Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
image.jpeg
Als je enigsinds in de buurt bent: in Praag wordt kennelijk een oud pompstation (gedeeltelijk?) omgebouwd tot Supercharger:
View attachment 185563
Zou kwam ik vorige week langs dit ex-pompstation tussen Den Bosch en Vught. Schijnt een ICT bedrijf in te zitten...
Ideale plek voor SuC of DeC. :)
 
Ben een vakantieroute aan het plannen (kleine wegen, geen doorgaande route langs de SuC's) en zou daarvoor eigenlijk de SuC's maar met name ook de destination chargers in google maps willen zien. Dan heb ik alles bij elkaar. Ben nu telkens aan het switchen met chargemap, tesla site voor destination chargers en google.. Was op op zoek naar de GPX coordinaten van de Tesla destination/SuC chargers, maar kan die niet vinden.. Iemand ervaring ?
 
Ben een vakantieroute aan het plannen (kleine wegen, geen doorgaande route langs de SuC's) en zou daarvoor eigenlijk de SuC's maar met name ook de destination chargers in google maps willen zien. Dan heb ik alles bij elkaar. Ben nu telkens aan het switchen met chargemap, tesla site voor destination chargers en google.. Was op op zoek naar de GPX coordinaten van de Tesla destination/SuC chargers, maar kan die niet vinden.. Iemand ervaring ?

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.teslamotors.com/all-locations?

Kun je evt. online converteren naar ander format, bijvoorbeeld met JSON To CSV Converter
 
Ik was daar in de afgelopen paar dagen. Ook de Forcola di Livigno en de Albulapas gedaan.

Enorm verschil in drukte! De Stelvio pas is natuurlijk heel bekend en dat is te merken. Er zijn veel fietsers en motoren. Ook vooral Britten met oldtimers. De andere passen zijn een stuk rustiger en prettiger om te rijden.
 
binnen enkele maander rij ik 3 jaar met een model S. Toch stond ik vandaag weer versteld met wat een prachtige wagen we mogen rijden. van Waasmunster naar Wenen en 95% op AP.
nog nooit in mijn leven heb ik op een dag 1240km gereden. vandaag om 6 uur vertrokkem en om 21.20 aangekomen en totaal niet moe.
Voor mij werkt de nav. perfect. 3 keer heeft hij me rond lange files omgeleid.De SuC in Wenen stond volzet door Oosterijkers. gelukkig reed er snel eentje weg. de tesla aan de lader en te voet naar het hotel. 5 min stappen van de SuC. Check in en een douche en terug om de auto. nu zit ik nog even in de auto te wachten tot hijvgenoeg geladen is om morgen naar Slowakije te trekken.
 
binnen enkele maander rij ik 3 jaar met een model S. Toch stond ik vandaag weer versteld met wat een prachtige wagen we mogen rijden. van Waasmunster naar Wenen en 95% op AP.
nog nooit in mijn leven heb ik op een dag 1240km gereden. vandaag om 6 uur vertrokkem en om 21.20 aangekomen en totaal niet moe.
Voor mij werkt de nav. perfect. 3 keer heeft hij me rond lange files omgeleid.De SuC in Wenen stond volzet door Oosterijkers. gelukkig reed er snel eentje weg. de tesla aan de lader en te voet naar het hotel. 5 min stappen van de SuC. Check in en een douche en terug om de auto. nu zit ik nog even in de auto te wachten tot hijvgenoeg geladen is om morgen naar Slowakije te trekken.

Goede reis en veel plezier Frank!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
binnen enkele maander rij ik 3 jaar met een model S. Toch stond ik vandaag weer versteld met wat een prachtige wagen we mogen rijden. van Waasmunster naar Wenen en 95% op AP.
nog nooit in mijn leven heb ik op een dag 1240km gereden. vandaag om 6 uur vertrokkem en om 21.20 aangekomen en totaal niet moe.
Voor mij werkt de nav. perfect. 3 keer heeft hij me rond lange files omgeleid.De SuC in Wenen stond volzet door Oosterijkers. gelukkig reed er snel eentje weg. de tesla aan de lader en te voet naar het hotel. 5 min stappen van de SuC. Check in en een douche en terug om de auto. nu zit ik nog even in de auto te wachten tot hijvgenoeg geladen is om morgen naar Slowakije te trekken.
Hiervan krijg je als newbie toch een heel goed gevoel. Goede reis Frank, veel plezier en kom weer veilig thuis!
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Woensdag gaan we met z'n vieren naar Ierland, een mooie trip : Calais-Folkestone, Zuid Engeland, Wales, overvaren, weekje huisje in zuid Ierland en weer terug. Toch maar reserve wiel en krik ingepakt, ruimte zat (in een Classic) !!
 

Attachments

  • IMG_3493 (Small).JPG
    IMG_3493 (Small).JPG
    39.9 KB · Views: 45
  • IMG_3496 (Small).JPG
    IMG_3496 (Small).JPG
    53.8 KB · Views: 52
  • Like
Reactions: ebullio
:eek:Gisteren toch een stressmoment gehad.
ap een bepaald moment bij wegenwerken in oostenrijk koos ik de verkeerde kant. Linkerkant, een vak van 2m met aan beide kanten betonblokken over een lengte van maar liefs 11km lang.
Autosteer ging niet aan en alle sensoren rondom stonden rood. Kwam er op de koop toe nog een klein autotje porren.
tegen 80km/u ben ik er door gereden en volledig verkrampt er uit gekomen
 
  • Funny
Reactions: Basvdpoel