 220 wh/km weten te realiseren
 
Binnenkort door frankrijk naar Barcelona, en via Duitsland weer terug... Iemand tips voor deze route?

Ik ben ook via Frankrijk naar, voorbij, Barcelona gegaan.
Met de supercharger in Nivelles, waar je overigens niet moet gaan eten(!) via Reims naar beneden. Eigenlijk straight forward met ook een supercharger in Narbonne. Dus eigenlijk kun je de hele trip supercharged doen. In Spanje is t qua laders r.k.. je zou eigenlijk die E juice mobile lader moeten hebben. Als je bij mensen thuis zou slapen,kun je voor de dagelijkse ritjes thuis laden. Anders vragen aan t hotel of ze een stopcontact in de parker garage hebben. ( praat niet over auto opladen!!). Overigens is de tol best wel veel via Frankrijk naar Barcelona, iets van 140 euro enkel..
 
Ik ben ook via Frankrijk naar, voorbij, Barcelona gegaan.
Overigens is de tol best wel veel via Frankrijk naar Barcelona, iets van 140 euro enkel..

Begrijp eigenlijk die hele discussie aangaande tolheffing in Duitsland niet echt.... Vanuit NL via België, Frankrijk, Italië, Slovenië, Kroatië, Oostenrijk naar Berlijn Duitsland gereden... Frankrijk, Italië, Slovenië, Kroatië, Oostenrijk allemaal Tol moeten betalen, en in Oostenrijk vignet + tol. Echt zakkenklopperij. Kroatië viel nog mee, erg goedkoop en de beste wegen die er zijn, beter dan in Nederland. Slovenië, alleen doorreis €15 vignet. Italië was extreem duur... Frankrijk niet normaal hoe vaak en veel.. en nog boete krijgen op zo een tolweg ook...... Denk bij elkaar dikke €200 aan tol moeten betalen.... en dan doet iedereen moeilijk over tol in Duitsland. Gewoon vignet kopen voor een jaar.... geen irritante tolpoortjes en 200+ mogen rijden op de Autobahn (meen te hebben vernomen dat elektrische voertuigen geen tol hoeven te betalen in DE als het zover is). Kijk, als België dit zou gaan doen (wat ze echt serieus aan het overwegen zijn/waren) dan ga ik nimmer meer via België rijden. Ze zouden ons moeten betalen, gevarengeld welteverstaan. Daar zijn de wegen geen dubbeltje waard. Maar in Duitsland is het best te doen... Afijn, "my 2 cents" over Tol....
 
Begrijp eigenlijk die hele discussie aangaande tolheffing in Duitsland niet echt.... enz... Kijk, als België dit zou gaan doen (wat ze echt serieus aan het overwegen zijn/waren) dan ga ik nimmer meer via België rijden. Ze zouden ons moeten betalen, gevarengeld welteverstaan. Daar zijn de wegen geen dubbeltje waard. Maar in Duitsland is het best te doen... Afijn, "my 2 cents" over Tol....
Dat is nou net het probleem, PVH. België heeft nooit tol gevraagd (behalve op 1 tunnel) en wordt dagelijks (ook in de weekends) overspoeld door zware vrachtwagens van noord naar zuid en west naar oost. De wegen zijn hier kapot gereden door het vele zware verkeer (uit meestal andere landen, als ik de nummerplaten mag geloven). Er is daardoor geen geld en er is ook geen tijd om de wegen te herstellen, zo druk zijn ze bezet (meestal 3 vakken per rijrichting).
Voor mijn part -en ik ben Belg- mogen ze hier wel tol heffen; wij moeten inderdaad (veel) tol betalen in het buitenland, maar als België tol zou heffen denkt iedereen eraan om België links te laten liggen. Wel, ze doen maar. Dan zal ik niet meer zoveel in de file staan.
Prettig weekend verder.
 
Dat is nou net het probleem, PVH. België heeft nooit tol gevraagd (behalve op 1 tunnel) en wordt dagelijks (ook in de weekends) overspoeld door zware vrachtwagens van noord naar zuid en west naar oost. De wegen zijn hier kapot gereden door het vele zware verkeer (uit meestal andere landen, als ik de nummerplaten mag geloven). Er is daardoor geen geld en er is ook geen tijd om de wegen te herstellen, zo druk zijn ze bezet (meestal 3 vakken per rijrichting).
Voor mijn part -en ik ben Belg- mogen ze hier wel tol heffen; wij moeten inderdaad (veel) tol betalen in het buitenland, maar als België tol zou heffen denkt iedereen eraan om België links te laten liggen. Wel, ze doen maar. Dan zal ik niet meer zoveel in de file staan.
Prettig weekend verder.
+1:smile:
gewoon een vignet voor buitenlanders.
Wij betalen al genoeg wegenbelasting nu....(75€ of zoiets:wink:)
 
Dat is nou net het probleem, PVH. België heeft nooit tol gevraagd (behalve op 1 tunnel) en wordt dagelijks (ook in de weekends) overspoeld door zware vrachtwagens van noord naar zuid en west naar oost. De wegen zijn hier kapot gereden door het vele zware verkeer (uit meestal andere landen, als ik de nummerplaten mag geloven). Er is daardoor geen geld en er is ook geen tijd om de wegen te herstellen, zo druk zijn ze bezet (meestal 3 vakken per rijrichting).
Voor mijn part -en ik ben Belg- mogen ze hier wel tol heffen; wij moeten inderdaad (veel) tol betalen in het buitenland, maar als België tol zou heffen denkt iedereen eraan om België links te laten liggen. Wel, ze doen maar. Dan zal ik niet meer zoveel in de file staan.
Prettig weekend verder.

Als tolheffing ervoor zorgt dat de wegen in België net zo mooi worden als de tolwegen in Frankrijk, dan betaal ik met liefde tol... Mits die tol pas geheven wordt nadat de weg is verbeterd natuurlijk... :)
 
Ik heb deze week drie dagen met de camper door Frankrijk gereden, noord-oost van Parijs.

De camper is keihard afgeveerd, je voelt iedere oneffenheid.

Een 10tal jaren terug waren de wegen daar super. Nu gewoon slecht, zo mogelijk nog erger dan in België. Ook Frankrijk is een land in verval.
 
Is er eigenlijk ergens een logboek (van Tesla) waarin wordt bijgehouden als er weer een nieuwe Supercharger is geopend?

Ik keek vorige week op de site van Tesla en toen stond er nog dat er 61 SuC's in Europa zijn. Gisteren stond er 62 en vandaag 63. Prachtig natuurlijk, maar omdat er inmiddels zoveel zijn geopend is het ondoenlijk om te kijken welke SuC er nu is bijgekomen. En dat is soms wel handig om te weten natuurlijk.

Bestaat zo'n logboek?
 
Is er eigenlijk ergens een logboek (van Tesla) waarin wordt bijgehouden als er weer een nieuwe Supercharger is geopend?

Ik keek vorige week op de site van Tesla en toen stond er nog dat er 61 SuC's in Europa zijn. Gisteren stond er 62 en vandaag 63. Prachtig natuurlijk, maar omdat er inmiddels zoveel zijn geopend is het ondoenlijk om te kijken welke SuC er nu is bijgekomen. En dat is soms wel handig om te weten natuurlijk.

Bestaat zo'n logboek?

Je kunt op supercharge.info kijken. Daar staat ook een tabblad met changes.