Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
In Juni verblijf ik een weekje in Hotel Metropole te Brussel. Nu zoek ik een goede parking mét laadfaciliteit. Er worden 3 parkings in de buurt aangeraden (Alhambra, Munt of de Brouckère). Helaas nergens een vermelding over eventuele laadfaciliteiten. Ken iemand deze garages hier? Zijn ze toegankelijk met een S, of kan ik maar beter met de ICE gaan?
Je kan hem gratis aan de Type2 of CHAdeMO lader gaan hangen bij Electrabel (Simon Bolivarlaan 34, 1000 Brussel ), niet zo heel ver daarvandaan.
 
In Juni verblijf ik een weekje in Hotel Metropole te Brussel. Nu zoek ik een goede parking mét laadfaciliteit. Er worden 3 parkings in de buurt aangeraden (Alhambra, Munt of de Brouckère). Helaas nergens een vermelding over eventuele laadfaciliteiten. Ken iemand deze garages hier? Zijn ze toegankelijk met een S, of kan ik maar beter met de ICE gaan?
Op wandelafstand heb je deze: http://chargemap.com/points/details/parking-p
 
In Juni verblijf ik een weekje in Hotel Metropole te Brussel. Nu zoek ik een goede parking mét laadfaciliteit. Er worden 3 parkings in de buurt aangeraden (Alhambra, Munt of de Brouckère). Helaas nergens een vermelding over eventuele laadfaciliteiten. Ken iemand deze garages hier? Zijn ze toegankelijk met een S, of kan ik maar beter met de ICE gaan?

deze werkt ook en is net om de hoek #1829
 
Hmmm... mijn ervaring is dat die lader continu bezet is door taxirijdend Brussel met Nissan Leaf aan de Chademo en de BYD aan de AC43kW. Een soort taxi hangout in Brussel om zo te zeggen.

Klopt! Ik heb de verantwoordelijke reeds gecontacteerd, maar die ziet het probleem niet. Voor de statistieken is dat natuurlijk fijn: er wordt bijna permanent geladen. De BYD laadt ongeveer 30 kW AC.
Soms laten ze de taxi's onbemand laden, zijn ze al een tijd vol, maar houden ze het laadpunt toch bezet. Niet correct. Met de juiste code kan je de taxi's ontkoppelen.
 
ImageUploadedByTapatalk1433679368.833418.jpg


Dit gebeurd in Duitsland zoooo vaak. 3 vd 6 plekken ICE'd bij Hengersberg.

Aso's!

Inmiddels 1300km gereden al weer door Europa! Praag en nu naar Salzburg en de Alpen :)
 
Super vervelend inderdaad Wido. Hier in Enschede hebben we het ook veel in de stad, Duitsers die komen winkelen en dan op de laadplekken parkeren. Dus er is bijna nergens nog te laden dan.

Het was daarom zelfs zeer opvallend dat we bij onze trip naar Oostenrijk en Slovenie praktisch geen ICE'd plekken hadden bij de SuC's in Duitsland. Bij Geiselwind was zelfs een groot festival gaande en uiteindelijk kwam er alleen een BMW i3 een plek ongewenst bezet houden, verder bleef alles vrij voor Tesla's (zelfs al stond letterlijk het gehele parkeerterrein er omheen helemaal vol!).

Vergeet bij Salzburg overigens niet te eten bij Kaiserhof, is zeker een aanrader :)
 
Super vervelend inderdaad Wido. Hier in Enschede hebben we het ook veel in de stad, Duitsers die komen winkelen en dan op de laadplekken parkeren. Dus er is bijna nergens nog te laden dan.
volkssport?

Het was daarom zelfs zeer opvallend dat we bij onze trip naar Oostenrijk en Slovenie praktisch geen ICE'd plekken hadden bij de SuC's in Duitsland. Bij Geiselwind was zelfs een groot festival gaande en uiteindelijk kwam er alleen een BMW i3 een plek ongewenst bezet houden, verder bleef alles vrij voor Tesla's (zelfs al stond letterlijk het gehele parkeerterrein er omheen helemaal vol!).
Gieselwind was ik Donderdag, daar was ik positief verrast! Idd, alles vol, maar geen SuperChargers!

Vergeet bij Salzburg overigens niet te eten bij Kaiserhof, is zeker een aanrader :)

Daar blijf ik overnachten, dus ga er zeker wat eten!
 
Na Italie vorig jaar wordt het deze zomer Spanje. Bewust gekozen voor een plek vlakbij Girona aangezien er daar een SC zou komen. Tot op heden is deze helaas nog under construction en helaas kan ik nergens online iets vinden over de progressie. Plan B dus, op zoek naar alternatieve laadmogelijkheden, maar Spanje is akelig leeg op de verschillende "Chargemap overzichten"....verder ook weinig iKea's in de omgeving van Girona....

Ik had gehoopt dat de Tesla vakantie dit jaar een stuk minder avontuurlijk zou zijn dan vorig jaar, maar het lijkt erop dat Spanje een nog groter avontuur is dan Italie een jaar geleden.

Zijn er hier mensen die deze zomer naar Spanje gaan? En zo ja, wat voor laadpassen neem je mee, welke type laadkabels, zijn er alleen in Barcelona oplaadpunten of kijk ik naar de verkeerde chargemaps?
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen! Dank alvast
 
Ik ga eind juli/begin augustus naar Sitges bij Barcelona en wil vanaf daar de omgeving verkennen en het liefst nog verder rijden. Maar zonder Super chargers ben ik bang dat dit heel moeilijk gaat worden. Ik hoop dat anderen hun ervaringen en tips hier kunnen delen. Is het moeilijk om onderweg te (snel) laden en hoeveel extra reistijd gaat dit kosten? En natuurlijk wat heb je allemaal nodig aan kabels, verloopstekkers en kaarten/abonnementen. Verder heb ik goede hoop dat Tesla mobiele super chargers op de routes plaatst.....Heeft iemand hier informatie over?

Wellicht is het handig om hier een aparte thread voor aan te maken.



Na Italie vorig jaar wordt het deze zomer Spanje. Bewust gekozen voor een plek vlakbij Girona aangezien er daar een SC zou komen. Tot op heden is deze helaas nog under construction en helaas kan ik nergens online iets vinden over de progressie. Plan B dus, op zoek naar alternatieve laadmogelijkheden, maar Spanje is akelig leeg op de verschillende "Chargemap overzichten"....verder ook weinig iKea's in de omgeving van Girona....

Ik had gehoopt dat de Tesla vakantie dit jaar een stuk minder avontuurlijk zou zijn dan vorig jaar, maar het lijkt erop dat Spanje een nog groter avontuur is dan Italie een jaar geleden.

Zijn er hier mensen die deze zomer naar Spanje gaan? En zo ja, wat voor laadpassen neem je mee, welke type laadkabels, zijn er alleen in Barcelona oplaadpunten of kijk ik naar de verkeerde chargemaps?
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen! Dank alvast
 
Lokatie wilde men kennelijk niet zeggen.

Ik las het op een duits forum, zie linkje.

Omdat daar geen scouts actief zijn kunnen er misschien meer verrassingen volgen.

Brenner heeft trouwens zes stalls ipv vier. Zoals op supercharge. Info staat. Gaan we deze zomer zeker proberen

Klopt op de Tesla website wel meer niet. Kovina in Slovenië stond ik vanmiddag (zeer netjes btw!), maar dat zijn 6 stalls terwijl de website 8 zegt.

Inmiddels in Italië in een B&B waar de Tesla zeer veel aandacht trekt.

1900km and counting!