Afgelopen
verlengd weekend retourtje Oostenrijk gedaan.
In heenrit wat onzorgvuldig geladen. We hebben met de jaren onze
favorieten en onze minder leuke stops, dus Wertheim wou ik vermijden maar dat lukte niet (of ik durfde niet, en wou niet langer wachten in Mogendorf want aan 40kW laden wordt ik ongeduldig). Heb na 6 minuten beslist door te rijden naar Dettelbach. Degenen die vervolgens de supercharger in Wertheim helemaal hebben bezet kunnen. me danken
. Nu, ma 8 minuten had ik het daar ook gezien en dan maar doorgereden naar Geiselwind waar niemand stond.
Na Geiselwind ook een bezoekje gebracht aan de nieuwe in Pfaffenhofen, en op weg ernaar een Porsche Taycan zien laden in Schweitenkichen. Een half uurtje later stond ie er nog, terwijl wij al weer op weg waren naar Bernau voor de obligatoire sticker en tankstation-cornetto. In totaal 9 uren gereden en 2u 40m geladen.
Op terugweg in één ruk tot Pfaffenhofen gereden, 283km is volgens mij de langste afstand die ik ooit op 1 acculading met de X heb gedaan. Na 45 minuten en een babbeltje met een gloednieuwe Model 3-eigenaar verder gereden naar Geiselwind voor wat eten. Een omweg in Wurzburg moeten nemen waarna ik met nog een aangegeven 5% besliste om voor de eerste keer uit te wijken naar Wiesbaden voor 6 minuten, om in Mogendorf de laatste etappe voor te bereiden. 17 minuten langer gereden, en 1 minuut langer geladen.
Globaal gezien merk je wel dat het wat drukker wordt aan de superchargers, en de uitbreidingen welkom zijn (Pfaffenhofen) of gewoon genegeerd lijken te worden (Dettelbach). Heel vreemd dat in beide richtingen de navigatie lekker deed of Schweitenkirchen niet bestond
.
Uit Teslamate blijkt dat tot een 43% mijn Model X het volle vermogen krijgt, en erna zakt. Bij 50% nog maar 90kW, bij 60% 69kW, bij 70% 53kW. Maar in Bernau begon de curve al te zakken bij 33%.
Kijk overigens ook eens naar het verschil met een 120kW supercharger en een 150kW supercharger:
Mogendorf:
Pfaffenhofen: