Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand een goede tip voor een snel en werkend laadpunt als ik eind november naar Parijs wil rijden (vanuit Maastricht of vanuit Den Haag). Als ik niet 80 km/u achter een vrachtwagen wil rijden, is het handig als ik op de route ergens wat kan bijladen. :smile:
Verder vroeg ik me af of ik een type 2 <-> type 3 laadkabel of iets anders nodig heb in Frankrijk. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Als je op deze link klikt: Nissan et Ikea partenaires pour linstallation de bornes de recharge rapide
dan kun je zien welke ikea's in frankrijk over oplaadpunten beschikken. Veelal bieden ze 43kW AC type 2 Mennekes en 50kW Chademo aan. Wat ook nog eens leuk is dat het gratis is :) Zo is Zuid-Frankrijk in 2014 goed bereikbaar. En ikea is een win-win situatie ;-)

Vlakbij Eurodisney zit ook een AC snellader. Wat wil je nou nog meer?
 
Bedankt voor jullie tips!

Heb voor de route vanaf Den Haag naar Parijs het volgende bedacht:

LocatieVermogenkm van DHkm naar Parijspassenlaadtijdwebsiteopeningstijden
Locristi (bij Gent)11 kW177 km317 kmEssent e.a.ca 3uhttp://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/26693nvt
Zele (bij Gent)11 kW166 km325 kmEssent e.a.ca 3uhttp://www.oplaadpalen.nl/laadpaal/28937nvt
Ikea Gent11 kW191 km304 kmgeenca 3uhttp://www.ikea.com/be/nl/store/gent/store_infoma-za 10-20,
vrij 10-21
Ikea Gonesse (Parijs Noord)22 kW453 km37 kmgeen1 uurhttp://chargemap.com/points/details/ikea-gonessema-zo 10-20,
do-vr 10-22
Ikea Vélizy (Parijs Zuid)22 kW484 km0 kmgeen
http://chargemap.com/points/details/ikeama-zo 10-20,
do-vr 10-22
Onderweg laden in de buurt van Gent (3 opties, helaas allemaal 11 kW) en eventueel in Parijs Noord bij Ikea nog even bijladen als de overgebleven range dan erg laag is. Ikea in Parijs Zuid is dichtbij mijn bestemming dus kan ik eventueel gebruiken als er geen andere laadmogelijkheden ter plekke zijn.

Een andere optie is om te vertrekken vanaf mijn ouders in Maastricht, dan zien de mogelijkheden er zo uit:

LocatieVermogenkm van Maastrichtkm naar Parijspassenlaadtijdwebsiteopeningstijden
Ikea Gonesse (Parijs Noord)22 kW377 km37 kmgeen1 uurhttp://chargemap.com/points/details/ikea-gonessema-zo 10-20,
do-vr 10-22
Ikea Reims22 kW301 km156 kmgeenca 2uhttp://chargemap.com/points/details/ikea-reimsma-za 10-20,
vrij 10-22
Ikea Vélizy (Parijs Zuid)22 kW408 km0 kmgeen
http://chargemap.com/points/details/ikeama-zo 10-20,
do-vr 10-22
Ik zou dan via Ikea Reims kunnen rijden (is een iets langere route) of direct naar Parijs en bij Ikea in Parijs Noord kunnen laden, maar dan zal ik wel wat rustiger moeten rijden om de 377 km ontspannen te kunnen halen.

Mocht iemand nog een goede aanvulling weten (liefst 22 kW) dan hoor ik dat graag want hoe meer alternatieven hoe relaxter de reis! :cool:
 
Goed idee zo'n fietsje voorin, dan kun je idd echt makkelijk alle kanten op qua laadpunt / hotel. Alleen in de bergen lijkt het me wat minder :)
Van Ikea naar ikea is ook een idee ja.
Duidelijk dat er veel improvisatie talent op dit forum zit :)

Overweeg om zelf een kaart obv Google Maps in elkaar te zetten waarop we met die circles je radius kunt bekijken en dan door TMC user gevalideerde/gereviewde hotels erop. Denk alleen dat dit binnen een jaar niet meer nodig is met groeiende SC netwerk (en natuurlijk de alternatieve Ikea route :))

Ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt op een zwarte zaterdag, hoe effectief is zon supercharger netwerk dan nog? Helemaal als de Model E er is en andere ev's in grote aantallen rondrijden. Vermoed dat er toch iets van soort reserveringssysteem nodig is, of nog veel sneller laden en meer laadpunten.
Lijkt me een probleem over jaar of 5, dan heb of ben ik allang bezig met de opvolger voor de model S.
 
