Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Optie via frankrijk (metz -Nancy-macon-etc) en optie via duitsland (waldlaubersheim - achern - egerkingen - etc) zijn beide goede alternatieven, maar ik zou voor optie via Duitsland kiezen denk ik. Rijdt rustiger, mooiere afstanden tussen de superchargers en daardoor prima doorrijden met korte stops en echte superchargers met 6-8 stalls en voorzieningen er omheen ipv die franse noodagregaten. is winterbanden nog nodig in april?
 
Het aantal stalls zou voor mij ook de hoofdreden zijn om voor D / CH te kiezen... Je zult maar de 2e wachtende zijn, en allemaal met ca 50Kw moeten bijladen....

Alles is overigens relatief, want indien het alternatief D / CH er niet zou zijn dan zou ik maar wat blij zijn met 50 Kw.....
 
he, dank!
ik had inmiddels ook wel door dat de tesla jongens niets durven of mogen zeggen (liability) anders dan, laat het doorrekeken door je eigen electricien. De verlengkabel van 10 m is goed idee, dat maakt samen 14 en vast meestal genoeg.
ik ben benieuwd hoeveel bagageruimte we nu straks vol hebben met kabels. Ik heb ook nog de camping plug overwogen, maar ik denk dat de 10m kabel alleen voldoende gaat zijn.
En nu Luxemburg erbij is gekomen, wordt de reis ook al stukken ontspannener.
en ik ga op zoek naar Daniel.
leonie
 
Voor al mijn kabels en andere zaken die in een gewone auto ook liggen, heb ik me de frunk-organizer box aangeschaft.
Deze is zeker groot genoeg en past perfect in het gat achter in de frunk, uiteraard niet bij de D-versies :)
1021170-00-A_Front_Trunk_Organizer_Box_1_large.jpg
 
Versie 6.2 toont wel pijnlijk het gebrek aan superchargers in Frankrijk aan. Tripje Noord-Holland - Sarlat: 16+ uur volgens de voorspelling. 70 km en twee uur om over RN van Tours naar Limoges. Met de Range Rover kan het onder de 12 uur inclusief dinerpauze - wordt nog een klus om mijn echtgenote te overtuigen. Het schijnt dat mijn Chademo-adapter binnenkort in Amsterdam ligt, dan zou ik het nog met een stop bij de Auchan in Orléans en Chateauroux kunnen proberen.
 
Ik had al even de route naar het vakantiehuisje van mijn ouders berekend, in één of ander dorp zo'n 33 km schuin onder Limoges. Een rit via Superchargers werd inderdaad ook ruim 16 uur. Volgens Google Maps is het 9 uur en 45 minuten, maar in de praktijk weet ik dat onder de 11 uur goed haalbaar is inclusief pauzes. Dat is toch wel een beetje een groot verschil.

Nou gaat het mij op zich niet heel erg om de tijd. Ik rijd in Frankrijk vaak ook binnendoor in plaats van over de Peage, want dan zie je nog eens wat en alleen maar rechtdoor rijden is ook weer zo saai als je dat een hele dag doet. Maar ook binnendoor is het nog wel goed in 12 uur te rijden.
 
Versie 6.2 toont wel pijnlijk het gebrek aan superchargers in Frankrijk aan. Tripje Noord-Holland - Sarlat: 16+ uur volgens de voorspelling. 70 km en twee uur om over RN van Tours naar Limoges. Met de Range Rover kan het onder de 12 uur inclusief dinerpauze - wordt nog een klus om mijn echtgenote te overtuigen. Het schijnt dat mijn Chademo-adapter binnenkort in Amsterdam ligt, dan zou ik het nog met een stop bij de Auchan in Orléans en Chateauroux kunnen proberen.
Er zit nog een te grote veiligheidsmarge in de software van 20% restlading bij aankomst. Over het algemeen kun je dus (flink) korter laden dan begroot.
 
Er zit nog een te grote veiligheidsmarge in de software van 20% restlading bij aankomst. Over het algemeen kun je dus (flink) korter laden dan begroot.

zie het al een tool om de flatbed transporten te vermijden ;) 20% is veel, in mijn idee té veel. dat zou dan op bijna 100 typical km's komen. Bij een lege batterij is dat er op 10 minuutjes bij, bij een halfvolle zit je toch gemakkelijk aan 20 minute. Maar als je op onbekend terrein bent is 20% marge dan toch weer net "gemakkelijk" en "comfortabel"

Ik heb mijn route snel-snel via evtripplanner berekend, en adhv de rangekm's per leg dat hij aangeeft heb ik een herberekening gedaan naar de typicals ; dan de laadtijden berekend en moet zeggen dat op de 4 laadpunten ; de tripplanner "maar" in het totaal een half uurtje extra laadt. Dat valt al-bij-al nog mee, ik vraag me af als hij tijdens die berekening ook rekening houdt met bezetting op de Suc's, misschien zie je dat pas als je er bijna bent (ivm sharing -en dus minder vermongen - tussen de chargers)

Ik ga het zowiezo bijhouden in een excelletje .. en zal dat met plezier delen na aankomst & vertrek.

