Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij was de range van het leenpack meteen exact 400 km als je 100% uitrekent. Ik heb hem nog niet verder geladen dan 75%. 50% gaf exact 200km. Ik denk dus dat hij splinternieuw is. Wat ik wel verrassend vond was dat hij meteen de range zo uitrekende en niet wat leertijd nodig had. Zou je toch verwachten. Het pack zat ook helemaal niet vol toen we hem weer kregen. Het algoritme had kennelijk direct door dat er iets anders onder zat.
 
Er is mij verteld dat het geen refurbished pack was maar een splinternieuw omdat er op dat moment niet anders voorhanden was. En die is er onder gebleven.

Ok, in dat geval had je met dat nieuw pack opnieuw 400 km range in het begin, niet?
Hoe het nu in de Tesla Battery Survey is genoteerd, heb je na 77000 kms een refurbished pack gekregen met 8 km typical range meer in vergelijking met het vorige.
Dit is niet correct als je een nieuw pack hebt gekregen. Na 77000 kms zou er al ongeveer 20 km verloren moeten gegaan zijn, die je er met het nieuwe pack terug hebt bijgekregen.

Weet je toevallig nog wat het exacte verschil was bij 100% laden tussen de 2 batterijen? Wanneer je het niet meer weet, kan je best "Increased 20 kms" gebruiken.
Als de waarde in kolom M wordt gecorrigeerd, zal de berekening en dus de positie in de grafiek correcter zijn dan nu het geval is.
 
Waar zie je welke versie t is?

image.jpeg
 
Ok, in dat geval had je met dat nieuw pack opnieuw 400 km range in het begin, niet?
Hoe het nu in de Tesla Battery Survey is genoteerd, heb je na 77000 kms een refurbished pack gekregen met 8 km typical range meer in vergelijking met het vorige.
Dit is niet correct als je een nieuw pack hebt gekregen. Na 77000 kms zou er al ongeveer 20 km verloren moeten gegaan zijn, die je er met het nieuwe pack terug hebt bijgekregen.

Weet je toevallig nog wat het exacte verschil was bij 100% laden tussen de 2 batterijen? Wanneer je het niet meer weet, kan je best "Increased 20 kms" gebruiken.
Als de waarde in kolom M wordt gecorrigeerd, zal de berekening en dus de positie in de grafiek correcter zijn dan nu het geval is.
Aangepast... :smile:
 
dit kwam al eerder aan bod maar dit haal ik niet. en nee ik rij niet op als een gek ;-)

Om 360 km te halen moet je 74300/360 = 206 Wh/km halen. Lijkt me aan de lage kant voor 120, al heb ik op dit forum al gehoord dat het soms mogelijk is. Ik heb helaas de bron niet meer bij de hand waaruit bleek dat een 85 kWh batterij ruim 74 kWh kan afgeven voordat de auto stopt.
 
Kan je op de triplijn rijden, Phil? Dat zou in normale omstandigheden mogelijk moeten zijn als je niet sneller dan de toegelaten snelheid rijdt.

Haal ik ook niet bij snelheden boven de 100/110 km/u. En op de A2 mag je op veel plekken 120 of 130. En al zeker niet in de winter.

Gisteren kleine 250 km gereden. Voornamelijk snelweg en grotendeels 120 met stukjes 100. Nergens harder gereden dan toegestaan en dan kom ik gemiddeld op 234 Wh/km waar ik echt m'n best voor moet doen. Oké accupakket was niet voorverwarmd, interieur wel.