ebullio
Well-Known Member
Ik heb deze week tegen de harde wind in gefietst en met die wind mee, dan merk je pas wat een kracht er in de wind zit. Harde wind mee of tegen kan zomaar 70 à 80% schelen in verbruik.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heb vorige woensdag voor de eerste keer een iets langere route gereden en ik ben toch wat ongerust over de aantal kilometers die kan gereden worden. Ik heb ongeveer 70% autostrade gereden op cruise aan 120/h . In het overzicht van die dag enkele keren kort tot 130/h en gemiddelde snelheid van de dag 66 km/h. Ik ben gestrand op 267 km met nog 13 km op de teller. Bij navraag bij de service zeggen ze dat dit eerder normaal is . Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iedereen hier altijd aan 100km/h zal rijden. Als ik met enkele bezitters spreek zeggen ze dat een bereik van 330 à 350 moet haalbaar zijn. Ik vrees dat er iets verkeerd is maar dat dit niet zal toegegeven worden. Graag wat respons. Voor de rest ben ik echt wel zeer gelukkig met de wagen maar dit is voor mij toch een grote zorg
heb vorige woensdag voor de eerste keer een iets langere route gereden en ik ben toch wat ongerust over de aantal kilometers die kan gereden worden. Ik heb ongeveer 70% autostrade gereden op cruise aan 120/h . In het overzicht van die dag enkele keren kort tot 130/h en gemiddelde snelheid van de dag 66 km/h. Ik ben gestrand op 267 km met nog 13 km op de teller. Bij navraag bij de service zeggen ze dat dit eerder normaal is . Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iedereen hier altijd aan 100km/h zal rijden. Als ik met enkele bezitters spreek zeggen ze dat een bereik van 330 à 350 moet haalbaar zijn. Ik vrees dat er iets verkeerd is maar dat dit niet zal toegegeven worden. Graag wat respons. Voor de rest ben ik echt wel zeer gelukkig met de wagen maar dit is voor mij toch een grote zorg
Natuurlijk wordt voor veel rijders de snelheid voor een belangrijk deel bepaald door hoeveel je nog hebt en hoeveel je nog moet. Als ik mijn schoonfamilie 130 km verderop ga bezoek en daar geen laadmogelijkheid heb en dus op dezelfde lading terug moet, zonder SuC tegen te komen, ga ik niet sprinten en hou ik het op 120-130. Als ik 300 km of meer moet rijden en ik kom onderweg langs een SuC dan let ik meer op de snelheidscamera's dan op mijn verbruik, idem als ik na de eerstgenoemde 130 km wel een destination charge zou kunnen doen.Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iedereen hier altijd aan 100km/h zal rijden.
Tsja, snelheid in het kwadraat en westenwind... Als je met 120-130km/h zo'n 300-350km kunt rijden dan is 200km met 140-160km/h met tegenwind niet verrassend. (125[SUP]2[/SUP]/150[SUP]2[/SUP]=0,7 (tegenwind niet meegerekend))Zoals net vermeld in het algemene draadje: gisteren haalde ik max 200 km met een 100% charge. Wel kunnen doorrijden (140-160 km/h). Maar toch. En hij was zelfs voorverwarmd (de accu). Door laden direct voor vertrek.
Tsja, snelheid in het kwadraat en westenwind... Als je met 120-130km/h zo'n 300-350km kunt rijden dan is 200km met 140-160km/h met tegenwind niet verrassend. (125[SUP]2[/SUP]/150[SUP]2[/SUP]=0,7 (tegenwind niet meegerekend))
Voor wie zich nog zorgen maakt. Met het betere weer veranderen ook de verbruikscijfers.
Hier mijn resultaat sinds 6.2, heb toen bovenste tripteller op 0 gezet.
Vandaag retour Amsterdam, mij aan de snelheid gehouden maar waar 120 mag en kon dit ook gedaan. Wel wat vooruit kijken en niet aldoor flink optrekken.
Maar dan krijg je dan ook dit plaatje.
de cruise lijkt me moeilijk te kloppen door manueel te rijden op de autosnelweg. op provinciale wegen en in bebouwde kom, is het de kunst om op grote afstand voor een afslag al op 0kw te rijden of zeer lichtjes te regenereren en voor de afslag feller regenereren tot de maximale snelheid die mogelijk is om de bocht of afslag te nemen (zonder exrtra te remmen) om na de afslag minimaal te moeten optrekken.Frank, wat is je ervaring met cruise in dit verband? Kan je het cruise verbruik gemakkelijk kloppen door manueel te rijden of is cruise echt wel interessant om zoveel mogelijk te gebruiken bij lange ritten?