Groot nadeel vind ik wel dat hij je niet verteld met hoeveel procent batterij je op je destination zal aankomen, ik veronderstel ook 20%, maar dat lijkt me toch niet verstandig. De laatste laadbeurt zal dan toch wel even "hamsteren" zijn.
 
Groot nadeel vind ik wel dat hij je niet verteld met hoeveel procent batterij je op je destination zal aankomen, ik veronderstel ook 20%, maar dat lijkt me toch niet verstandig. De laatste laadbeurt zal dan toch wel even "hamsteren" zijn.
Hij geeft aan met hoeveel restlading op je eerstevolgende stop komt. Hij kan natuurlijk onmogelijk van tevoren weten hoe lang je daadwerkelijk zult laden voor dat je doorgaat naar je volgende laadstop.
 
Hij geeft aan met hoeveel restlading op je eerstevolgende stop komt. Hij kan natuurlijk onmogelijk van tevoren weten hoe lang je daadwerkelijk zult laden voor dat je doorgaat naar je volgende laadstop.

Eigenlijk gaat het om de vraag hoeveel "risico" je durft te nemen. Ik heb er geen enkel moeite mee zo te rijden dan ik aankomend bij een SuC nog 5 km typical over heb.. Een ander zal meer speling willen hebben. Mooiste zou wellicht zijn een schuifje waarmee je individueel het percentage kan aangeven (5%, 105, 20% etc)
 
Eigenlijk gaat het om de vraag hoeveel "risico" je durft te nemen. Ik heb er geen enkel moeite mee zo te rijden dan ik aankomend bij een SuC nog 5 km typical over heb.. Een ander zal meer speling willen hebben. Mooiste zou wellicht zijn een schuifje waarmee je individueel het percentage kan aangeven (5%, 105, 20% etc)

Ik ben vooral geïnteresseerd in de optie van met 105% aankomen:biggrin:

Als wij road trips doen, dan is het juist de sport om met minder dan 5 aan te komen. De bestuurder die meer dan 20 km typical range overlaat/d moet de koffie betalen.
 
Om weer iets meer on-topic te komen: ik vind dat het SuC netwerk in de zuidelijke landen wel erg lang op zich laat wachten. Voor de winter (die al achter ons ligt) was toch al wat meer voorzien, voor Italië i.e.g.. Ik begin me alweer een beetje zorgen te maken over het moeten behelpen in Italië, en ik mopper niet graag, maar hier voel ik me toch een beetje in de steek gelaten door Tesla. Terwijl Duitsland meer en meer verdicht raakt en ronduit luxe begint te worden, zijn in die landen de basisroutes nog niet eens geregeld...
 
Ja, hier hetzelfde gevoel over Italië. Ik wacht met spanning op Aosta (in aanbouw) en Savona , met die SuC's wordt mijn Italië trip eind mei makkelijk haalbaar. Nu os het op die route naar de kust lastig, want er zijn daar gewoon heel weinig laad opties, geen Hera, heen chademo opties.
Ik blijf nog even duimen..
 
... in de steek gelaten door Tesla. Terwijl Duitsland meer en meer verdicht raakt en ronduit luxe begint te worden, zijn in die landen de basisroutes nog niet eens geregeld...

Ben het natuurijk eens met de wens om ook in Italië meer SuCs te gaan zien...realiseer me inmiddels wel dat elk land op zich staat.. Denk dat Duitsland door Tesla gewoon gezien wordt als een belangrijker markt dan de meer zuidelijke landen...als je Du hebt overwonnen dan lukt het verderop ook wel.. (is een feit natuurlijk..).. Ten tweede is het ook een kwestie van vergunningen.. dat hele overheidsproces is in de Noordelijke landen gewoon veel volwassener.. Italië en ook Frankrijk (en Spanje mogelijk..) lopen daar ver op achter. Daarbij heeft Frankrijk het nadeel van centralisatie en Italië het nadeel van juiste tegenovergestelde.. Het is in deze landen gewoon allemaal veel lastiger om met zoiets innovatiefs als ene SuC te komen.