Ook wij willen graag in juli 2014 met de MS naar Italie, omgeving Pisa is de eindbestemming. Enig pioniersbloed is hier wel aanwezig (al een wereldrecord met een Tesla op zak...).

Iemand nog nieuws te melden over bereikbaarheid Italie in juli 2014 met de MS? Anders moeten we zo langzamerhand een vliegtuig boeken...

goed voornemen. Wij gaan 2014 naar Italie, Bardolino, Lago di Garda. Route via Belgie, frankrijk, zwiterland, en dan over Milaan lijkt haalbaar. Echter Italie zelf wordt zoeken. Alternatief via duitsland, oostenrijk lijkt een nog grotere uitdaging. Ik blijf zoeken en tip je als ik info heb.
 
Ook wij willen graag in juli 2014 met de MS naar Italie, omgeving Pisa is de eindbestemming. Enig pioniersbloed is hier wel aanwezig (al een wereldrecord met een Tesla op zak...).

Iemand nog nieuws te melden over bereikbaarheid Italie in juli 2014 met de MS? Anders moeten we zo langzamerhand een vliegtuig boeken...

Wij gaan nu al boeken en kijken pas 2 a 3 maanden van te voren hoe we er gaan komen. Het supercharger network wordt behoorlijk snel uitgerold in USA, als ze in Europa ook zo snel uitrollen dan moeten we een heel eind gaan komen in de zomer 2014 als je naar het SC kaartje op de Tesla site kijkt. Worst case scenario is dat we een paar extra dagen vakantie moeten nemen om er te kunnen komen met overnachting in hotel.... geen drama :)
 
over dat supercharger netwerk in Europa gesproken: ik hoor er weinig meer over. Ze zijn al een tijdje bezig in Duitsland (Scheppach) maar voor zover ik weet is dat nog steeds niet geopend.
en binnenkort schijnt er eentje in Zwitserland te komen (Eck von la Gruyere). Je zou toch verwachten dat er al op meer plaatsen stations worden aangelegd, aangezien ze aan het eind van de winter een eerste netwerk van Nederland naar de alpen actief willen hebben....
Weet iemand al meer?
 
Goedemorgen allemaal,

Wij plannen nu een vakantie met de kerstdagen naar Noord Spanje (Asturias, aan de Atlantische kust). Niet via Frankrijk, maar via Engeland! Bedoeling is om het de ferry van Hoek van Holland naar Harwich te varen. Vandaar is het 270 km naar Portsmouth, waar wij de ferry naar Bilbao nemen. Vandaar is het nog zo'n 280 km naar onze bestemming (een gehuurd huis waar wij met 13A op de UMC kunnen laden.

Wij blijven ongeveer drie dagen in Engeland, dan 8 dagen in Spanje en dan weer twee dagen Engeland. In totaal 5 nachten op de verschillende ferry's.

Laden in Engeland lijkt goed te komen. Ik ga een laadpas aanvragen bij ecotricity. Met dat laadnetwerk en een ander netwerk waar geen laadpas voor nodig is, zou de dekking in Engeland meer dan voldoende moeten zijn. Laden in Spanje lijkt lastiger. Er zijn publieke laadpalen, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen wat voor type aansluitingen dat zijn en welke laadpas (passen?) ik daar voor nodig heb. Nu hoe ik niet perse te laden van Bilbao naar Asturias zolang ik bij aankomst een volle accu heb, maar ik vind het uiteraard fijn om wel alternatieven te hebben. Laden zou wel kunnen in de Paradores (een netwerk van zeer mooie hotels in Spanje), maar dan heb ik wel de rode adapter nodig die tesla vooralsnog niet kan leveren.

