Vrijdag en gisteren in 2 dagen naar regio San Sebastian gereden. Alles overdag en gestopt bij Lille, Senlis en in de buurt van Le Mans overnacht bij familie. Daarna stops bij Saintes, Bordeaux en Bayonne.
Prima reis gehad, de X is een heerlijke reiswagen. Autopilot werkt meestal goed, NoA heb ik maar uitgezet, dat werkt voor mij niet. Alle superchargers vol of met maar 1 plek vrij. Veel Nederlanders, een enkele Belg en in Frankrijk meer dan de helft Franse 3’s bij de superchargers. Dat was vorig jaar nog niet, maar in Frankrijk hebben ze de 3 ook ontdekt.
Bij de troosteloze SuC van Saintes waar we de laatste vrije stall hadden kwamen vlak na ons 4 Nederlandse Tesla’s en 3 Franse. Dat was de eerste keer dat ik 7 wachtende auto’s zag bij een SuC van 8 plekken. En we kregen elk max 56kW, dus dat was een uur wachten voor een aantal. Deze gaan we niet snel nog eens bezoeken.
Opvallend vond ik dat het volgens mij vroeger zo was dat als je als eerste bij een A/B paar aankoppelt de volle mep krijgt en de nummer 2 het restant. Dus als ik met 112kW sta te laden en nr2 komt erbij, dan krijgt die om te beginnen 150-112=38kW en dat loopt dan later af voor mij en op voor nr2. Op die manier ben ik snel weg en dat bevordert de doorstroming.
Nu stond ik bij Suc Tours bij dat mooie kasteel/hotel met 112kW te laden op 3A en komt een NL 3 naast mij staan aan op 3B. Vrijwel direct zak ik naar 67kW. Is dat nieuw of heb ik vroeger niet goed opgelet? Ik SuC al sinds onze eerste reis naar Noorwegen in 2015 maar dit had ik niet eerder gezien of gehoord.
Ben toen verkast naar 1B omdat 1A vrijkwam en kreeg daar meteen weer 110kW. Ach, die paar dagen per jaar dat het zo druk is overleven we wel. First world problems.