Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Vaker invullen geeft minder verlies.

Althans, ik vul m vaak in en heb weinig verlies :biggrin:

Die van mij is "schijnbaar" aardig van zijn pluimen aan het verliezen maar ik gebruik zelden SuCs, laad hem dagelijks maar tot 70% en kom bijna nooit onder de 30%. Denk dat het algoritme de pedalen wat kwijt is maar ik trek me daar niets van aan. Drie keer tot 100% laden tijdens de afgelopen 10 dagen heeft geen verschil gegeven.
 
Heb je hem na 100% laden ook wel eens bijna leeg gereden, dat schijnt ook te helpen ( en niet slecht te zijn als je direct weer gaat laden ).
Maar dat maakt je batterij niet beter, kan alleen wel een hogere range weergeven, blijft een black box, maar dit wist je waarschijnlijk al lang, je hebt je in de materie verdiept.
 
Heb je hem na 100% laden ook wel eens bijna leeg gereden, dat schijnt ook te helpen ( en niet slecht te zijn als je direct weer gaat laden ).
Maar dat maakt je batterij niet beter, kan alleen wel een hogere range weergeven, blijft een black box, maar dit wist je waarschijnlijk al lang, je hebt je in de materie verdiept.

Ik ga er idd van uit dat na bijna leeg rijden de berekende range weer een kleine 10 km hoger zal zijn. Op 2 maanden ben ik van 403 naar 394 typical gezakt. Dat is opmerkelijk en het valt samen met het overschakelen van 80% naar 70% dagelijks laden en vermijden om onder de 30% uit te komen.

Hoe langer ik deze situatie aan hou, hoe interessanter het experiment wordt. Ik vermoed dat de range gaat blijven zakken als ik hem niet in de gelegenheid stel een "geijkte" meeting te doen vanaf quasi 0 tot 100%. Het kan nog wel een paar weken duren alvorens ik hem eens tot 10% leeg rij en ik hou jullie uiteraard op de hoogte van wat er dan gebeurt. Al mijn range charges staan in de Google docs sheet dus iedereen kan zien hoe ik plots sterk van de trendlijn ben gaan afwijken.
 
Toch vreemd: eerder deze week heb ik tot ruim 90% geladen bij de supercharger. Nu bijna leeg (5km rest). En slechts 55 kW gebruikt. Dan mis ik toch ergens wat kW's? Vampire drain?
ImageUploadedByTapatalk1439326534.790971.jpg
 
Toch vreemd: eerder deze week heb ik tot ruim 90% geladen bij de supercharger. Nu bijna leeg (5km rest). En slechts 55 kW gebruikt. Dan mis ik toch ergens wat kW's? Vampire drain?


het is ook vreemd dat je bereik zo klein is (zelfs rekening houden met jouw gemiddelde snelheid die ietsje hoger ligt :wink:)

ik stel voor dat je de batterij eens helemaal leeg rijdt; daarna 100% laadt bij een SuC; en dan terug meteen helemaal leeg rijdt; en terug helemaal vol laadt aan een SuC.
en dan kijkt hoeveel energie je verbuikt hebt tijdens de rit van 100% naar 0%; én hoeveel energie je geladen hebt; 2 maal van 0% tot 100%
zo'n test duurt een kleine dag, dus misschien nog even wachten nu.:wink:


als daar lage waardes uit komen (laat ons zeggen <72kWh, rekening houdende met zero-mile én brick-protections) dan zou ik Tesla vragen om meteen jouw gegevens te downloaden.
(de data van de laatste laadcycli kunnen zij uitlezen)

ik had iets soortgelijk met mijn vorige batterij; en had een afspraak om deze test uit te voeren.
maar zover is het niet meer gekomen.
 
Vergeet niet dat je dagelijks ook best wat energie kwijtraakt aan allerlei zaken (verwarming/koeling/contact met app etc)

True, dat zal iets van 1 a 2% per 24u zijn. Als gelden eerder deze week geladen heeft zou ie hooguit 5% of 4kWh kwijt mogen zijn.
Tel dat bij de 55,1 kWh verbruikt van 90% -> 1% en je komt rond de 60 kWh voor 90%. Omgerekend naar 100% wordt dit 67 kWh.
Nog corrigeren voor reserve + brick protection en het totaal komt op 76kWh... Voor een S85 wel te verstaan.
 
dat was toch even slikken daarnet.

ik heb ook een range-charge gedaan; 100% was 362 km typical. ( 102.000 km ; maar met een refurb. batterij.)
en na 1 km was ik er 3 kwijt.


ik rijd al geruime tijd met de aanduiding in %; ipv in km's; ik had er dan ook geen idee van dat de range zo fel was teruggelopen.
 
dat was toch even slikken daarnet.

ik heb ook een range-charge gedaan; 100% was 362 km typical. ( 102.000 km ; maar met een refurb. batterij.)
en na 1 km was ik er 3 kwijt.

ik rijd al geruime tijd met de aanduiding in %; ipv in km's; ik had er dan ook geen idee van dat de range zo fel was teruggelopen.
Oeps, we zitten wel met een route in Noorwegen waar we 551 km Typical nodig hebben hé:scared: