S-19910
Driving Model-S #19910
Carglass herstelt, Carglass vervangt.. een sterretje? Etc....Wees wel voorzichtig met voorverwarmen op de ruiten!!!
(wellicht door het sterretje dat hij in zijn ruit had)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Carglass herstelt, Carglass vervangt.. een sterretje? Etc....Wees wel voorzichtig met voorverwarmen op de ruiten!!!
(wellicht door het sterretje dat hij in zijn ruit had)
Mmm, misschien toch een keer naar laten kijken. Vaak behoorlijk wat water aan de binnenkant van de ramen.Heb juist ook veel minder last van condens dan bij eerdere auto's, terwijl mijn S altijd in weer en wind staat.
Ik doe wel vrijwel altijd een paar minuten vtv de auto voorverwarmen, denk dat dat al een hoop scheelt.
Sedert vrijdag op 2017-46. Lijkt opgelost.Vanmorgen ontdekt dat als ik de voorruit ontwaseming aanzet de airco word uit geschakeld. Dat schiet lekker op met deze vochtige dagen.
Ik heb al anderhalf jaar een Q drive. Die motor is echt heel stil, bij elke snelheid, zowel bij optrekken als vertragen.Mijn drive unit is vorige week vervangen, het is een Q versie nu.
Ik merk sinds de swap echter op dat de motor een zoemend geluid geeft tussen de 95-120km/u, het is het meest merkbaar op 115km/u e, tijdens het vertragen in deze snelheidsrange. Zo luid is het ook weer niet, maar wel zeker merkbaar en toch wat storend vergeleken met mijn vorige drive unit. Het geluid is vergelijkbaar met een grasmaaier of een microgolfoven.
Ik heb de SeC gebeld en deze zeiden dat ik nog eens moest langskomen en een technieker mee moest laten rijden om het probleem te evalueren.
Heeft er iemand hier dit ook al opgemerkt? Is dit karakteristiek aan de Q versies, of kan dit ook verholpen worden? Enige ervaring met hoe dit wordt aangepakt? Ik ga deze week waarqschijnlijk even langs de SeC, ik hoop gewoon dat ze niet zeggen dat dit binnen de normale werking valt.
Zou mooi zijn. Ik heb ook veel last van beslagen ruiten aan de binnenkant, wat natuurlijk ook niet zou mogen bij een auto van 2 maanden oud. Dan is het iig fijn dat de airco meedoet bij ontwasemen. Nu even een ander issuetje: mijn frunk gaat niet meer open. Dash blijft aangeven dat hij al open staat. Technical Support gebeld en de hele trukendoos opengegooid (reset, power off, etc... ) maar het euvel blijft. Wachten tot ik gebeld wordt door de SeC voor een afspraak (mijn oplaadkabel en paraplu's ;-) liggen erinSedert vrijdag op 2017-46. Lijkt opgelost.
Zou mooi zijn. Ik heb ook veel last van beslagen ruiten aan de binnenkant, wat natuurlijk ook niet zou mogen bij een auto van 2 maanden oud. Dan is het iig fijn dat de airco meedoet bij ontwasemen. Nu even een ander issuetje: mijn frunk gaat niet meer open. Dash blijft aangeven dat hij al open staat. Technical Support gebeld en de hele trukendoos opengegooid (reset, power off, etc... ) maar het euvel blijft. Wachten tot ik gebeld wordt door de SeC voor een afspraak (mijn oplaadkabel en paraplu's ;-) liggen erin
Net gekeken in de manual maar die optie zit er niet (meer) op.Heb je de noodknop onder het dashboard rechts geprobeerd? Uit de manual 2.10 (classic model, dat wel):
volgens Elektrek is er nog een manier voor de refresh neus:Net gekeken in de manual maar die optie zit er niet (meer) op.
volgens Elektrek is er nog een manier voor de refresh neus:
Tesla front trunks can open without a key but it’s an important safety feature – not a ‘flaw’
Moet je wel je bumper een beetje slopen
Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....Dank! Het stemt me dan tot vreugde dat het afzien-met-koude-benen niet tot de standaarduitrusting van de die-hard Tesla-rijder behoort.
Ik laat de bron van de kou snel onderzoeken.
Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....
Ik maak dagelijks twee ritten van 1,5h en na zo'n 30 minuten komt er ineens een koude tocht over je benen. Dat gebeurt als je het klimaat op automaat hebt staan. Oorzaak nog niet kunnen vinden. Daarnaast begin ik ook na zo'n 30 min koude voeten te krijgen. Alles al geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat een beetje werkt is:
- Automaat van klimaat regeling uitschakelen
- alle lucht naar onder instellen
- Airco uitschakelen
- Om de zoveel tijd tempertuur een halve graad verhogen
Kom dan na 1,5 uur op bestemming aan met temperatuurinstelling op 25/26 graden!! Boven in de kabine is het dan best warm, maar dan nog steeds redelijk koude benen en voeten.... Niet comfortabel.
Toch wel vreemd dat dit niet goed werkt in een auto in deze prijscategorie. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad bij andere auto's.
In het engelstalige gedeelte op dit forum las ik dat dit een redelijk bekend (design) issue is.....
Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.
Auto op lege weg op AP zetten, klimaatregeling op recirculatie met ventilator uit, en dan zoeken naar koude luchtstromen. Die koude luchtstroom hoeft niet perse van onderen te komen, koude lucht zakt vanzelf naar beneden. Misschien staat een van de portieren ietsje ruim afgesteld bijv.Sorry om roet in het eten te gooien, maar ik heb met mijn MS (levering nov 2017) precies hetzelfde probleem....
Ik maak dagelijks twee ritten van 1,5h en na zo'n 30 minuten komt er ineens een koude tocht over je benen. Dat gebeurt als je het klimaat op automaat hebt staan. Oorzaak nog niet kunnen vinden. Daarnaast begin ik ook na zo'n 30 min koude voeten te krijgen. Alles al geprobeerd, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Wat een beetje werkt is:
- Automaat van klimaat regeling uitschakelen
- alle lucht naar onder instellen
- Airco uitschakelen
- Om de zoveel tijd tempertuur een halve graad verhogen
Kom dan na 1,5 uur op bestemming aan met temperatuurinstelling op 25/26 graden!! Boven in de kabine is het dan best warm, maar dan nog steeds redelijk koude benen en voeten.... Niet comfortabel.
Toch wel vreemd dat dit niet goed werkt in een auto in deze prijscategorie. Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad bij andere auto's.
In het engelstalige gedeelte op dit forum las ik dat dit een redelijk bekend (design) issue is.....
Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.
Het is de chroom strip. In een Sec, in Amsterdam zijn ze er erg handig mee, wrikken ze de strip met de hand in de juiste positie.Dank voor de tip. Ga ik doen. De deuren lijken so-wie-so niet helemaal lekker afgehangen (of het moet de strip zijn)
Ik ben benieuwd of het issue bij "shthpnz" inmiddels verholpen is.