Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Dit begint op een leuke wijze offtopic te geraken...:wink: Of eigenlijk is het al behoorlijk ontspoord.
Ach we moeten de behouden thuiskomst van Paul toch vieren:rolleyes:.

Over een week mag ik naar Grindelwald. M'n 1e roadtrip met de Tesla. Gelukkig zonder gezin en met al die SuC's al lang zo spannend niet meer. Alleen tussen Bad Rappenau en Egerkingen moet ik rustig aan doen:biggrin:.
 
Rappenau- Egerkingen heb ik een paar weken gereden; gaat prima als je je rechtervoet in bedwang kunt houden. Ook een stukje achter een bus rijden (die gaan toch vaak wat vlotter dan vrachtauto's) helpt om op het laatste stuk wat door te kunnen rijden. Alleen gaat dat laatste stuk ook weer de nodige meters omhoog, dus goed om daar rekening mee te houden. Veel plezier!
 
Rappenau- Egerkingen heb ik een paar weken gereden; gaat prima als je je rechtervoet in bedwang kunt houden. Ook een stukje achter een bus rijden (die gaan toch vaak wat vlotter dan vrachtauto's) helpt om op het laatste stuk wat door te kunnen rijden. Alleen gaat dat laatste stuk ook weer de nodige meters omhoog, dus goed om daar rekening mee te houden. Veel plezier!

Hey.... We hadden het over wijn, niet off topic geraken he?! :)))
 
Eerste Supercharger in Italië nu eindelijk bijna open ! Dorno - aan beide kanten van de A7 ten zuiden van Milaan.

BxBjvuKIYAAN3W1.jpg
 
Ook een stukje achter een bus rijden (die gaan toch vaak wat vlotter dan vrachtauto's) helpt om op het laatste stuk wat door te kunnen rijden. [...] Veel plezier!

Ik blijf het moeilijk hebben met dat stayeren-gedoe achter vrachtwagens en bussen. We hebben ons toch geen bloedsnelle bolide aangeschaft om op die manier op bestemming te raken? Waar is het rijplezier in die omstandigheden? Geef toe, de enige juiste plaats voor een Model S, is op het middenrijvak, aan de maximumsnelheid en met een tros bewonderaars naast en achter zich, toch?
 
Als je mijn kortste route neemt, gemeten vanaf Zevenaar (met half uurtje stoppen in Linz) kom je aan 1063 km. (...) Maar een reistijd van 13 tot 14 uur moet haalbaar zijn.

Heb je hier iets aan?

Het gaat m helaas niet worden, geen tijd voor de terugreis op dinsdag... Hoop dat er gauw een nieuwe kans komt, anders maar eens voor de lol naar Dorno, zodra de SuC daar open is (Egbert, ga je dan ook?)
 
Ik blijf het moeilijk hebben met dat stayeren-gedoe achter vrachtwagens en bussen. We hebben ons toch geen bloedsnelle bolide aangeschaft om op die manier op bestemming te raken? Waar is het rijplezier in die omstandigheden? Geef toe, de enige juiste plaats voor een Model S, is op het middenrijvak, aan de maximumsnelheid en met een tros bewonderaars naast en achter zich, toch?

Precies! Maar dan wel regelmatig in de spiegel kijkend of er niks 'snels' aankomt op de linkerbaan om er dan op de bumper van te gaan zitten tot de 190 km/u, dan weer verstandig terug naar de middenbaan om de auto te luchten, want wat stinken die fossielen :eek:

We hebben lol gehad in duitsland met lambos, ferrari, gt3 enz. Vooral rond frankfurt rijdt er genoeg.
500sl amg kwam zelfs kijken wat voor auto het nou was, duimpjes omhoog :biggrin:
Blijft bijzonder hoe rap de ms is, vooral vanaf 80 km/u tot 180
 
Het gaat m helaas niet worden, geen tijd voor de terugreis op dinsdag... Hoop dat er gauw een nieuwe kans komt, anders maar eens voor de lol naar Dorno, zodra de SuC daar open is (Egbert, ga je dan ook?)

Realiseerde me vorige week dat ik geen foto heb van de Tesla voor het Colosseum.. en besloot ter plekke nog even heen en weer te rijden... alleen de tijd...
ik ga eerst komende week nog het volgende doen...beetje vakantie afbouwen -;)... misschien een lang weekend in het najaar ?
 
Realiseerde me vorige week dat ik geen foto heb van de Tesla voor het Colosseum.. en besloot ter plekke nog even heen en weer te rijden... alleen de tijd...
ik ga eerst komende week nog het volgende doen...beetje vakantie afbouwen -;)... misschien een lang weekend in het najaar ?

Wow ... misschien kun je het programma copy/pasten voor een MS rally, volgend voorjaar ofzo, als er nog wat SuC's bij zijn gekomen ... Buon divertimento! (zo zeggen ze dat daar vast niet)
 
Precies! Maar dan wel regelmatig in de spiegel kijkend of er niks 'snels' aankomt op de linkerbaan om er dan op de bumper van te gaan zitten tot de 190 km/u, dan weer verstandig terug naar de middenbaan om de auto te luchten, want wat stinken die fossielen :eek:

We hebben lol gehad in duitsland met lambos, ferrari, gt3 enz. Vooral rond frankfurt rijdt er genoeg.
500sl amg kwam zelfs kijken wat voor auto het nou was, duimpjes omhoog :biggrin:
Blijft bijzonder hoe rap de ms is, vooral vanaf 80 km/u tot 180

Tsja, daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens en die sprintjes blijven leuk. Maar daarmee ga je het niet redden rechtstreeks van Rappenau naar Egerkingen, zolang er geen extra supercharger ergens tussenin wordt geplaatst...:crying: