Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is de UMC te gebruiken in combinatie met de Zwitserse outlet? Mag daar gewoon een adaptertje tussen met voldoende wattage?

(Ik heb al even een zoektocht op het forum gedaan, maar daar kwam niet zo veel uit)

Mijn grote dank!

Maarten
Ik heb in Zwitserland met zo'n adapter icm de UMC in Grindelwald geladen. Gaat prima maar traag.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Ik heb zo'n Torx-dopsleutel liggen. Valt reuze mee. Heb t bankje bij mijn eerste Tesla regelmatig verwijdert en gemonteerd. 2 min werk.

Even ter info, met een juiste Torx bij een garage is het gelukt! Zaten alsnog erg vast.. en heb ze even handvast in de moeren gedraaid.. maar er moeten eigenlijk wel nieuwe bouten in bij het terug monteren van het bankje..

Morgen naar Polen! Spullen passen, maar als je iemand met z'n stoel wat raar naar voren ziet.. dat ben ik.. ☹️
 
Nog even Hongarije. Ik heb nog even verder gezocht en nu is er prima informatie over de vele laadpunten (wel voornamelijk in Budapest maar ook een paar wat verder weg) te vinden.

Ik heb deze toegevoegd op de Hongarijepagina.
Ik ga eind mei naar Boedapest toe (met een tussenstop van 2 overnachtingen in Wenen), dus ben me qua laden even aan het voorbereiden.

Het linkje werkt helaas niet. Gaat het om deze pagina? TeslaVragen - Hongarije

Ik heb wel die eCharge app gedownload nu en die geeft een aantal gratis laadpunten in Boedapest aan, dat is erg handig :) Is het parkeren veelal ook kosteloos als je aan het laden bent, of moet daar soms/meestal wel voor worden betaald?
 
Ik ga eind mei naar Boedapest toe (met een tussenstop van 2 overnachtingen in Wenen), dus ben me qua laden even aan het voorbereiden.

Het linkje werkt helaas niet. Gaat het om deze pagina? TeslaVragen - Hongarije

Ik heb wel die eCharge app gedownload nu en die geeft een aantal gratis laadpunten in Boedapest aan, dat is erg handig :) Is het parkeren veelal ook kosteloos als je aan het laden bent, of moet daar soms/meestal wel voor worden betaald?

Linkje zou moeten werken. Even zoeken naar english desnoods. Ja, parkeren is op die plaatsen gratis. Dus zowel laden als parkeren gratis.

Je moet wel een mailtje sturen en vragen om een code. Die zet je in de app en dan kun je als je bij een lader staat die lader starten. Werkt dan prima.
 
  • Helpful
Reactions: dicktump
Linkje zou moeten werken. Even zoeken naar english desnoods. Ja, parkeren is op die plaatsen gratis. Dus zowel laden als parkeren gratis.

Je moet wel een mailtje sturen en vragen om een code. Die zet je in de app en dan kun je als je bij een lader staat die lader starten. Werkt dan prima.
Bedankt, heb het gevonden volgens mij! Ik ga ze mailen.

Ook mooi om te weten van het gratis parkeren :) Was in Ljubljana ook het geval, is toch leuk meegenomen. Kan ik weer een paar forinten omzetten in bier, in de lokale horeca :D
 
Bedankt, heb het gevonden volgens mij! Ik ga ze mailen.

Ook mooi om te weten van het gratis parkeren :) Was in Ljubljana ook het geval, is toch leuk meegenomen. Kan ik weer een paar forinten omzetten in bier, in de lokale horeca :D

Mijn Hongaarse collega's wisten me te zeggen dat Hongarije een zero tolerance policy heeft ivm alcohol achter het stuur...
En hongaarse wijn is beter dan hongaars bier.
 
Mijn Hongaarse collega's wisten me te zeggen dat Hongarije een zero tolerance policy heeft ivm alcohol achter het stuur...
En hongaarse wijn is beter dan hongaars bier.

Iets nuanceren. Ja, er is formeel een nul procent tolerance, informeel valt het allemaal wel mee. Heb nog nooit een controle gehad. Alleen als er iets gebeurt dan kan het een probleem zijn. En net als wij een suikerspiegel hebben heeft de echte (klassieke) Hongaar een alcoholspiegel.

Hongaarse wijn is inderdaad best goed. Hongaars bier valt ook wel mee maar er is ook veel import. Borsodi en Soproni gaan wel, als het warm is fietst het er best in.

Schermafbeelding 2017-04-06 om 22.43.11.png


Meer zal ik niet zeggen. Gaan over een paar weken ook weer die kant op :)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Peters25 and NicoV
Mijn Hongaarse collega's wisten me te zeggen dat Hongarije een zero tolerance policy heeft ivm alcohol achter het stuur...
En hongaarse wijn is beter dan hongaars bier.
Ik vraag mijn vrouw wel om te rijden, zij is mijn Autopilot 3 :D

En heb inderdaad een keer een erg goede Hongaarse wijn gehad (bij Monk's Bistrot - sowieso een geweldig restaurant). Dus goed plan om voor de wijn te kiezen!

Ben net 3 dagen terug uit de VS, maar begin nu al zin te krijgen in Hongarije :)
 
Ter info: Mijn tripje naar Polen is prima verlopen hoor!
Geen spijt van dat ik met de Tesla ben gegaan! In tegendeel.
Het hele reizen middels suc's al gewend en dat was op deze trip ook geen enkel probleem.
Ik blijf mij verbazen over hoe accuraat het aangegeven verwachte aankomst percentage is.
Lekker ouderwets kunnen genieten van de Autobahn..

Ja, tussen Berlijn en Poznan was de afstand 250 km inclusief heuvels.. dus daar wel enigszins moeten inhouden.. ieder keer denk ik dan als ik hard voorbij geblazen wordt door een bmw/audi/mercedes/Rr "die koopt van z'n leven lang geen Tesla, wat een slechte reclame.." terwijl ik dan met 130 op de rechtbaan verbleef..

Anderzijds bij de stukken waar de Suc's kort op elkaar volgen lekker kunnen doorblazen en die Duitsers kunnen verbazen! (Verbruik 340+.. )
Maar dan maar wat langer stoppen..

Zodoende genoten en lekker fris gebleven.. gewoon top!

(Oh ja op mijn eindbestemming, een productie locatie, paste mijn rode stekker niet.. ze hadden daar een pin minder geloof ik.. maar ik had nog marge ! )
 
Ter info: Mijn tripje naar Polen is prima verlopen hoor!
Geen spijt van dat ik met de Tesla ben gegaan! In tegendeel.
Het hele reizen middels suc's al gewend en dat was op deze trip ook geen enkel probleem.
Ik blijf mij verbazen over hoe accuraat het aangegeven verwachte aankomst percentage is.
Lekker ouderwets kunnen genieten van de Autobahn..

Ja, tussen Berlijn en Poznan was de afstand 250 km inclusief heuvels.. dus daar wel enigszins moeten inhouden.. ieder keer denk ik dan als ik hard voorbij geblazen wordt door een bmw/audi/mercedes/Rr "die koopt van z'n leven lang geen Tesla, wat een slechte reclame.." terwijl ik dan met 130 op de rechtbaan verbleef..

Anderzijds bij de stukken waar de Suc's kort op elkaar volgen lekker kunnen doorblazen en die Duitsers kunnen verbazen! (Verbruik 340+.. )
Maar dan maar wat langer stoppen..

Zodoende genoten en lekker fris gebleven.. gewoon top!

(Oh ja op mijn eindbestemming, een productie locatie, paste mijn rode stekker niet.. ze hadden daar een pin minder geloof ik.. maar ik had nog marge ! )
Mooie ervaring en ach, van die steeds kleiner wordende groep benzineslurpers moeten we het niet hebben. Nu het zo is dat bij een stoplicht, waar ik als eerste stond, ik een Ferrari zag naderen op de tweede rijstrook die vervolgens naar rechts kwam en achter mij ging staan (en ik heb met mijn 70D nog wel de sloomste van het stel) kunnen we zeggen dat Tesla zijn punt gemaakt heeft. We kunnen nu aan een ander Tesla rijder imago gaan werken :)
 
Ik vraag mijn vrouw wel om te rijden, zij is mijn Autopilot 3 :D

En heb inderdaad een keer een erg goede Hongaarse wijn gehad (bij Monk's Bistrot - sowieso een geweldig restaurant). Dus goed plan om voor de wijn te kiezen!

Ben net 3 dagen terug uit de VS, maar begin nu al zin te krijgen in Hongarije :)

Ik weet niet waar je verblijft maar de eerste destinationcharger in Budapest is operationeel.

Schermafbeelding 2017-04-11 om 22.03.40.png
 
Wij gaan zelf binnenkort ook weer naar Hongarije en deze keer heb ik bewust een DeC hotel gereserveerd als overnachting. Het is best nog wel een mooie lokatie en we blijven er daarom twee nachten. Het gaat om 1A Landhotel Schicklberg, onder Linz. Voor de kinderen ook fijn want binnenzwembad, speeltuin en voor ons fijne welness etc. Verder heel goede reviews.

Ongeveer 10 tot 11 uur rijden hier vandaan, dus vroeg in de ochtend op pad, kunnen hoppen via de SuC's langs de A3 in Duitsland en de laatste kan dan Regensburg zijn want vanaf daar is het 200 km naar het hotel. Alle trajecten, op laatste vanaf Wenen na met 350 km tot eindbestemming liggen op zo rond 200 km. Vanuit hotel dan weer 100% geladen vertrekken en dan één stop, in Wenen, en dan door naar bestemming.

In vergelijking met overnachting vroeger op lokatie zonder DeC besparen we twee SuC stops.
De hele reis van 1450 km kent dan nog maar 4 SuC stops, Drie op de eerste dag, Mogendorf, Wertheim (of Geiselwind, afhankelijk van hoe snel de kinderen in Mogendorf uitgespeeld zijn) en Regensburg. Tweede (eigenlijk dus derde) dag Wenen.
Zo ziet het er al heel comfortabel uit en de bedoeling van de DeC komt goed in beeld :)