Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas, laden stopte weer bij 355km met de melding dat het klaar was. Raar!

Ik had van de week ook dat hij op 97% bleef staan... Dat was toen ik wilde "Range chargen" Dacht dat het schuifje misschien niet op 100 stond, maar dat was wel het geval. Ik vroeg mij toen ook af hoe ik hem opnieuw kon laten starten om die laatste 3% erbij te krijgen..? Maar dat komt dus overeen met wat jij nu hebt Widodh..
 
Eerste poging "max charge"
ik zou denken dat dat 100% zou worden maar het "lijkt" of het is blijven steken op 99%

a71d10178de3abb906813652cb22c1cf.jpg


Als ik het goed begrepen heb kan ik met een gerust gevoel 314km doen en wanneer ik de W-pedaal "verstandig" bedien ik richting 400km zou "kunnen" geraken.

Het is allemaal nog zoooo nieuw [emoji2] vandaag zeeland eens verkennen en vanavond via Gent SC terug (dochter op kot in Gent en we haar toch geen 2:30h openbaar vervoer laten doen [emoji5])

(Nu eens terug naar het begin van dit draadje en ergens de link zoeken om de gegevens te registreren)
 
Last edited:
Ik had van de week ook dat hij op 97% bleef staan... Dat was toen ik wilde "Range chargen" Dacht dat het schuifje misschien niet op 100 stond, maar dat was wel het geval. Ik vroeg mij toen ook af hoe ik hem opnieuw kon laten starten om die laatste 3% erbij te krijgen..? Maar dat komt dus overeen met wat jij nu hebt Widodh..

Schuifje stond en staat echt goed. Morgen doe ik 100% charge bij SuC in Noorwegen, weten we weer meer.
 
Grappige is, die van mij is weer omhoog gegaan. Afgelopen zaterdag aan de SuC in Noorwegen 370km waar ik voorheen 368 tot 369 haalde. Heb mijn auto de laatste tijd helemaal niet ver leeg gereden. Ik heb het laden zelf gestopt, maar ik gokte dat ik op 371 zou zijn uit gekomen als ik hem door had laten gaan. Ik wilde zelf weg, daarom uit gezet.
 
Ik reed vandaag zo'n 300 kilometer met een gemiddelde van 198 wh/km. Da's een tijd geleden met het weer deze 'winter', waarbij ik met heel rustig rijden niet beneden de 225 wh/km kwam. Zou dat nu komen door het zonnetje en het gebrek aan wind, of is het toch de temperatuur die weer rond de 10 graden komt?
 
Ik reed vandaag zo'n 300 kilometer met een gemiddelde van 198 wh/km. Da's een tijd geleden met het weer deze 'winter', waarbij ik met heel rustig rijden niet beneden de 225 wh/km kwam. Zou dat nu komen door het zonnetje en het gebrek aan wind, of is het toch de temperatuur die weer rond de 10 graden komt?

In ieder geval de temperatuur en de wind. Of het zonnetje er zelf aan bijdraagt weet ik niet. Maar ik merk hetzelfde. Gisteren retour Vianen en rond 180 gezeten (70D).
 
Wat ons tot de vraag brengt: 'hoeveel actieradius is er te winnen door de cabine- en batterijverwarming te vervangen door warmtepompen?'. De koeling werkt sowieso al op die manier, dus waarom de verwarming niet ook? Gewicht kan een rol spelen, vrees ik, maar toch.
 
Dat vermoeden had ik eerst ook, maar sinds dinsdag weet ik dat 9 kW warmtepompverbruik voor verwarming minstens twee keer een unit (buiten en binnen) vergt ter grootte van een koelkast. De Model S verbruikt immers ca 8 kW met de verwarming op maximum?
Misschien is het wel een combinatie en beperkt 'range mode' de verwarming tot de geïnverteerde warmtepomp van de koeling?