Ik houd jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
over dat supercharger netwerk in Europa gesproken: ik hoor er weinig meer over. Ze zijn al een tijdje bezig in Duitsland (Scheppach) maar voor zover ik weet is dat nog steeds niet geopend.
en binnenkort schijnt er eentje in Zwitserland te komen (Eck von la Gruyere). Je zou toch verwachten dat er al op meer plaatsen stations worden aangelegd, aangezien ze aan het eind van de winter een eerste netwerk van Nederland naar de alpen actief willen hebben....
Weet iemand al meer?
Ben ook heel benieuwd. Voor einde dit jaar zou er een aantal nieuwe geopend moeten zijn.
Eck von la Gruyere; Bron?
Kan die plaats niet vinden, is dat ergens tussen Montreux en Bern? Zou perfect voor mij zijn:smile:
 
Voor Italie: ik had in het (kleine) Italie-forum een Engelstalig bericht gezet of er daar info is over laadpalen. Die is keurig beantwoord, ook in het Engels. Ik kopieer de inhoud naar hieronder. Bij de tweede link kwam ik zelfs bij de laadpuntgegevens "Mennekes" tegen, dus dat moet toch de standaard Europese stekker zijn!

You can look at some links like this : https://www.eneldrive.it/ or http://mobility.gruppohera.it/ or download the app for Iphone.
The map is quite updated, at least for the Bolonga neighbourhoods. In any case for summer 2014 probably there will be also some Tesla superchargers in north Italy. At least we hope!
 
Voor Italie: ik had in het (kleine) Italie-forum een Engelstalig bericht gezet of er daar info is over laadpalen. Die is keurig beantwoord, ook in het Engels. Ik kopieer de inhoud naar hieronder. Bij de tweede link kwam ik zelfs bij de laadpuntgegevens "Mennekes" tegen, dus dat moet toch de standaard Europese stekker zijn!

You can look at some links like this : https://www.eneldrive.it/ or http://mobility.gruppohera.it/ or download the app for Iphone.
The map is quite updated, at least for the Bolonga neighbourhoods. In any case for summer 2014 probably there will be also some Tesla superchargers in north Italy. At least we hope!

DANK! Waardevolle info
 
Pioniers,

Jullie enthousiasme doet me even terugkomen op mijn post #17. Deze bevatte namelijk verkeerde informatie.

De kosteloze actieradius waarbinnen Roadsite Assistance opereert is immers géén 150 km, maar slechts 100 km rond servicecentra. Dit kwam ik te weten na expliciete vraag aan Tesla: ... Is a pan European service that covers any purchased Model S within the warranty zone in case of a breakdown (assistance).
Roadside Assistance is covered for the range of 100 km. Any additional km would be subject to the customer's approval and cost. ...


Omdat ik niet weet wat de betalende tussenkomst zou kosten (als die de "gewone" Teslanorm: onderhoud, hoedenplank, wielen, ... volgt zou dit wel eens pittig kunnen zijn), denk ik dat jullie niet alleen laadpalen moete inventariseren, maar je route toch eens goed moet afzetten tegenover de servicecentra die er zijn: 2 in Frankrijk, 1 in Italië , géén in Spanje.

Een standaardpechverhelpingverzekering zou m.i. hier een no-brainer moeten zijn.
 
Zo voortvarend als er in Nederland aan de bouw van superchargers gewerkt wordt, zo rustig lijkt het er in Duitsland aan toe te gaan. Over de vorige maand aangekondigde SC in Jettingen ( de enige in Duitsland tot nu toe) schrijft een Duits forumlid:

Am letzten Dienstag war noch nichts zu sehen, bis auf ein abgespertes Areal direkt neben dem McDonald.


lg


Eberhard

Het lijkt er niet op dat ik hier over drie weken gebruik van kan maken. Overweeg nu toch maar met de ICE te gaan, zeker omdat het ook nog niet zeker is dat alle AC laders langs de Duitse snelwegen werkelijk 22kW leveren.
 
Bestaat er een type2/type3 converter? Zou in Frankrijk echt heel fijn zijn.
Thanks! Een auto huren is ook duur.....maar hoe hang ik deze nu aan mijn Tesla? Moet nog een koppelstukje aan?
Als ik het zo zie kan je die gewoon rechtstreeks op je Tesla aansluiten. Maar een bevestiging somewhere dat ie ook werkt met de Tesla zou wel prettig zijn. En dan nog achterhalen hoe je de laadpalen in Frankrijk aan kan zetten (franse laadpas oid?). Als iemand dat weet zou ik dat graag horen, ik kan het niet vinden.