Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraagje over het ontgrendelen van de laadkabel... Als je 2x op de keyfob drukt ontgrendelt de kabel in de auto. Toch? Echter, bij mij werkt dat lang niet altijd en ik heb nog geen logica kunnen ontdekken in dat wel-of-niet werken.
De procedure die ik 99 van de 100 keer volg is: laadproces stoppen aan de laadpaal, kabel uit de laadpaal verwijderen. 2x op de keyfob drukken om de kabel in de auto te ontgrendelen. Maar die laatste stap werkt dus niet altijd waardoor ik alsnog via het scherm in de auto moet ontgrendelen...

Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb precies hetzelfde, meestal ontgrendelt hij niet via de keyfob, soms wel ( zoals vanochtend). Ik heb daar gisterochtend een melding over gemaakt bij tesla, ze gaan er naar kijken.
 
Alleen als de auto unlocked is (deurhendels steken uit) dan kun je met dubbel-dak de laadkabel ontgrendelen.
Wanneer de auto gelocked is dan doe je eerst dubbel-dak om de auto te unlocken en dan nog een keer dubbel-dak om de laadkabel te ontgrendelen.
Wat ik meestal doe: ik loop bewust eerst langs de deurspiegel zodat de auto vanzelf unlocked, en dan dubbel-dak om de kabel te ontgrendelen.
 
Ik zie al drie cirkels op de fob, wel raar van de frunc knop, die gebruik ik nou niet echt vaak.
Bij mij is van de eerste fob het circeltje op het dak al helemaal "door" en eraf gevallen. Ik gebruik nu de tweede fob, en als die ook "door" is ga ik beide fobs laten vervangen. Ik denk dat in de wear-and-tear testen geen rekening is gehouden met dat wij in Europa geen knop op de Type2 laadkabel hebben, zodat we iedere ochtend weer moeten dubbelklikken op het dakje van de fob om de kabel vrij te geven.
 
Alleen als de auto unlocked is (deurhendels steken uit) dan kun je met dubbel-dak de laadkabel ontgrendelen.
Wanneer de auto gelocked is dan doe je eerst dubbel-dak om de auto te unlocken en dan nog een keer dubbel-dak om de laadkabel te ontgrendelen.
Wat ik meestal doe: ik loop bewust eerst langs de deurspiegel zodat de auto vanzelf unlocked, en dan dubbel-dak om de kabel te ontgrendelen.

En hiermee verwelkomen we een nieuw werkwoord in de Nederlandse taal: dubbeldakken. Ik dubbeldak, jij dubbeldakt, wij dubbeldakken. Wij dubbeldakten. Wij hebben gedubbeldakt.
Iemand zin in dubbelfrunken? Of dubbeltrunken?
 
Als ik de auto gewassen en gedroogd heb blijkt er water in de deur terecht te zijn gekomen. Maw - ik laat de droge ramen zakken. Als ze dan weer omhoog komen zit er water all over aan de buitenkant van het raam. Zelfs vanochtend nog - nadag ik de auto gistermiddag al gewassen had.

Heeft een van jullie dit ook ? is dit normaal ?

Hmmmm, heeft niet elke auto daar last van?
(Al is een dag later wel erg lang)
 
Bij mij is van de eerste fob het circeltje op het dak al helemaal "door" en eraf gevallen. Ik gebruik nu de tweede fob, en als die ook "door" is ga ik beide fobs laten vervangen. Ik denk dat in de wear-and-tear testen geen rekening is gehouden met dat wij in Europa geen knop op de Type2 laadkabel hebben, zodat we iedere ochtend weer moeten dubbelklikken op het dakje van de fob om de kabel vrij te geven.

Hmmm, ik prijs me nu extra gelukkig met het kleine printplaatje wat ik van een mede-forummer hier heb gekregen. Die ligt in het handvat van de linkerachterdeur. Die deur moet ik toch openen om de kabel te pakken, en klik dan even met één vinger op het knopje om de laadplek te ontgrendelen en klaar is Onno. Geen keyfob nodig!
 
Alleen als de auto unlocked is (deurhendels steken uit) dan kun je met dubbel-dak de laadkabel ontgrendelen.
Wanneer de auto gelocked is dan doe je eerst dubbel-dak om de auto te unlocken en dan nog een keer dubbel-dak om de laadkabel te ontgrendelen.
Wat ik meestal doe: ik loop bewust eerst langs de deurspiegel zodat de auto vanzelf unlocked, en dan dubbel-dak om de kabel te ontgrendelen.

Ik dacht eerst ook dat het met het wel-of-niet unlocken van de auto te maken had. Maar in mijn geval maakt dat toch echt niks uit. Met andere woorden: dat is het niet.
 
  • Helpful
Reactions: MarcelS
Hmmm, ik prijs me nu extra gelukkig met het kleine printplaatje wat ik van een mede-forummer hier heb gekregen. Die ligt in het handvat van de linkerachterdeur. Die deur moet ik toch openen om de kabel te pakken, en klik dan even met één vinger op het knopje om de laadplek te ontgrendelen en klaar is Onno. Geen keyfob nodig!

Dacht ooit een website gezien te hebben, waar je dit kon kopen. Waar ben de URL kwijt, iemand een idee ?
 
Zou wel handig zijn. Even een mede Tesla rijder met een lange kabel ontkoppelen van een publieke laadpaal, ernaast parkeren en op zijn kosten verder laden. :tongue:

Nee, dat gaat dus niet. De fob moet in de buurt zijn. Als dat zo is kun je met het zendertje de vergrendeling op de auto losmaken.

Overigens is dat niet anders dan bij de Supercharger, daar kun je ook het knopje indrukken om het laden te stoppen.
 
Nee, dat gaat dus niet. De fob moet in de buurt zijn. Als dat zo is kun je met het zendertje de vergrendeling op de auto losmaken.

Overigens is dat niet anders dan bij de Supercharger, daar kun je ook het knopje indrukken om het laden te stoppen.

Klopt, dus ik met mijn keyfob kan met een druk op die remote EN het klepje openen EN de kabel ontgrendelen.

Aan auto zijde dan.
Helaas moet ik dan ook nog steeds m'n laadpas (of laad-sleutelhanger) voor de laadpaal halen. Eigenlijk mag van mij de auto best dan tegen de laadpaal zeggen: 'stop maar jongens, we nokken ermee voor vandaag'. Zal nog wel niet in het protocol ingebakken zijn?
 
Als ik de auto gewassen en gedroogd heb blijkt er water in de deur terecht te zijn gekomen. Maw - ik laat de droge ramen zakken. Als ze dan weer omhoog komen zit er water all over aan de buitenkant van het raam. Zelfs vanochtend nog - nadag ik de auto gistermiddag al gewassen had.

Heeft een van jullie dit ook ? is dit normaal ?

Kreeg vandaag het rapportje toegestuurd van Tesla, daar stond het volgende in over natte ramen, blijkbaar 'normaal'...

Opmerking: Customer states: When opening and closing the door windows, the window gets
wet.
Type betaling: Garantie
Correcties: Windshield, Liftgate & Body Glass General Diagnosis
This is normal for all Model S. There is some moist/water on the inside of door, because the door handle isn't sealed to
the body work.