Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb van wat Amerikanen begreep dat ze wel echt die opnames opsturen... het zou wel handig zijn als ze de toleranties gewoon bekend maken... voor mijn gevoel begint het erger te worden, plus het scherm gaat opeens zoals iemand al aangeeft bij het openen van de voordeur significant later aan dan wanneer de achterdeur geopend wordt??? en dat sinds gisteren, geen update gehad... iemand meer?
 
Ik heb van wat Amerikanen begreep dat ze wel echt die opnames opsturen... het zou wel handig zijn als ze de toleranties gewoon bekend maken... voor mijn gevoel begint het erger te worden, plus het scherm gaat opeens zoals iemand al aangeeft bij het openen van de voordeur significant later aan dan wanneer de achterdeur geopend wordt??? en dat sinds gisteren, geen update gehad... iemand meer?
Met de opname wordt zeker iets gedaan. Bij mij is ook een opname gemaakt en de afspraak staat voor het vervangen van de inverter..
 
Vandaag mijn mean red racing machine (ahum) naar Tilburg gebracht ivm "de brom" , kreeg een loaner (blauwe P85) mee. Ik merkte meteen verschil op de snelweg, wat een verademing om niet meer het volume op 6 of 7 te hoeven zetten om boven dat brommend geluid heen te komen.
Vanmiddag belde Tilburg om te bevestigen dat het inderdaad too much was en de motor gewisseld ging worden. Omdat het me niet goed uit kwam de auto vanavond te halen heb ik afgesproken hem morgenvroeg op te halen.
Verder keurig behandeld moet ik zeggen, ze hebben vanmiddag wel 3x gebeld om een status update te geven.
 
Mijn auto zojuist opgehaald in Tilburg, de drive inverter is vervangen, het motor geluid op snelweg snelheden is nu terug naar normaal, heerlijk! Verder hebben ze nog wat kleine service bulletins gedaan en een software update. Dik tevreden over de communicatie en het resultaat. Thumbs up voor Tesla wat mij betreft!
 
Mijn auto zojuist opgehaald in Tilburg, de drive inverter is vervangen, het motor geluid op snelweg snelheden is nu terug naar normaal, heerlijk! Verder hebben ze nog wat kleine service bulletins gedaan en een software update. Dik tevreden over de communicatie en het resultaat. Thumbs up voor Tesla wat mij betreft!

Luuk got Lucky!

Bij mij is de motor maanden geleden vervangen (bij eerste keer terug voor 16 punten; remember?). Maar daarna was het haast nog erger dan ervoor (hadden zelf wellicht geen tijd voor cq zin in een proefritje). Kennelijk had ik Murphy aan mijn zijde.

Vrijdag een week geleden naar Tilburg voor het vervolg van het verhaal (de nog openstaande punten). Met engineers een ritje gemaakt en inderdaad ook opname gemaakt. Was duidelijk dat dit niet goed was. Eind deze week begrepen dat de motor (opnieuw) vervangen is.

Maar ik heb ook een fluittoon van het pano dak. Echter de engineers konden die niet horen/waarnemen. (te jong verpeste party oren?).
Ze hebben later (zonder mij) nog eens rondgereden, maar nog steeds niets waargenomen... Weet toch heel zeker dat ik niet gek of doof ben. Ben dus bang dat ik er zelf opnamens van moet gaan maken.

Iemand anders hier met fluitje? (is alsof raam op een heel klein kiertje staat en dan gaat het bij voldoende snelheid/wind fluiten).

Auto is nu doorgeschoven naar de schadehersteller. Mijn vrouw had er met haar eigen auto tegenaan gezeten:crying:.
Moet dus nog even wachten op het resultaat van de motorwissel. Zie wel uit naar echte stilte in de auto...

- - - Updated - - -

Maar de brom is toch wel wat anders. Zo op het forum te lezen hebben toch wel heel wat auto's deze brom, iets dat pas na meerdere 100 km rijden begint. Ik heb er al heel wat over gelezen, maar ik ben vooral nieuwsgierig of dat bij iedereen uiteindelijk ook netjes is opgelost..

Bij mij toch echt heel anders.
Bij de eerste rit vanaf aflevering in Tilburg, direct bij het oprijden van de A27 zeer duidelijk aanwezig. (50km op de teller)

Tweede keer (na eerste keer wisselen motor) zelfde verhaal/ervaring. (zat nog steviger te balen in de auto).

Ben er dus niet zeker van dat iedere waargenomen/geraporteerde brom ook DE motor brom is.
 
Dit moet ik ook doen, vrees ik. Bij het SC hebben ze er laatst wel aan gefröbeld, maar het kraken niet verholpen.

Waar plak je dan dat stukje tape?

Op de onderkant van het panoramadak zelf of op de bovenkant van dat omhoogschietende windschermpje?
 
Ik heb ook de kraak..... hoogst iritant....... Als er een simpele oplossing voor is hoor ik het graag. Hoef ik niet naar Tilburg toe, want voor de rest heb ik niet veel te klagen..... (kleine dingetjes, not worth mentioning)....

Dit moet ik ook doen, vrees ik. Bij het SC hebben ze er laatst wel aan gefröbeld, maar het kraken niet verholpen.

Waar plak je dan dat stukje tape?

Op de onderkant van het panoramadak zelf of op de bovenkant van dat omhoogschietende windschermpje?